Rolkowe dźwigienki zaworowe do samochodów Mercedes-Benz

, 16 lipca 2013, 8:53

Dwa typy silników Mercedes-Benz M112 (V6) oraz M113 (V8) mają po dwa zawory ssące i jeden zawór wydechowy na cylinder. Zaworami sterują rolkowe dźwigienki zaworowe wykonane z metali lekkich, z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego.

Rolkowe dźwigienki zaworowe z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego

Rys. 1: trzy różne typy dźwigienek zaworowychInformacja dotyczy silników M112 2,4-5,0 litrów i M113 4,3 – 5,4 litra. Są one montowane w następujących modelach:

  • Klasa C: W202, W203, S202, S203
  • CLK: C208, C209, A208, A209
  • Klasa E: W210, W211, S210, S211
  • Klasa S: W220, C215
  • CLS: C219
  • SL: R129, R230
  • SLK: R170, R171
  • Klasa M: W163, W164
  • Klasa R: W251
  • Klasa G: W463

 

Rys. 2: średnica dźwigienki zaworowej po stronie wlotowej (1) jest większaDo każdego z trzech typów dźwigienek zaworowych program produkcyjny firmy Ruville oferuje odpowiedni zestaw dźwigienek zaworowych. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na właściwe przyporządkowanie dźwigienek. Dźwigienki różnią się od siebie różnicą średnicy otworu pod wałek dźwigienek zaworowych (rysunek 2) oraz wygięciem rolkowej dźwigienki zaworowej (rysunek 3). Dodatkowo strona wydechowa została oznaczona niebieską kropką.

Legenda do rysunków 1-3:

  1. Dźwigienka zaworu ssącego 245110 (zestaw)
  2. Dźwigienka zaworu ssącego 245111 (zestaw)
  3. Dźwigienka zaworu wydechowego 245112 (zestaw)

 

Więcej informacji na temat budowy i zasady działania rolkowych dźwigienek zaworowych oraz innych elementów sterowania zaworami można znaleźć w broszurze technicznej Ruville: „Elementy sterowania zaworami“, którą można pobrać ze strony internetowej producenta w dziale „Serwis“.

Dowiedz się więcej

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora dla silnika 1.9 TDI Volkswagena
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora dla silnika 1.9 TDI Volkswagena

W silniku 1.9 TDI w wyniku silnych dynamicznych ruchów paska wieloklinowego może w niekorzystnym przypadku dojść do powstawania hałasu, a nawet do uszkodzenia jednostki napinającej pasek wieloklinowy. Skutkiem może być unieruchomienie calego napędu urządzeń pomocniczych, co prowadzi do unieruchomienia pojazdu. Sprzęgło jednokierunkowe alternatora Na awarię narażone są silniki 19 TDI bez jednokierunkowego sprzęgła alternatora, a […]

Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach
Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach

Spod maski niektórych modeli Opla mogą wydobywać się charakterystyczne gwizdy, pochodzące z układu paska wieloklinowego. Możliwą przyczyną jest uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego alternatora. Jak wyeliminować gwizdanie paska wieloklinowego Problem dotyczy pojazdów marki Opel/Vauxhall: Agila od 2004, Astra-H od 2005, Combo od 2004, Corsa C od 2004, Corsa D od 2007, Meriva od 2004, Tigra B od […]

Nowy zestaw rolki napinającej z uchwytem – diesel 1.7
Nowy zestaw rolki napinającej z uchwytem – diesel 1.7

Wymieniając rolkę napinającą w silniku 1.7 konstrukcji Isuzu, należy pamiętać, że producenci pojazdów – Opel i Chevrolet przewidzieli zmianę wyrobu. Dotychczasowa rolka napinająca o numerze katalogowym 55316 zostanie zastąpiona przez rolkę o numerze katalogowym 55383. Sytuacja dotyczy silnika wysokoprężnego 1.7 o oznaczeniach DTi, CDTi lub DI, montowanego w pojazdach marek Opel/Vauxhall/Chevrolet: Astra, Meriva, Corsa, Combo […]

Zestaw do naprawy czopu osi dla pojazdów grupy PSA
Zestaw do naprawy czopu osi dla pojazdów grupy PSA

W prawie 14,5 mil. pojazdów zarejestrowanych w Europie marki Citröen i Peugeot francuskiego koncernu PSA czop tylnej osi po pewnym okresie eksploatacji ulega bardzo dużemu zużyciu. Skutkiem takiej sytuacji jest pojawienie się nieprzyjemnych szumów i ukośnego ustawienia kół tylnej osi. Problem z tylną osią Nowością firmy Ruville, prezentowaną na targach we Frankfurcie jest zestaw do […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!