Jak dużo wiesz o marce Brembo i o hamulcach? Weź udział w nowym treningu wiedzy!

18 września 2013, 23:40

Czy wiesz ile razy Brembo wygrało wyścigi w 2012 r. lub jaki jest najpopularniejszy układ hamulcowy w nowoczesnych samochodach? Sprawdź się w najnowszym treningu wiedzy i wygraj cenne nagrody ufundowane przez firmę Brembo.

Brembo i układy hamulcowe – sprawdź się i wygraj!

Wysoka jakość i niezawodność komponentów układu hamulcowego to nie wszystko. Aby zapewnić bezpieczną i komfortową pracę układu hamulcowego niezbędny jest także profesjonalny montaż i wiedza techniczna mechanika. Brembo ceni wykwalifikowanych zawodowców, dlatego nagrodzi tych, którzy udzielą prawidłowych odpowiedzi w treningu wiedzy.

W oparciu o swoje doświadczenia, Brembo przygotowało pytania do testu, który posłuży do zbadania i oceny wiedzy oraz umiejętności specjalistów Aftermarketu. Test zawiera pytania dotyczące układów hamulcowych jak i samej Spółki. Pięciu najlepszych uczestników, którzy odpowiedzą poprawnie na pytania w jak najkrótszym czasie, otrzyma od Brembo zestawy do pomiaru bicia tarcz.

Aby wziąć udział w losowaniu cennych nagród należy:

 

Konkurs trwa od 19 września do 3 października 2013 r.

Weź udział w treningu wiedzy
[aktualizacja] konkurs zakończony

 

Nagrody to pięć zestawów do pomiaru bicia tarcz, które ułatwią codzienną pracę w warsztacie. Poręczne narzędzie w eleganckim opakowaniu. Cena rynkowa – 100 €.

Zawartość zestawu: 

  • 1 śruba mikrometryczna do precyzyjnego ustalania grubości tarcz hamulcowych
  • 1 precyzyjny czujnik zegarowy mały do kontroli bicia bocznego 
  • 1 ramię przegubowe ze stopką magnetyczną jako element zawieszenia lub do precyzyjnego pozycjonowania czujnika zegarowego na pojeździe

 

Dlaczego Brembo?

Brembo to światowy lider w projektowaniu, rozwoju i produkcji układów hamulcowych oraz komponentów do samochodów, motocykli, pojazdów i maszyn przemysłowych, na rynku OE, aftermarketu i w dziedzinie wyścigów motorowych. Brembo gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo i komfort dzięki integracji i optymalizacji procesów całego cyklu produkcyjnego, od wstępnego projektu i odlewu do montażu, badań i symulacji w laboratorium i na drodze. Stałe dążenie do innowacji Brembo wymaga nowych technologii, nowych materiałów, projektów i nowych rynków. Dbałości o wydajność i jakość produktu towarzyszy poszukiwanie niepowtarzalnego stylu, odpowiedniego do wyposażanych pojazdów. Brembo zaopatruje wiodących międzynarodowych producentów samochodów w układy hamulcowe od ponad 50 lat. Ponadto każdy kierowca ma możliwość skorzystania z osiągnięć światowego lidera dzięki ofercie produktów Brembo na rynek Aftermarketu.

Szeroka oferta Brembo Aftermarket obejmuje: tarcze hamulcowe, klocki, bębny, zestawy naprawcze i komponenty hydrauliczne. Aby uzyskać więcej informacji zapraszamy na www.bremboparts.com, nową stronę internetową Brembo dedykowaną profesjonalistom z dziedziny Aftermarketu.

Dowiedz się więcej

Lekkie tarcze hamulcowe – nowy projekt Brembo
Lekkie tarcze hamulcowe – nowy projekt Brembo

Brembo stworzyło nowe hamulce tarczowe lżejsze o 10-15% od standardowych produktów. Projekt jest owocem współpracy z firmą Daimler AG. Zaletami lekkich tarcz mają być przyczynianie się do redukcji zużycia paliwa i zmniejszenie wpływu na środowisko. Innowacyjne tarcze Brembo Nowe tarcze łączą w sobie dwa różne materiały: żeliwo i stal. Ich najważniejszą zaletą jest stalowy dzwon […]

,,Każdy może robić proste rzeczy, my musimy skoncentrować się na trudnych”- wywiad z Ewą Burdzińską z Brembo Poland
,,Każdy może robić proste rzeczy, my musimy skoncentrować się na trudnych”- wywiad z Ewą Burdzińską z Brembo Poland

