Usterka uszczelniacza może wystąpić w pojazdach Mercedes-Benz W204, W207 i W172. Problemem są uszkodzenia powierzchni roboczej na zwrotnicy. Mogą skutkować niewłaściwą pracą uszczelniacza, w wyniku czego dochodzi do przedwczesnego zużycia łożyska koła.
Rozwiązanie problemu
Poprzednia wersja uszczelniacza (nr OE 203 330 0060) nie jest wyposażona w pierścień ślizgowy. Ze względów konstrukcyjnych na zwrotnicy stosunkowo łatwo dochodzi do uszkodzenia powierzchni roboczej uszczelniacza (zużycie i korozja). Podczas wymiany uszczelniacza lub piasty koła może również zachodzić potrzeba wymiany samej zwrotnicy.
Uszczelniacz został wyposażony w pierścień ślizgowy (zaznaczony strzałką na rysunku 2), który nie ma żadnego negatywnego wpływu na zwrotnicę i przednią piastę. W przypadku niewielkich uszkodzeń powierzchni roboczej, dzięki ulepszonej konstrukcji uszczelniacza zwrotnica nie musi być wymieniana, ponieważ pierścień ślizgowy zastępuje jej powierzchnię roboczą. SWAG zaleca wymianę uszczelniacza na nowszą wersję (rysunek 2).
Wskazówka montażowa
Pierścień ślizgowy jest zamontowany w uszczelniaczu i w żadnym przypadku nie może być usuwany! Jeżeli występuje pierścień ślizgowy, to w większości przypadków podczas demontażu przedniej piasty (rysunek 3) oddziela się od uszczelniacza. Zachodzi wtedy konieczność usunięcia go ze zwrotnicy.
Komentarze