Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po?

Technika

Zestaw do naprawy czopu osi dla pojazdów grupy PSA

W prawie 14,5 mil. pojazdów zarejestrowanych w Europie marki Citröen i Peugeot francuskiego koncernu PSA czop tylnej osi po pewnym okresie eksploatacji ulega bardzo dużemu zużyciu. Skutkiem takiej sytuacji jest pojawienie się nieprzyjemnych szumów i ukośnego ustawienia kół tylnej osi. Problem z tylną osią Nowością firmy Ruville, prezentowaną na targach we Frankfurcie jest zestaw do […]

Tylne hamulce Renault Megane II – poradnik montażowy

Przedstawiamy porady dotyczące montażu i demontażu hamulców tylnych w samochodzie Renault Megane II. Instrukcje zostały przygotowane przez firmę Ferodo. Demontaż hamulców Ustawić pojazd na podnośniku samochodowym. Zwolnić hamulec postojowy. Zdjąć tylne koła. Odłączyć linkę hamulca postojowego. Wykręcić dolne śruby mocujące zacisk hamulca. Obrócić zacisk do góry. Usunąć klocki hamulcowe.   Ponowny montaż Wcisnąć tłok do […]

Misy oleju do samochodów ciężarowych

Nowoczesne misy oleju z poliamidu są lżejsze i cichsze niż ich poprzednicy z aluminium lub duroplastu. Jednocześnie można zintegrować w nich wiele różnych funkcji. To z kolei powoduje oszczędność na kosztach produkcji i sprawia, że są prawdziwymi ”multitalentowcami” w truckach. Nowoczesne misy oleju W misach oleju do ciężarówek wielu nie zauważa zawartej w nich technologii […]

Czujniki przepływu powietrza w samochodach BMW, Fiat, Opel, Volvo

Utrata mocy, ciemny dym, szarpanie, tryb awaryjny, włączenie lampki kontrolnej błędu, kod błędu P0100 – te wszystkie sytuacje mogą być wynikiem zastosowania niewłaściwego czujnika przepływu powietrza. Przyczyną wymienionych usterek, które mogą wystąpić po wymianie urządzenia, może być zamontowanie czujnika przepływu powietrza, który nie jest przystosowany do danego typu pojazdu. Wtykowe czujniki przepływu powietrza niewiele różnią […]

Nowy zestaw rolki napinającej z uchwytem – diesel 1.7

Wymieniając rolkę napinającą w silniku 1.7 konstrukcji Isuzu, należy pamiętać, że producenci pojazdów – Opel i Chevrolet przewidzieli zmianę wyrobu. Dotychczasowa rolka napinająca o numerze katalogowym 55316 zostanie zastąpiona przez rolkę o numerze katalogowym 55383. Sytuacja dotyczy silnika wysokoprężnego 1.7 o oznaczeniach DTi, CDTi lub DI, montowanego w pojazdach marek Opel/Vauxhall/Chevrolet: Astra, Meriva, Corsa, Combo […]

Tylko nowe śruby głowicy cylindrów dają 100% pewności

Nowoczesne generacje silników spalinowych posiadają poprawione rozwiązania uszczelniające głowicę cylindrów i blok silnika, do których zostały dopasowane konstrukcje silników. Aby po naprawie, zagwarantować silnikowi, kolejny długi okres eksploatacji, niezbędnym jest, przy okazji naprawy głowicy cylindrów, przywrócenie silnikowi, jego oryginalnego stanu. Śruby głowicy cylindrów, grają elementarną rolę przy prawidłowym uszczelnianiu. Śruby głowicy są elementami konstrukcyjnymi połączenia […]

Uszkodzenia pomp próżniowych spowodowane niewystarczającym doprowadzeniem oleju smarowego

Pompy próżniowe z obracającymi się skrzydełkami to obecnie najnowocześniejszy sposób wytwarzania podciśnienia. Tak jak w przypadku każdej pompy próżniowej potrzebne jest niezawodne dostarczanie oleju smarowego. Możliwe usterki pomp próżniowych Dostarczanie oleju smarowego odbywa się najczęściej z obwodu oleju silnikowego. Olej smarowy jest transportowany z powrotem do głowicy cylindra z zassanym powietrzem. Jeśli doprowadzenie oleju smarowego […]

Budowa uszczelnień podgłowicowych Metaloflex

Uszczelnienia podgłowicowe Metaloflex znalazły swoje zasłużone miejsce w nowoczesnych silnikach. Przyczyniają się one do wzrostu efektywności, pewności i wydajności nowoczesnych jednostek napędowych. Zadania uszczelki podgłowicowej Uszczelka podgłowicowa jest odpowiedzialna za skuteczne uszczelnienie gazów spalinowych, cieczy chłodzącej i oleju silnikowego. Jako ogniwo odpowiedzialne za przenoszenie energii kinetycznej pomiędzy skrzynią korbową i głowicą cylindrów, ma także bardzo […]

Tłoczony stoper w uszczelnieniach Metaloflex

W ciągu ostatnich 10 lat technologia uszczelnień podgłowicowych posunęła się znacznie do przodu. Kamieniem milowym w rozwoju uszczelnień jest całkowicie nowy tłoczony stoper, obecny w trzeciej generacji uszczelnień Metaloflex. Pierwsza generacja Metaloflex: stoper zawijany Druga generacja Metaloflex: stoper spawany laserowo Trzecia generacja Metaloflex: stoper tłoczony Stoper typu „meander” w warstwie funkcyjnej Dzięki stoperowi w formie […]

Zestaw do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem

Service-Kit 447.101 od firmy Elring to praktyczny zestaw naprawczy „Zrób to sam” do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem, np. w silnikach, skrzyniach biegów, osiach i pobocznych agregatach. W zestawie Service-Kit 447.101 znajdują się trzy rodzaje materiałów. Każdy z nich przeznaczony jest do innego typu zastosowań: Abil N – papier uszczelkowy, na bazie włókien celulozowych i […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.