Brembo to jedna z marek części, dobrze znanych nie tylko przedstawicielom branży, ale także odbiorcom docelowym – kierowcom. Z Ewą Burdzińską, Specjalistką do spraw Sprzedaży i Obsługi Klienta Brembo Poland, rozmawialiśmy między innymi o najnowszych produktach marki oraz o polskim rynku hamulców. Podczas targów ProfiAuto 2013, Brembo prezentowało m.in. malowane tarcze hamulcowe. Które z nowości […]

Tarcze Brembo malowane w technologii UV – całkowicie nowa oferta
Tarcze Brembo malowane w technologii UV – całkowicie nowa oferta

Trzy cechy wyznaczające nowe standardy dla tarcz malowanych to: doskonały wygląd, praktyczny montaż i troska o środowisko. Brembo, jako pierwsze wprowadza na Aftermarket innowacyjny produkt i awangardowe rozwiązania techniczne. Weź udział w treningu wiedzy Brembo i wygraj cenne nagrody! – Trening zakończony. Dziękujemy za udział. Trzy innowacje w jednym produkcie Brembo, światowy lider w projektowaniu […]

Jak dużo wiesz o marce Brembo i o hamulcach? – wyniki treningu wiedzy
Jak dużo wiesz o marce Brembo i o hamulcach? – wyniki treningu wiedzy

Trening wiedzy o hamulcach oraz marce Brembo dobiegł końca. Znamy już zwycięzców, do których powędrują cenne nagrody – zestawy do pomiaru bicia tarcz hamulcowych. Trening wiedzy – wyniki Aby zagrać o nagrody wystarczyło zalogować się i odpowiedzieć poprawnie na 10 pytań konkursowych. Piątka użytkowników, którzy zrobili to w najkrótszym czasie otrzyma nagrodę od firmy Brembo […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 19 września 2013, 12:46 0 0

Zacznijcie produkować dobre tarcze hamulcowe, wtedy nie będzie potrzeba przyrządów do pomiaru bicia tarcz.
Na aftermarket sprzedajecie tarcze, których żaden producent samochodów od Was nie kupił!
Później tylko dodajecie sprzedawcą i warsztatom problemów z klientami którzy muszą w trakcie hamowania trzymać kierownicę zębami, a reklamacja kończy się tekstem w stylu "gorące tarcze uległy deformacji po wjechaniu pojazdem do wody"/
Może produkty takie jak tarcze hamulcowy aby się nie deformowały trzeba wozić w bagażniku?
Skoro nie są odporne na warunki panujące na drodze to są niebezpieczne dla użytkowników?
Polecam aftermarketowe tarcze hamulcowe nie tylko tego producenta!
Chyba wszyscy otrzymują je od jednego producenta z polski?

Odpowiedz

Anonim, 20 września 2013, 22:32 0 0

Witam , do 83.22.17
Odp. 1)Kolego jeżeli uważasz że w przypadku nowoczesnych samochodów nie trzeba mierzyć bicia tarczy przy montażu ….to wszystko jasne ….chyba czas wybrać się na szkolenia ( na które, ja osobiście chodzę)
Na jakiej podstawie zgłaszasz reklamacje?
Bo kierownica drży? Proszę cię………….
Wiesz co to cementyt? Wiesz co może spowodować gdy wystąpi w tarczy?
Powiedz mi jeszcze czym smarujesz miejsce pomiędzy tarczą a piastą?

Ale zacznijmy od początku.
Jestem mechanikiem z 20 to letnim stażem i zajmuje się nie tylko standardowymi układami hamulcowymi ale również sportowymi a przez wszystkie swoje lata miałem tylko kilka reklamacji tarcz hamulcowych w moim przypadku był to błąd montażu( mój lub mojego pracownika ale w to nie wnikam bo wymieniłem na swój koszt) i kilka razy klient przesadził –co potrafiłem udowodnić
Niestety w dobie kiedy każdy producent pojazdu redukuje jego masę tolerancje i marginesy które pozostają na błędy są minimalne .
Odp 2)Skąd myśl że na aftermarket trafiają tarcze gorszej jakości ? Czy to tylko brembo czy wszyscy tak robią? Czy wiesz w ogóle jak wygląda linia produkcyjna? Czy wiesz jak wygląda proces produkcji ?
Odp 3)…..tekstem w stylu "gorące tarcze uległy deformacji po wjechaniu pojazdem do wody"/ dostałeś kiedyś taką odpowiedź od producenta czy od dystrybutora?
Odp 4)Tarcze możesz wozić gdzie chcesz nawet możesz powiesić na szyi J
Odp 5)„Skoro nie są odporne na warunki panujące na drodze to są niebezpieczne dla użytkowników?
Zapraszam do lektury
http://www.immt.pwr.wroc.pl/~ziolek/Pliki/MEW10%20zeliwa%2019.03.2012.pdf

