W silniku 1.9 TDI w wyniku silnych dynamicznych ruchów paska wieloklinowego może w niekorzystnym przypadku dojść do powstawania hałasu, a nawet do uszkodzenia jednostki napinającej pasek wieloklinowy. Skutkiem może być unieruchomienie calego napędu urządzeń pomocniczych,
co prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
Na awarię narażone są silniki 19 TDI bez jednokierunkowego sprzęgła alternatora, a więc takie modele jak: Audi A3, Seat Cordoba, Ibiza III, Inca, Leon, Toledo II, Skoda Octavia, Volkswagen Bora, Caddy II, Golf IV, New Beetle, Polo.
W napędach urządzeń pomocniczych z jednostką napinającą 55714 (Rysunek 1), stałe koło pasowe na alternatorze można zamienić na sprzęgło jednokierunkowe alternatora z firmy Ruville (Rysunek 2).
Jeśli zamontowane jest już sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze, to należy sprawdzić jego działanie.
Zastosowanie sprzęgła jednokierunkowego alternatora powoduje znaczne odciążenie napędu urządzeń pomocniczych dla wszystkich jego elementów.
Artykuły:
Nr Ruville: 55714 (JN)
Nr OE: 038 903 315 C (JN)
Komentarze