Zawór obejściowy turbosprężarki w pojazdach z grupy VW

15 listopada 2013, 16:28

Usterka dotyczy pojazdów marek Audi, Seat, Skoda i VW. Problemem są opóźniony czas reakcji podczas zmiany obciążenia oraz stopniowy spadek mocy. Mogą one wynikać z uszkodzenia zaworu obejściowego turbosprężarki.

Przyczyna problemu

W celu uniknięcia niepotrzebnego spadku obrotów turbosprężarki przy nagłym zamknięciu przepustnicy, zawór obejściowy turbosprężarki powoduje szybki spadek ciśnienia po stronie kompresora. Dzięki temu zmniejsza efekt tzw. turbodziury (patrz rys. 1).

Starą wersję zaworu (nr OE 06H 145 710 D) wyposażono w gumową membranę, która może być przyczyną nieszczelności zaworu (patrz rys. 2). W takim przypadku pełne ciśnienie doładowania nie jest osiągane, gdyż przy otwartej przepustnicy powietrze pompowane jest w zamkniętym obiegu.

Również przy wysokich obrotach, w przypadku nagłego zamknięcia przepustnicy (przy zdjęciu nogi z pedału gazu), wskutek długiego czasu zamykania zaworu unika się spadku ciśnienia za kompresorem – co z kolei powoduje powstawanie turbodziury. Nie tylko niepotrzebnie wyhamowuje to turbosprężarkę, ale również nadmiernie obciąża zamkniętą przepustnicę oraz sekcję turbiny turbosprężarki.

Rozwiązanie problemu

SWAG zaleca wymianę zaworu obejściowego turbosprężarki najnowszą wersją (SWAG 30 93 9245). Dzięki zastosowaniu tłoczka (patrz rys. 3) zawór funkcjonuje niezawodnie.

Pobierz poradę w formacie pdf.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

adi07161, 27 września 2019, 20:12 0 0

Witam .zamieniłem te zawory jak pastwo napisali. mój pojazd posiada 185 km ,w ramach sprawdzenia nie mogłem dać rady wyprzedzić samochodu 140 km ,na starym zawożę nie ma takiego problemu ??????

Odpowiedz