odp 6) Ja też kolego polecam tarcze wielu producentów…to klient podświadomie mówi nam czego potrzebuje …wypowiedź klienta typu …..” wie pan auto idzie do sprzedania” …i wszystko jasne ….wiem co mu zakładam pod felgę i mówię że jakoś da rade, chociaż w większości przypadków po jakimś czasie wracają tym samym samochodem J
Wypowiedź klienta ….. „załóż coś porządnego” i też wszystko jasne… jedzie textar, brembo, ate
Jakiego producenta tarcze polecasz ? może też się przerzucę, jeżeli na tym więcej będę mógł zarobić?( oczywiście produkty markowe)
Odp 7 Kto jest tym jednym producentem z polski?
Bo ja znam dwóch którzy produkują tarcze w Polsce…….a w jednej fabryce nawet byłem i widziałem jak powstaje tarcza „od złomu po pakowanie”!
Może jakaś dyskusja?

Odpowiedz

Anonim, 21 września 2013, 10:37 0 0

Ja bardzo chętnie porozmawiam i podyskutuje z numerem 213.231.198.
Ja nie będę się ukrywał więc jestem zalogowany.
Ja tez jestem po wielu szkoleniach , również z układów hamulcowych .
Napisałeś tam między innymi do innej wypowiedzi czym smaruje miejsce pomiędzy tarczą a piastą .
Ja ci napiszę , że niczym nie smaruję bo nie wolno smarować tego miejsca.
Dopuszczalne jest smarowanie punktu centralnego piasty aby felga nie zatarła się .
Co do tarcz to niestety pewnie jak komu się trafi ... Głównie zakładam ferodo i bosch czasami ate . Sporadycznie trw które po prostu tylko ładnie wygląda w pudełku.
Zgadzam się z tym , że wiele uszkodzeń tarcz hamulcowych jest jednak spowodowane złym montażem. Krzywa piasta koła , uszkodzone łożysko koła , zbyt mocno dokręcone koło , skrzywiony zacisk lub jarzmo zacisku , nie oczyszczona piasta koła .
Jest jeszcze jedna przyczyna gdzie to już producenci zawinili ... tarcza hamulcowa gdzie w ogóle nie była przykręcana .... np. Audi . Klient jeździł autem hamulce były ok. Po zmianie kół , tarcze zaczęły bić. Dlaczego ....??? dlatego , że tarcza nie przykręcona spadła z piasty podczas zmiany koła a pomiędzy piastę a tarczę dostała się rdza . Powodem tego było to , że tacza zaczęła wibrować.
Dochodzę do wniosku , że wina leży i po stronie producenta i po stronie mechanika .

Odpowiedz

Anonim, 21 września 2013, 18:58 0 0

Cześć kolego AUTOZIBI .
Dziękuje za post i po części przyznanie mi racji skąd wynikają problemy (głównie) .Wiem że się nie smaruje niczym pod tarczą…….ale rozbierając często hamulce wciąż napotykam zaciapane piasty pod tarczą albo miedzianką albo jakimś cudownym środkiem…….. nie będę się logował ponieważ za często tu nie zaglądam a więc nie widzę również takiej konieczności . Drażni mnie natomiast temat hamulców stąd też mój post.
Odnośnie winy producentów tarcz:
Masz racje w 100% o tym że po odkręceniu koła od piasty mogła ona „opaść” a rdza mogła się dostać pomiędzy dwie płaszczyzny... natomiast …tu też jest mały problem a nawet 2.
Po 1e. nawet gdy jest otwór do ustalenia położenia tarczy to mechanik odkręcając koło pneumatem może spowodować poluzowanie się rdzy i jej przemieszczenie
Po 2gie audi /passat b5 ( o ile się nie mylę) nie posiada otworu w piaście do którego można by było przykręcić tarczę. A więc bezcelowe jest wykonywanie dodatkowego otworu przez producenta tarczy.
Cieszę się że Ty jak również znacząca większość mechaników zdaje sobie sprawę z faktu żę wymiana tarczy w tych czasach to nie tylko zdjąć /założyć i jazda dalej.Ale są niestety i tacy którzy zwalają winę zawsze tylko na tarcze( nie wykonując podstawowych czynności obsługowych całego układu , zacisk,jarzmo,cylinderki…..)i jej producenta zakrywając w ten sposób popełnione przez siebie błędy do których ciężko się przyznać . Ja zanim oddam dana częśc musze być na 100% pewien że wina nie leży po mojej stronie (rozrząd,hamulce,itp.) No ale jeżeli zawinie - bo przecież człowiek uczy się przez całe życie to biore koszty na klate i kolejnym razem tego błędu nie popełniam .
Pozdrawiam .T.Z.

