Najnowszy model Chevroleta jest wyposażony w węglowo-ceramiczne hamulce Brembo. Dysponujące imponującymi parametrami Camaro Z/28 wykorzystuje doświadczenia firmy Brembo, zebrane w Formule 1.
Dzięki zmianom w podwoziu Z/28 może osiągnąć przeciążenie boczne do 1,08 g. W trakcie hamowania pojazd jest zdolny do wytworzenia przeciążenia na poziomie 1,5 g. Jest to zasługa systemu hamulcowego Brembo, z tarczami węglowo-ceramicznymi 394 x 36 mm z przodu i 390 x 32 mm z tyłu.
Węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe ważą prawie o połowę mniej niż konwencjonalne, wykonane z żeliwnego odlewu. Podczas hamowania współczynnik tarcia jest wyższy o 10 proc. w porównaniu z tarczami konwencjonalnymi a temperatura pracy układu o 5 proc. niższa.
Monoblokowe zaciski – sześcio-tłoczkowe z przodu i cztero-tłoczkowe z tyłu zostały specjalnie zaprojektowane tak, aby uzyskać jak największą redukcję masy i zmniejszenie oporów. Są to najsztywniejsze z dostępnych zacisków, odporne na zniekształcenia termiczne i wysoki moment obrotowy.
– „Jesteśmy bardzo dumni, mogąc dodać Camaro Z/28 do naszego portfolio i nadal być strategicznym partnerem Chevroleta” – skomentował Dan Sandberg, Prezes Brembo w Ameryce Północnej.
Brembo dostarcza swoje produkty dla takich pojazdów koncernu General Motors, jak: Buick (Regal GS), Cadillac (XTS, CTS-V i ATS) i Chevrolet (Camaro SS , ZL1, Corvette ZR1 i C7 Stingray).
Komentarze