Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach

17 czerwca 2013, 10:32

Spod maski niektórych modeli Opla mogą wydobywać się charakterystyczne gwizdy, pochodzące z układu paska wieloklinowego. Możliwą przyczyną jest uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego alternatora.

Jak wyeliminować gwizdanie paska wieloklinowego

Rys. 1Problem dotyczy pojazdów marki Opel/Vauxhall:

  • Agila od 2004,
  • Astra-H od 2005,
  • Combo od 2004,
  • Corsa C od 2004, Corsa D od 2007,
  • Meriva od 2004, Tigra B od 2004.

 

Kody silników: C13DT, Y13DT, Z13DT, Z13DTH, Z13DTJ

W przypadku alternatorów Denso, zgodnie z informacją producenta pojazdu, oryginalnie montowane sprzęgło jednokierunkowe można zamienić na zmodyfikowane sprzęgło jednokierunwe alternatora (patrz rysunek 1). Jest ono dostępne w firmie Ruville (nr art. 55377).

Rys. 2Jeśli zamontowany jest alternator Valeo, to firma Ruville także oferuje sprzęgło jednokierunkowe alternatora (nr art.55886).

Ponieważ oba sprzęgła optycznie prawie nie dają się odróżnić, należy dokładnie sprawdzić cechy odróżniające (patrz Rysunek 2).

Uwaga: W ramach diagnozy i naprawy kompletnego układu rozrządu i napędu urządzeń pomocniczych należy sprawdzić i wymienić pasek zębaty wieloklinowy oraz rolki napinające i zwrotne. Uwzględniać zalecenia producenta pojazdu.

Artykuł przygotowany na bazie materiałów Ruville

Dowiedz się więcej

Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody
Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody

Stopniowa utrata mocy, nierówna praca i częściowo także szarpanie silnika 2.5 TDI V6 mogą być objawami podwyższonego zużycia w miejscach styku pomiędzy wałkami rozrządu i popychaczami. Zużycie zaczyna się często już po 120 tys. km. Zestaw wałka rozrządu 225411 dla 2.5 TDI V6 Przyczyną usterki może być stosowanie oleju, który nie odpowiada specyfikacji dopuszczonej przez […]

Ryzyko omyłkowej zamiany rolek napinających
Ryzyko omyłkowej zamiany rolek napinających

Rolki napinające przeznaczone do różnych pojazdów często na pierwszy rzut oka są identyczne. Montaż niewłaściwej części może mieć jednak negatywne konsekwencje. Pozornie identyczne rolki Przykładem mogą być rolki napinające Ruville o numerach art. 55344 i 55383, przeznaczone do pojazdów Opla i Hondy. Rolek nie wolno stosować zamiennie ani pomylić. W przypadku zamontowania niewłaściwej rolki napinającej […]

70 tysięcy układów kierowniczych z Gliwic dla koncernu GM
70 tysięcy układów kierowniczych z Gliwic dla koncernu GM

Do końca bieżącego roku z taśm fabryki w Gliwicach zjedzie niemal 70 tysięcy układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS – Electric Power Steering). Będą one przeznaczone do nowego modelu koncernu GM – Opla Adama. Gliwicka fabryka dostarczy układy kierownicze dla Opla Rozpoczęcie seryjnej produkcji systemów to efekt pomyślnego zakończenia etapu testowego przez gliwicki zakład w […]

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora dla silnika 1.9 TDI Volkswagena
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora dla silnika 1.9 TDI Volkswagena

W silniku 1.9 TDI w wyniku silnych dynamicznych ruchów paska wieloklinowego może w niekorzystnym przypadku dojść do powstawania hałasu, a nawet do uszkodzenia jednostki napinającej pasek wieloklinowy. Skutkiem może być unieruchomienie calego napędu urządzeń pomocniczych, co prowadzi do unieruchomienia pojazdu. Sprzęgło jednokierunkowe alternatora Na awarię narażone są silniki 19 TDI bez jednokierunkowego sprzęgła alternatora, a […]

Rolkowe dźwigienki zaworowe do samochodów Mercedes-Benz
Rolkowe dźwigienki zaworowe do samochodów Mercedes-Benz

Dwa typy silników Mercedes-Benz M112 (V6) oraz M113 (V8) mają po dwa zawory ssące i jeden zawór wydechowy na cylinder. Zaworami sterują rolkowe dźwigienki zaworowe wykonane z metali lekkich, z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego. Rolkowe dźwigienki zaworowe z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego Informacja dotyczy silników M112 2,4-5,0 litrów i M113 4,3 – 5,4 litra. Są […]

Montaż napinacza paska w Oplach Omega i Vectra
Montaż napinacza paska w Oplach Omega i Vectra

Firma Ruville opracowała poradnik montażu napinacza paska w silnikach 2.5 V6, 3.0 V6, montowanych w Oplach i Saabach. Porada dotyczy silników 2.5 V6, 3.0 V6 w nastepujących pojazdach: Opel (Vauxhall) Omega B, Vectra B Saab 9-5, 900 II, 9000,   Przy wymianie napinacza paska 55321 przed montażem paska zębatego obie rolki napinające muszą być poluzowane. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!