Uszczelniacz wału z pierścieniem impulsowym ABS-u w Mercedesach

12 listopada 2013, 14:35

Usterka uszczelniacza może wystąpić w pojazdach Mercedes-Benz W204, W207 i W172. Problemem są uszkodzenia powierzchni roboczej na zwrotnicy. Mogą skutkować niewłaściwą pracą uszczelniacza, w wyniku czego dochodzi do przedwczesnego zużycia łożyska koła.

Rozwiązanie problemu

Poprzednia wersja uszczelniacza (nr OE 203 330 0060) nie jest wyposażona w pierścień ślizgowy. Ze względów konstrukcyjnych na zwrotnicy stosunkowo łatwo dochodzi do uszkodzenia powierzchni roboczej uszczelniacza (zużycie i korozja). Podczas wymiany uszczelniacza lub piasty koła może również zachodzić potrzeba wymiany samej zwrotnicy.

Uszczelniacz został wyposażony w pierścień ślizgowy (zaznaczony strzałką na rysunku 2), który nie ma żadnego negatywnego wpływu na zwrotnicę i przednią piastę. W przypadku niewielkich uszkodzeń powierzchni roboczej, dzięki ulepszonej konstrukcji uszczelniacza zwrotnica nie musi być wymieniana, ponieważ pierścień ślizgowy zastępuje jej powierzchnię roboczą. SWAG zaleca wymianę uszczelniacza na nowszą wersję (rysunek 2).

Wskazówka montażowa

Pierścień ślizgowy jest zamontowany w uszczelniaczu i w żadnym przypadku nie może być usuwany! Jeżeli występuje pierścień ślizgowy, to w większości przypadków podczas demontażu przedniej piasty (rysunek 3) oddziela się od uszczelniacza. Zachodzi wtedy konieczność usunięcia go ze zwrotnicy.

Pobierz poradę w formacie pdf.

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów SWAG

Dowiedz się więcej

Tester zawieszenia SWAG
Tester zawieszenia SWAG

Tester zawieszenia SWAG jest przeznaczony do wykonywania szybkiej diagnozy elementów układu kierowniczego, zawieszenia przedniej osi i zawieszenia osi tylnej. Diagnostyka zawieszenia Niewielkie luzy zawieszenia można rozpoznać już w początkowej fazie bez użycia podnośnika. Chroniony patentem tester zawieszenia SWAG składa się z zestawu do sprawdzania układu kierowniczego i zawieszenia oraz mechanizmu do blokowania pedału hamulca. Cechy […]

Wymiana wkładu poduszki silnika w Saabie 9-3
Wymiana wkładu poduszki silnika w Saabie 9-3

Naprawa poduszki silnika w Saabie 9-3 to duży wydatek, jeśli wymienia się cały element. Można jednak wymienić wkład gumowy w poduszce, korzystając z rozwiązania ograniczającego koszt naprawy, proponowanego przez firmę Tedgum. Proces wymiany prezentujemy w poniższej galerii  

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!