Brembo stworzyło nowe hamulce tarczowe lżejsze o 10-15% od standardowych produktów. Projekt jest owocem współpracy z firmą Daimler AG. Zaletami lekkich tarcz mają być przyczynianie się do redukcji zużycia paliwa i zmniejszenie wpływu na środowisko.
Innowacyjne tarcze Brembo
Nowe tarcze łączą w sobie dwa różne materiały: żeliwo i stal. Ich najważniejszą zaletą jest stalowy dzwon o grubości tylko 2,5 mm, podczas gdy dzwony tarczy w tradycyjnej konstrukcji z żeliwa mają grubość 7,5 – 9 mm, z zachowaniem tych samych parametrów wydajności. Rezultatem jest znaczna redukcja ciężaru tarczy, która w zależności od swojej geometrii wynosi o 10-15% mniej – im większy jest dzwon tarczy tym większa jest redukcja wagi.
Koncepcja nowych lekkich tarcz hamulcowych to ważny krok w ciągłym procesie poszukiwania sposobów na redukcję masy samochodu. Przyczynia się to do redukcji zużycia paliwa, a tym samym zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne – priorytet w projektowaniu współczesnych samochodów. Główny wkład w wynalazek Brembo miało zaprojektowanie uzębienia na dzwonie tarczy przy wykorzystaniu technologii precyzyjnych kół zębatych, którą stosuje się w mechanizmach zegarków szwajcarskich. Ten szczególny kształt dzwonu pozwala również przekroczyć wysokie granice podczas prób wytrzymałościowych wymaganych przez Daimlera wykonywanych na banku dynamometrycznym.
Nowe lekkie hamulce tarczowe to pierwszy produkt Brembo produkowany jednocześnie na całym świecie – w zakładach Brembo w Europie, w Chinach i w Ameryce. Taka światowa skala produkcji jest możliwa dzięki właściwościom stali wymaganej do stworzenia dzwonu tarczy, która zawsze ma taką samą charakterystykę. Dla Brembo nowy projekt to początek przyszłych innowacji w zakresie stosowanych materiałów – stali w połączeniu z żeliwem w produktach skierowanych do kolejnych modeli Mercedes – Benz.
Komentarze