Zmodyfikowane głowice cylindrów w silnikach Mercedes-Benz

, 4 listopada 2013, 13:23

W silnikach Mercedesa serii OM 457 & OM 460 od numeru silnika 085588 stosowane są zmodyfikowane głowice cylindrów. O ile dotychczasowe głowice cylindrów miały płaskie powierzchnie uszczelniające, to w nowym wykonaniu wokół kanałów wodnych i olejowych wyfrezowane zostały rowki. Dlatego nastąpiło dostosowanie uszczelki głowicy cylindrów i zwiększenie potencjału uszczelniania.

Wskazówki w zakresie naprawy

Podstawowa różnica uszczelki głowicy cylindrów to wyższe o ok. 3 mm gumowe uszczelki kanałów wodnych i olejowych. Rozgraniczenie głowicy cylindrów i uszczelki głowicy cylindrów jest możliwe w oparciu o numer silnika. W zestawie (głowica cylindrów plus uszczelka) części te mogą być stosowane także do starszych silników do numeru 085588. Dlatego przy naprawie należy sprawdzić wersję zamontowanej głowicy cylindrów. Należy uważać, aby uszczelka głowicy cylindrów lub zestaw do naprawy zawsze pasowały do głowicy. Błędy doprowadzą do uszkodzenia silnika.

Podczas naprawy trzeba zwracać uwagę na płaskość powierzchni uszczelniających. Należy koniecznie usunąć wgłębienia lub zwichrzenia elementów.

Przyporządkowanie:
Głowica cylindrów z płaską powierzchnią uszczelnienia: do silnika nr: 085588 61-34285-20 (uszczelka głowicy cylindrów) lub 03-34285-XX (zestaw uszczelniający głowicy cylindrów)
Głowica cylindrów z wyfrezowanymi rowkami. Od silnika nr: 085589 61-37770-00 (uszczelka głowicy cylindrów) lub 03-37770-XX (zestaw uszczelniający głowicy cylindrów)

Dowiedz się więcej

Wymiana uszczelki głowicy w samochodach Rover oraz Land Rover
Wymiana uszczelki głowicy w samochodach Rover oraz Land Rover

Uszczelka głowicy cylindra w silnikach serii K, dostępnych w pojazdach marki Rover i Land Rover, została zastąpiona nowszą, wykonaną ze stali wielowarstwowej. Aby zapewnić odpowiednie uszczelnienie w trakcie wymiany tego elementu, należy przestrzegać pewnych procedur. Uszczelka głowicy cylindra o numerze LVB000320L została zastąpiona uszczelką ze stali wielowarstwowej o numerze LVB500190. Przed montażem Przed zamontowaniem uszczelki […]

Problem z uszczelnieniem pokrywy głowicy – silniki 1.9 i 2.0 TDI
Problem z uszczelnieniem pokrywy głowicy – silniki 1.9 i 2.0 TDI

W przypadku samochodów marek Volkswagen, Audi, Seat, Skoda z silnikami 1.9 lub 2.0 TDI (z pompowtryskiwaczami) znajdujące się w zestawie uszczelnienia pokrywy głowicy nie pasują do wszystkich pokryw głowicy, które stosowane są w silniku. Istnieje starsza wersja pokrywy głowicy, dla której nie ma uszczelnienia wymiennego. Uszczelnienia pokrywy głowicy nie pasują do wszystkich typów Informacja dotyczy […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!