Ryzyko omyłkowej zamiany rolek napinających

, 7 czerwca 2013, 10:55

Rolki napinające przeznaczone do różnych pojazdów często na pierwszy rzut oka są identyczne. Montaż niewłaściwej części może mieć jednak negatywne konsekwencje.

Pozornie identyczne rolki

Rys 1.Przykładem mogą być rolki napinające Ruville o numerach art. 55344 i 55383, przeznaczone do pojazdów Opla i Hondy. Rolek nie wolno stosować zamiennie ani pomylić. W przypadku zamontowania niewłaściwej rolki napinającej istnieje ryzyko uszkodzenia silnika. Należy przestrzegać informacji producenta pojazdu.

W trakcie wymiany rolki napinającej o nr art. 55344 lub 55383 należy zwrócić szczególną uwagę na precyzyjne przyporządkowanie do danego pojazdu. Obydwie rolki napinające praktycznie nie różnią się od siebie wyglądem zewnętrznym. Jedyna różnica to inna geometria sprężyny napinającej (patrz zdjęcie 1 i 2).

Rys. 2Problem dotyczy pojazdów z silnikami: 1.7 DI, 1.7 DTI, 1.7 CDTi – Hondy Civic oraz Opli: Astra G, Astra H, Combo, Corsa B, Corsa C, Corsa D, Meriva, Zafira.

Artykuły, których dotyczy opisywany przypadek:

Nr Ruville Nr OE
55344 56 36 403
55344 9724994-5
55383 56 36 739
55383 9724994-4
55383 14530-PLZ-D00

 

Dowiedz się więcej

Diagnoza uszkodzeń łożysk kół (część 1)
Diagnoza uszkodzeń łożysk kół (część 1)

Łożyska kół zostały tak zaprojektowane, by bez trudu osiągać przebieg do 1 000 000 km. Niestety zdarza się, że z różnych przyczyn dochodzi do przedwczesnego uszkodzenia łożyska tocznego, co negatywnie wpływa na żywotność układu. Przyczyny awarii łożysk W 70% przypadków przyczyna awarii dotyczy złego smarowania: za dużo lub za mało smaru, niewłaściwy środek smarowy itd. […]

Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody
Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody

Stopniowa utrata mocy, nierówna praca i częściowo także szarpanie silnika 2.5 TDI V6 mogą być objawami podwyższonego zużycia w miejscach styku pomiędzy wałkami rozrządu i popychaczami. Zużycie zaczyna się często już po 120 tys. km. Zestaw wałka rozrządu 225411 dla 2.5 TDI V6 Przyczyną usterki może być stosowanie oleju, który nie odpowiada specyfikacji dopuszczonej przez […]

Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach
Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach

Spod maski niektórych modeli Opla mogą wydobywać się charakterystyczne gwizdy, pochodzące z układu paska wieloklinowego. Możliwą przyczyną jest uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego alternatora. Jak wyeliminować gwizdanie paska wieloklinowego Problem dotyczy pojazdów marki Opel/Vauxhall: Agila od 2004, Astra-H od 2005, Combo od 2004, Corsa C od 2004, Corsa D od 2007, Meriva od 2004, Tigra B od […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!