Odpowiedz

Anonim, 23 września 2013, 15:43 0 0

Widze (po IP195.128.229.) że ktoś z Inter-Carsu bardzo broni opinii Brembo, jak zwykle 90% ruchu generują pracownicy dystrybutorów, szkoda tylko że niewielu się do tego przyznaje...

Odpowiedz

Anonim, 23 września 2013, 20:22 0 0

A.......w którym miejscu 195.128.229 broni brembo? bo jakoś nie widze a też bym chciał się przyczepić ale jakoś nie mam do czego . Gościu pisze też o ate , textar....
A poza tym we wszystkich branżach tak jest żę jak klient ma zaufanie do sprzedawcy to sprzedawca często sprzedaje co chce

Odpowiedz

Anonim, 24 września 2013, 13:43 0 0

Szanowni koledzy problem bicia tarcz hamulcowych sprowadza się do dwóch podstawowych elementów:
1. to materiał czyli żeliwo z jakiego jest wykonany odlew. Reszta to pikuś z dokładną obróbką poradzi sobie średniorozgarnięty tokarz z dokładną tokarką. Jeżeli żeliwo będzie kiepskiej jakości to prędzej czy później dojdzie do odkształcenia. Spotkałem się z przypadkiem tarczy miękkiej jak g.. po pomiarze. A niestety takie odlewy często na wagę sprowadza się z Chin tonami.
2. to montaż jak ktoś tu pisał kwestie związane ze smarowaniem, nie smarowaniem, rdzą itp. ciekawe ile mechaników wie, że nawet w takim passacie B5 klocki powinny być montowane kierunkowo i każdy szanujący się producent oznacza na klocku strzałką kierunek toczenia. A dlaczego, a no właśnie to trzeba wiedzieć.
A czy BREMBO to jakiś szczególny produkt raczej ten ze średniej solidnej półki, często sporo za drogi.

Odpowiedz

Anonim, 24 września 2013, 14:55 0 0

Panowie.
Artykuł jest o tarczach "Brembo" i do tego "piłem", że producent ten oferuje takie oprzyrządowanie niezbędne dla warsztatów montujących ich produkty.
Chodzi głównie o niską jakość oferowanych produktów i to głównie na naszym polskim rynku, a kolega 213.231.198 z wieloletnim doświadczeniem -głównie w sprzedaży, natychmiast musiał "ojca dzieci robić".
Ja nie wychwalałem się że robię to co robię od 25lat więć troszkę dłużej.
Cieszę się iż wywiązała się dyskusja na temat tego produktu nie mniej kolega przesadził.
Życzę wielu tak trafnych komentarzy.
Pozdrawiam

P.S.
Co do:
"Odp 3)…..tekstem w stylu "gorące tarcze uległy deformacji po wjechaniu pojazdem do wody"/ dostałeś kiedyś taką odpowiedź od producenta czy od dystrybutora?"
tak otrzymałem, a nawet mam kilka takich tarcz w/w producenta.
Piękna obrona "BREMBO" -pozdrawiam pracownika 213.231.198 firmy!
Dziękuję.

