Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:10 “Mój Elektryk 2.0” już niebawem. Co się zmieni? 25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light

Technika

Drgania paska klinowego w Oplach

W niektórych samochodach marki Opel, posiadających sztywne koło pasowe alternatora, podczas jazdy może występować duży hałas. Bywa on spowodowany silnymi drganiami wielorowkowego paska klinowego. Problem dotyczy następujących modeli Opla: Astra H, Signum, Vectra C, Zafira B.   Specjaliści z firmy Ruville zalecają, aby w wymienionych pojazdach zmienić sztywne koło pasowe alternatora na jednokierunkowe sprzęgło alternatora […]

Podnośniki – montaż i uwarunkowania prawne

Zakup i montaż podnośnika kolumnowego lub nożycowego to spora inwestycja dla warsztatu. Nie tylko pod kątem finansowym, ale i logistycznym. Trzeba wziąć pod uwagę również kwestię miejsca jego montażu na stanowisku. Podnośniki kolumnowe i nożycowe są urządzeniami dozorowymi, których zakup i eksploatacja wymaga spełnienia szeregu „punktów”, tak by zapewnić ich bezproblemowy montaż, czy odbiór przez […]

Zmiany w obsłudze i wymianie opon od 2014 roku

Coraz więcej pojazdów jest wyposażonych w system monitorowania ciśnienia w oponach, a to zdecydowanie zmienia pracę podczas sezonowej wymiany opon. Pojazdy z systemami pośredniego monitorowania ciśnienia muszą ulec kalibracji, jeśli ciśnienie w oponach zostaje zmienione lub wymieniono opony w pojeździe. Zalety czujników VDO REDI Aby zagwarantować prawidłowe działanie systemu, najlepiej jest posiadać dodatkowy komplet czujników. […]

Deformacja plastyczna tłoka w fazie docierania

W czasie pierwszych godzin eksploatacji nowe tłoki ulegają trwałej deformacji plastycznej. Średnica większości tłoków zmniejsza się o kilka setnych milimetra. Proces ten określa się jako deformację promieniową tłoka. Tło techniczne Deformację promieniową tłoka powodują termiczne i mechaniczne obciążenia tłoka w fazie pierwszego rozgrzewania silnika. Redukcja średnicy tłoka (D max) jest różna w zależności od kształtu […]

Zawór obejściowy turbosprężarki w pojazdach z grupy VW

Usterka dotyczy pojazdów marek Audi, Seat, Skoda i VW. Problemem są opóźniony czas reakcji podczas zmiany obciążenia oraz stopniowy spadek mocy. Mogą one wynikać z uszkodzenia zaworu obejściowego turbosprężarki. Przyczyna problemu W celu uniknięcia niepotrzebnego spadku obrotów turbosprężarki przy nagłym zamknięciu przepustnicy, zawór obejściowy turbosprężarki powoduje szybki spadek ciśnienia po stronie kompresora. Dzięki temu zmniejsza […]

Uszczelniacz wału z pierścieniem impulsowym ABS-u w Mercedesach

Usterka uszczelniacza może wystąpić w pojazdach Mercedes-Benz W204, W207 i W172. Problemem są uszkodzenia powierzchni roboczej na zwrotnicy. Mogą skutkować niewłaściwą pracą uszczelniacza, w wyniku czego dochodzi do przedwczesnego zużycia łożyska koła. Rozwiązanie problemu Poprzednia wersja uszczelniacza (nr OE 203 330 0060) nie jest wyposażona w pierścień ślizgowy. Ze względów konstrukcyjnych na zwrotnicy stosunkowo łatwo […]

Systemy TPMS – czym są i jak działają?

Rozwinięcie skrótu TPMS to Tyre Pressure Monitoring System, czyli System Monitorowania Ciśnienia w Oponach. Jest to ostatnimi czasu jeden z gorętszych tematów w branży motoryzacyjnej. W artykule opisano pokrótce czym są te systemy, a także co ich wprowadzenie oznacza dla serwisów ogumienia. System Monitorowania Ciśnienia w Oponach – nowy standard w pojazdach Istnieją dwa sposoby […]

Moduły doprowadzania paliwa – wskazówka montażowa

W wielu pojazdach wskaźnik poziomu paliwa wskazuje błędne wartości lub zatrzymał się i nie zmienia położenia niezależnie od ilości paliwa w baku. Powodem usterki mogą być błędy montażowe. Awaria wskaźnika paliwa Dzisiejsze zbiorniki paliwa są skonstruowane tak, aby optymalnie wykorzystana była przestrzeń zabudowy (rys. 1). Aby spełnić ustawowe wymogi dotyczące szczelności zbiorników paliwowych, coraz więcej […]

Zmodyfikowane głowice cylindrów w silnikach Mercedes-Benz

W silnikach Mercedesa serii OM 457 & OM 460 od numeru silnika 085588 stosowane są zmodyfikowane głowice cylindrów. O ile dotychczasowe głowice cylindrów miały płaskie powierzchnie uszczelniające, to w nowym wykonaniu wokół kanałów wodnych i olejowych wyfrezowane zostały rowki. Dlatego nastąpiło dostosowanie uszczelki głowicy cylindrów i zwiększenie potencjału uszczelniania. Wskazówki w zakresie naprawy Podstawowa różnica […]

Dwumasowe koła zamachowe – eksploatacja i serwisowanie

Eksperci ZF Services radzą, jak właściwie użytkować i serwisować dwumasowe koła zamachowe. Ten element montowany jest obecnie już w ponad 75% pojazdów produkowanych na rynek europejski. DKZ we współczesnych samochodach Coraz bardziej powszechne wykorzystanie DKZ we współczesnych pojazdach nie jest podyktowane jedynie dążeniem do poprawy komfortu jazdy poprzez skuteczniejszą filtrację drgań w układzie przeniesienia napędu. […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.