W silnikach Mercedesa serii OM 457 & OM 460 od numeru silnika 085588 stosowane są zmodyfikowane głowice cylindrów. O ile dotychczasowe głowice cylindrów miały płaskie powierzchnie uszczelniające, to w nowym wykonaniu wokół kanałów wodnych i olejowych wyfrezowane zostały rowki. Dlatego nastąpiło dostosowanie uszczelki głowicy cylindrów i zwiększenie potencjału uszczelniania.
Wskazówki w zakresie naprawy
Podstawowa różnica uszczelki głowicy cylindrów to wyższe o ok. 3 mm gumowe uszczelki kanałów wodnych i olejowych. Rozgraniczenie głowicy cylindrów i uszczelki głowicy cylindrów jest możliwe w oparciu o numer silnika. W zestawie (głowica cylindrów plus uszczelka) części te mogą być stosowane także do starszych silników do numeru 085588. Dlatego przy naprawie należy sprawdzić wersję zamontowanej głowicy cylindrów. Należy uważać, aby uszczelka głowicy cylindrów lub zestaw do naprawy zawsze pasowały do głowicy. Błędy doprowadzą do uszkodzenia silnika.
Podczas naprawy trzeba zwracać uwagę na płaskość powierzchni uszczelniających. Należy koniecznie usunąć wgłębienia lub zwichrzenia elementów.
Przyporządkowanie:
Głowica cylindrów z płaską powierzchnią uszczelnienia: do silnika nr: 085588 61-34285-20 (uszczelka głowicy cylindrów) lub 03-34285-XX (zestaw uszczelniający głowicy cylindrów)
Głowica cylindrów z wyfrezowanymi rowkami. Od silnika nr: 085589 61-37770-00 (uszczelka głowicy cylindrów) lub 03-37770-XX (zestaw uszczelniający głowicy cylindrów)
Komentarze