Odpowiedz

Anonim, 25 września 2013, 15:00 0 0

Witam Państwa,
A ja jestem pracownikiem Brembo i waszą dyskusję śledzę z dużym zainteresowaniem. Dla naszej firmy merytoryczne dyskusje są zawsze bardzo ważne. Tych z Panów którzy biorą udział w dyskusji, a są zalogowani lub zechcą się ujawnić, serdecznie zapraszam do fabryki do Dąbrowy Górniczej – pokażemy jak robimy nasze tarcze, pokażemy że tarcze do czerwonych pudełek idą razem z tymi na OE, połączymy to z krótkim szkoleniem. Myślę że należycie to tych fachowców którzy zawsze chętnie zobaczą coś nowego.
I bardzo proszę kolegę 83.22.10 żeby się odezwał i przesłał mi te nasze odpowiedzi na reklamacje, ba bardzo jestem ich ciekawa.
Dajcie znać czy jesteście zainteresowani zwiedzaniem naszej fabryki. pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 26 września 2013, 9:15 0 0

Witam

Do Pani EwaB, z chętnie zwiedzę fabrykę Brembo w Dąbrowie Górniczej.
Kontakt do mnie atc@atckaczmarczyk.pl

Odpowiedz

Anonim, 26 września 2013, 13:02 0 0

A ja się pytam jakim cudem w quizie ludzie zdobywają 13 punktów na 10 możliwych, cały ranking ci sami. Czasy wbrew prawu fizyki. O co tu chodzi??

Odpowiedz

Anonim, 27 września 2013, 14:05 0 0

Do Pana 46.171.18 - bardzo się cieszę, jest Pan pierwszym chętnym. Mam nadzieję, że zbierze się większa grupa. Czekam na zgloszenia :-)

Odpowiedz

Anonim, 28 września 2013, 23:36 0 0

Witam Panią ... Jestem bardzo zainteresowany zwiedzaniem Waszego centrum produkcyjnego .
Oczywiście jeżeli będzie to możliwe chętnie skorzystam z Państwa szkoleń technicznych.
e-mail : serwis@autozibi.com . Jeżeli też można to proszę do Pani o jakiś kontakt na e-mail.
Pozdrawiam .

Odpowiedz

Anonim, 15 listopada 2013, 13:45 0 0

Widzę , że ta pani Ewa Burdzińska chyba tylko zaproponowała to zwiedzanie zakładu z powodu wielu negatywnych wypowiedzi na temat marki Brembo. Niestety już minęło ponad 2 miesiące od ostatniego wpisu , ja również wysłałem do tej pani 3 e-maile i nic . Żadnego odzewu od tej pani , więc myślę , że zwiedzania firmy Brembo nie będzie .
Szkoda , myślałem , że ,mają coś ciekawego do pokazania .

Odpowiedz

Anonim, 15 listopada 2013, 13:58 0 0

Szanowny Panie,
Mamy coś ciekawego do pokazania i będzie zwiedzanie fabryki. Bardzo przepraszam za opóźnienie, które wynika z przyczyn, na które nie mam wpływu. Mam nadzeję, że w najbliższym czasie bedę mogła zaproponować konkretny termin odwiedzin i bardzo proszę o jeszcze trochę cierpliwości. Będę się z Panami kontaktowała już bezpośrednio na wskazane adresy mailowe. Dla innych chętnych podaję swój adres Ewa_burdzinska@brembo.pl. Pozdrawiam Ewa

Odpowiedz

Anonim, 3 grudnia 2013, 20:22 0 0

Witam wszystkich ... A więc jestem już po wizycie w fabryce Brembo . Dla mnie było to wspaniałe doświadczenie . Firma też jest bardzo nowoczesna , szkoda , że tylko zdjęć żadnych nie mam bo nie wolno było robić . Do sedna .... zostaliśmy bardzo miło potraktowani , kilka osób(pracowników) łącznie z Panią Burdzińską nas oprowadzało . Nikt nas nie zmuszał , nie przekonywał do swoich wyrobów . Piszę to bo z tej fabryki tarcze idę w większości na pierwszy montaż m.in. do Mercedesa a wielu przecież pisze , że to gówniana firma . Więc po prostu jak nie wiecie to nie piszcie głupot . Dla tych co nie byli a chcą zwiedzić to bardzo polecam :)
Jeszcze raz dziękuję organizatorom i pani Ewie za to spotkanie :)

Odpowiedz

Anonim, 3 grudnia 2013, 20:25 0 0

Oj zapomniałem dodać .... Panowie pani Ewa jest bardzo miłą i sympatyczną kobietą a do tego jeszcze bardzo zgrabną . Więc nawet warto jechać do Brembo z uwagi na ten fakt .
Pozdrawiam :))

Odpowiedz