Lekkie tarcze hamulcowe – nowy projekt Brembo

16 września 2013, 10:04

Brembo stworzyło nowe hamulce tarczowe lżejsze o 10-15% od standardowych produktów. Projekt jest owocem współpracy z firmą Daimler AG. Zaletami lekkich tarcz mają być przyczynianie się do redukcji zużycia paliwa i zmniejszenie wpływu na środowisko.

Innowacyjne tarcze Brembo

Nowe tarcze łączą w sobie dwa różne materiały: żeliwo i stal. Ich najważniejszą zaletą jest stalowy dzwon o grubości tylko 2,5 mm, podczas gdy dzwony tarczy w tradycyjnej konstrukcji z żeliwa mają grubość 7,5 – 9 mm, z zachowaniem tych samych parametrów wydajności. Rezultatem jest znaczna redukcja ciężaru tarczy, która w zależności od swojej geometrii wynosi o 10-15% mniej – im większy jest dzwon tarczy tym większa jest redukcja wagi.

Koncepcja nowych lekkich tarcz hamulcowych to ważny krok w ciągłym procesie poszukiwania sposobów na redukcję masy samochodu. Przyczynia się to do redukcji zużycia paliwa, a tym samym zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne – priorytet w projektowaniu współczesnych samochodów. Główny wkład w wynalazek Brembo miało zaprojektowanie uzębienia na dzwonie tarczy przy wykorzystaniu technologii precyzyjnych kół zębatych, którą stosuje się w mechanizmach zegarków szwajcarskich. Ten szczególny kształt dzwonu pozwala również przekroczyć wysokie granice podczas prób wytrzymałościowych wymaganych przez Daimlera wykonywanych na banku dynamometrycznym.

Nowe lekkie hamulce tarczowe to pierwszy produkt Brembo produkowany jednocześnie na całym świecie – w zakładach Brembo w Europie, w Chinach i w Ameryce. Taka światowa skala produkcji jest możliwa dzięki właściwościom stali wymaganej do stworzenia dzwonu tarczy, która zawsze ma taką samą charakterystykę. Dla Brembo nowy projekt to początek przyszłych innowacji w zakresie stosowanych materiałów – stali w połączeniu z żeliwem w produktach skierowanych do kolejnych modeli Mercedes – Benz.

Dowiedz się więcej

,,Każdy może robić proste rzeczy, my musimy skoncentrować się na trudnych”- wywiad z Ewą Burdzińską z Brembo Poland
,,Każdy może robić proste rzeczy, my musimy skoncentrować się na trudnych”- wywiad z Ewą Burdzińską z Brembo Poland

Brembo to jedna z marek części, dobrze znanych nie tylko przedstawicielom branży, ale także odbiorcom docelowym – kierowcom. Z Ewą Burdzińską, Specjalistką do spraw Sprzedaży i Obsługi Klienta Brembo Poland, rozmawialiśmy między innymi o najnowszych produktach marki oraz o polskim rynku hamulców. Podczas targów ProfiAuto 2013, Brembo prezentowało m.in. malowane tarcze hamulcowe. Które z nowości […]

Aplikacja Brembo Part również na Androida
Aplikacja Brembo Part również na Androida

Po niedawnej premierze pierwszej aplikacji Brembo App udostępniającej katalog części zamiennych na smartfony Apple i tablety, Brembo Parts jest również dostępne na urządzenia z systemem Android. Brembo Part przez Google Play Brembo poszerza cyfrową ofertę dla rynku części zamiennych umożliwiając pobranie aplikacji Brembo Part także przez Google Play. Z głównego menu aplikacji dostępne są kategorie […]

Jak dużo wiesz o marce Brembo i o hamulcach? Weź udział w nowym treningu wiedzy!
Jak dużo wiesz o marce Brembo i o hamulcach? Weź udział w nowym treningu wiedzy!

Czy wiesz ile razy Brembo wygrało wyścigi w 2012 r. lub jaki jest najpopularniejszy układ hamulcowy w nowoczesnych samochodach? Sprawdź się w najnowszym treningu wiedzy i wygraj cenne nagrody ufundowane przez firmę Brembo. Brembo i układy hamulcowe – sprawdź się i wygraj! Wysoka jakość i niezawodność komponentów układu hamulcowego to nie wszystko. Aby zapewnić bezpieczną […]

Hamulce Brembo w nowym Camaro Z28
Hamulce Brembo w nowym Camaro Z28

Najnowszy model Chevroleta jest wyposażony w węglowo-ceramiczne hamulce Brembo. Dysponujące imponującymi parametrami Camaro Z/28 wykorzystuje doświadczenia firmy Brembo, zebrane w Formule 1. Dzięki zmianom w podwoziu Z/28 może osiągnąć przeciążenie boczne do 1,08 g. W trakcie hamowania pojazd jest zdolny do wytworzenia przeciążenia na poziomie 1,5 g. Jest to zasługa systemu hamulcowego Brembo, z tarczami […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!