Ekologiczne klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction zdobyły Złote Trofeum Międzynarodowego Konkursu Innowacji Motoryzacyjnych. Nagrodę wręczono podczas targów Equip Auto we Francji.
Ferodo Eco-Friction
Produkowane przez Federal Mogul niskomiedziowe lub bezmiedziowe klocki okazały się najlepsze w kategorii "Części i elementy na rynek wtórny.". Wyboru najbardziej innowacyjnych produktów dla motoryzacji dokonali dziennikarze i eksperci branżowi z dwudziestu krajów. Złote Trofeum nagradza pracę specjalistów Federal-Mogul, którzy przez pięć lat testowali 1500 materiałów alternatywnych wobec miedzi, by w efekcie 25 z nich wykorzystać do produkcji nowych klocków hamulcowych. Kluczowe przy wyborze materiałów alternatywnych było zapewnienie co najmniej tego samego poziomu odporności na zużycie i charakterystyk ciernych w tym samym zakresie temperaturowym.
Dlaczego producenci klocków hamulcowych unikają miedzi? Miedź jest kluczowym składnikiem w materiałach ciernych przeznaczonych do klocków hamulcowych o wysokiej wydajności. Między innymi ogranicza zużycie klocków i tarczy oraz zmniejsza hałas i wibracje. Ten metal stanowi od 5 % do 20% masy materiału ciernego w przypadku typowych bezazbestowych klocków organicznych i klocków o niskiej zawartości stali stosowanych w Północnej Ameryce, Azji i Europie. Jednak obecność miedzi w klockach hamulcowych będzie regulowana i być może w końcu wyeliminowana ze względu na obawy o wpływ na środowisko naturalne. Na przykład, prawo w niektórych stanach USA wymaga stopniowego usuwania miedzi z klocków hamulcowych, poczynając od ograniczenia jej zawartości do mniej niż 5% całkowitej masy klocka, aż do osiągnięcia ostatecznej zawartości poniżej poziomu 0,5%.
Ferodo Eco-Friction jest obecnie wiodącym na świecie producentem klocków niskomiedziowych lub bezmiedziowych. Wyróżnione klocki trafią na początku 2014 roku na pierwszy montaż do fabryk największych europejskich producentów samochodów. Modelem wyposażonym w nowe klocki Ferodo będzie między innymi Mercedes-Benz Klasy C.
Komentarze