Sprzęgło jednokierunkowe alternatora dla silnika 1.9 TDI Volkswagena

3 lipca 2013, 10:39

W silniku 1.9 TDI w wyniku silnych dynamicznych ruchów paska wieloklinowego może w niekorzystnym przypadku dojść do powstawania hałasu, a nawet do uszkodzenia jednostki napinającej pasek wieloklinowy. Skutkiem może być unieruchomienie calego napędu urządzeń pomocniczych,
co prowadzi do unieruchomienia pojazdu.

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora

Rys. 1Na awarię narażone są silniki 19 TDI bez jednokierunkowego sprzęgła alternatora, a więc takie modele jak: Audi A3, Seat Cordoba, Ibiza III, Inca, Leon, Toledo II, Skoda Octavia, Volkswagen Bora, Caddy II, Golf IV, New Beetle, Polo.

W napędach urządzeń pomocniczych z jednostką napinającą 55714 (Rysunek 1), stałe koło pasowe na alternatorze można zamienić na sprzęgło jednokierunkowe alternatora z firmy Ruville (Rysunek 2).
Rys. 2 Jeśli zamontowane jest już sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze, to należy sprawdzić jego działanie. 

Zastosowanie sprzęgła jednokierunkowego alternatora powoduje znaczne odciążenie napędu urządzeń pomocniczych dla wszystkich jego elementów.

Artykuły:
Nr Ruville: 55714 (JN)
Nr OE: 038 903 315 C (JN)

 

Artykuł przygotowany na bazie materiałów Ruville

Dowiedz się więcej

Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach
Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach

Spod maski niektórych modeli Opla mogą wydobywać się charakterystyczne gwizdy, pochodzące z układu paska wieloklinowego. Możliwą przyczyną jest uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego alternatora. Jak wyeliminować gwizdanie paska wieloklinowego Problem dotyczy pojazdów marki Opel/Vauxhall: Agila od 2004, Astra-H od 2005, Combo od 2004, Corsa C od 2004, Corsa D od 2007, Meriva od 2004, Tigra B od […]

Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody
Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody

Stopniowa utrata mocy, nierówna praca i częściowo także szarpanie silnika 2.5 TDI V6 mogą być objawami podwyższonego zużycia w miejscach styku pomiędzy wałkami rozrządu i popychaczami. Zużycie zaczyna się często już po 120 tys. km. Zestaw wałka rozrządu 225411 dla 2.5 TDI V6 Przyczyną usterki może być stosowanie oleju, który nie odpowiada specyfikacji dopuszczonej przez […]

Rolkowe dźwigienki zaworowe do samochodów Mercedes-Benz
Rolkowe dźwigienki zaworowe do samochodów Mercedes-Benz

Dwa typy silników Mercedes-Benz M112 (V6) oraz M113 (V8) mają po dwa zawory ssące i jeden zawór wydechowy na cylinder. Zaworami sterują rolkowe dźwigienki zaworowe wykonane z metali lekkich, z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego. Rolkowe dźwigienki zaworowe z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego Informacja dotyczy silników M112 2,4-5,0 litrów i M113 4,3 – 5,4 litra. Są […]

Nowy zestaw rolki napinającej z uchwytem – diesel 1.7
Nowy zestaw rolki napinającej z uchwytem – diesel 1.7

Wymieniając rolkę napinającą w silniku 1.7 konstrukcji Isuzu, należy pamiętać, że producenci pojazdów – Opel i Chevrolet przewidzieli zmianę wyrobu. Dotychczasowa rolka napinająca o numerze katalogowym 55316 zostanie zastąpiona przez rolkę o numerze katalogowym 55383. Sytuacja dotyczy silnika wysokoprężnego 1.7 o oznaczeniach DTi, CDTi lub DI, montowanego w pojazdach marek Opel/Vauxhall/Chevrolet: Astra, Meriva, Corsa, Combo […]

Montaż napinacza paska w Oplach Omega i Vectra
Montaż napinacza paska w Oplach Omega i Vectra

Firma Ruville opracowała poradnik montażu napinacza paska w silnikach 2.5 V6, 3.0 V6, montowanych w Oplach i Saabach. Porada dotyczy silników 2.5 V6, 3.0 V6 w nastepujących pojazdach: Opel (Vauxhall) Omega B, Vectra B Saab 9-5, 900 II, 9000,   Przy wymianie napinacza paska 55321 przed montażem paska zębatego obie rolki napinające muszą być poluzowane. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!