Montaż napinacza paska w Oplach Omega i Vectra

, 10 grudnia 2013, 13:37

Firma Ruville opracowała poradnik montażu napinacza paska w silnikach 2.5 V6, 3.0 V6, montowanych w Oplach i Saabach.

Porada dotyczy silników 2.5 V6, 3.0 V6 w nastepujących pojazdach:

  • Opel (Vauxhall) Omega B, Vectra B
  • Saab 9-5, 900 II, 9000,

 

Przy wymianie napinacza paska 55321 przed montażem paska zębatego obie rolki napinające muszą być poluzowane. Jeśli prawa rolka napinająca nie zostanie poluzowana, to pasek zębaty nie daje się nałożyć.

Wskazówka:
Montaż i ustawienie napięcia paska zębatego następują zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Do montażu paska zębatego nie należy używać dźwigni w rodzaju śrubokręta.

Instrukcja prawidłowej instalacji:

1. Nową jednostkę napinacza paska zamontować zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
2. Poluzować nakrętkę (1) rolki napinającej
3. Obrócić mimośród (2) rolki napinającej w kierunku ruchu wskazówek zegara aż do oparcia mimośrodu na prawym odboju
4. Poluzować śrubę (3) rolki zwrotnej
5. Odprężyć mimośród (4) rolki zwrotnej
6. Zamontować pasek zębaty zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu

Artykuł przygotowany na bazie materiałów Ruville

Dowiedz się więcej

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora dla silnika 1.9 TDI Volkswagena
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora dla silnika 1.9 TDI Volkswagena

W silniku 1.9 TDI w wyniku silnych dynamicznych ruchów paska wieloklinowego może w niekorzystnym przypadku dojść do powstawania hałasu, a nawet do uszkodzenia jednostki napinającej pasek wieloklinowy. Skutkiem może być unieruchomienie calego napędu urządzeń pomocniczych, co prowadzi do unieruchomienia pojazdu. Sprzęgło jednokierunkowe alternatora Na awarię narażone są silniki 19 TDI bez jednokierunkowego sprzęgła alternatora, a […]

Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach
Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach

Spod maski niektórych modeli Opla mogą wydobywać się charakterystyczne gwizdy, pochodzące z układu paska wieloklinowego. Możliwą przyczyną jest uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego alternatora. Jak wyeliminować gwizdanie paska wieloklinowego Problem dotyczy pojazdów marki Opel/Vauxhall: Agila od 2004, Astra-H od 2005, Combo od 2004, Corsa C od 2004, Corsa D od 2007, Meriva od 2004, Tigra B od […]

Wymiana wkładu poduszki silnika w Saabie 9-3
Wymiana wkładu poduszki silnika w Saabie 9-3

Naprawa poduszki silnika w Saabie 9-3 to duży wydatek, jeśli wymienia się cały element. Można jednak wymienić wkład gumowy w poduszce, korzystając z rozwiązania ograniczającego koszt naprawy, proponowanego przez firmę Tedgum. Proces wymiany prezentujemy w poniższej galerii  

Dodatki w zestawie rolek napinających oraz w zestawie paska zębatego dla Dacii, Nissana i Renault
Dodatki w zestawie rolek napinających oraz w zestawie paska zębatego dla Dacii, Nissana i Renault

Przy wymianie niektórych zestawów rolek napinających w autach marek Dacia, Nissan i Renault, niezbędna jest także wymiana określonych dodatków. Informacja dotyczy silników 1.4, 1.4 16V, 1.6, 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0, 2.0 16 V, montowanych w autach wymienionych wyżej marek. Dodatki, które należy wymienić zostały przedstawione na rysunku. Dodatkowy zakres dostawy: 1x osłona wałka rozrządu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!