Wymiana uszczelki głowicy w samochodach Rover oraz Land Rover

Uszczelka głowicy cylindra w silnikach serii K, dostępnych w pojazdach marki Rover i Land Rover, została zastąpiona nowszą, wykonaną ze stali wielowarstwowej. Aby zapewnić odpowiednie uszczelnienie w trakcie wymiany tego elementu, należy przestrzegać pewnych procedur.

Uszczelka głowicy cylindra o numerze LVB000320L została zastąpiona uszczelką ze stali wielowarstwowej o numerze LVB500190.

Przed montażem

Przed zamontowaniem uszczelki głowicy cylindra należy sprawdzić powierzchnie uszczelniane za pomocą linijki i zestawu sprawdzianów mierniczych pod względem ewentualnych odkształceń. Maksymalne odkształcenie wg producenta wynosi 0,05 mm.

Następnie trzeba oczyścić powierzchnie uszczelniane i otwory pod śruby w bloku silnika oraz głowicy cylindra. Jeśli obecne są plastykowe tuleje centrujące, należy zastąpić je dostarczonymi stalowymi tulejami centrującymi.

Zasadniczo wymontowane śruby z łbem walcowym należy zastąpić nowymi śrubami z łbem walcowym (nr części firmy Reinz 14-32100-01). Następnie lekko zwilżyć olejem silnikowym gwinty śrubowe i nakładki pod łbami śrub.

Podczas montażu

Dla zapewnienia niezawodnego uszczelnienia, uszczelka głowicy cylindra musi być zawsze instalowana w połączeniu z nową listwą zaciskową. W silnikach z wcześniejszą wersją listwy zaciskowej należy ją wymienić.

Wskazówki dotyczą pojazdów:
Rover 25/45/111/114/211/214/216/218/400/414/416; Land Rover Freelander
Kod silnika: Seria K

Dowiedz się więcej

Zmodyfikowane głowice cylindrów w silnikach Mercedes-Benz
Zmodyfikowane głowice cylindrów w silnikach Mercedes-Benz

W silnikach Mercedesa serii OM 457 & OM 460 od numeru silnika 085588 stosowane są zmodyfikowane głowice cylindrów. O ile dotychczasowe głowice cylindrów miały płaskie powierzchnie uszczelniające, to w nowym wykonaniu wokół kanałów wodnych i olejowych wyfrezowane zostały rowki. Dlatego nastąpiło dostosowanie uszczelki głowicy cylindrów i zwiększenie potencjału uszczelniania. Wskazówki w zakresie naprawy Podstawowa różnica […]

Różne pokrywy głowicy w silnikach Forda
Różne pokrywy głowicy w silnikach Forda

Niektóre silniki były dostarczane przez firmę Ford z pokrywą głowicy wykonaną zarówno z aluminium jak i z tworzywa sztucznego z każdorazowo innymi uszczelkami pokrywy zaworów. Nie były one w żaden sposób odróżnione za pomocą danych granicznych. Problem dotyczy silników montowanych w modelach: Fiesta, Focus, Fusion: Zetec SE + Duratec 16V o pojemności 1.25, 1.3, 1.4, […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

autor / 15 października 2013, 16:17

Przy wymianie uszczelki pod głowicą w tych silnikach należy głowicę dać do „panowania” na szlifierce magnesowej a żeby naprawa okazałą się 100% udana kadłub silnika też powinien zostać szlifowany . Po za tym uszczelka głowicy musi być bardzo dobrej jakości . Należy również bezwzględnie stosować tylko nowe śruby głowicy ponieważ bardzo się wyciągają . Ich długość wynosi około 410 mm . Przed zdjęciem głowicy obowiązkowo należy ustawić wał korbowy w pozycji wymiany rozrządu i w żadnym wypadku nie należy nim przekręcać po zdjęciu głowicy . Śruby głowicy muszą być przykręcone tylko kluczem dynamometrycznym .
Ogólnie napiszę tak : naprawa tych silników jest naprawdę wredna niestety . Pozdrawiam :))

0 0 odpowiedz

autor / 15 października 2013, 20:13

A dlaczego zdjęcie przedstawia magistrale olejową??

1 0 odpowiedz

autor / 17 października 2013, 11:30

w tym silniku siadaja tuleje przez co powierzchnia po stronie bolku nie jest rowna, uszczelka moze byz super magiczna a i tak to nie rozwiaze problemu

0 0 odpowiedz

autor / 12 grudnia 2013, 08:37

ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄ MAGISTRALE OLEJOWA BO W TYM SILNIKU (SERIA „K”) ŚRUBY GŁOWICY SA WKRĘCANE WŁAŚNIE W NIĄ (PRZECHODZĄ PRZEZ CAŁY SILNIK)-TE SILNIKI WYPRZEDZIŁY SWOJĄ EPOKĘ O CO NAJMNIEJ 2 DEKADY-ICH ZŁA OPINIA BIERZE SIĘ Z FAKTU ,ZE WIELU MECHANIKÓW TO PARTACZE I NIE POTRAFIĄ ICH NAPRAWIĆ WE WŁAŚCIWY SPOSÓB…SILNIKI TE CHARAKTERYZOWAŁY SIĘ NISKIM ZUŻYCIEM PALIWA,WYSOKĄ MOCĄ,PRZY PRZEBIEGU 300 TYS KM I WIĘCEJ PO ROZEBRANIU NIE WYKAZUJĄ PRAKTYCZNIE ZUZYCIA,BARDZO SZYBKO NAGRZEWAJĄ SIĘ DO TEMP PRACY

0 0 odpowiedz

autor / 13 stycznia 2016, 16:59

Powiem tak robie roverki od 15 latek,przewarznie uszczelki pod głowicą,nigdy nie miałem zadnej reklamacji,dawałem gwarancje na 2 lata lub 50 tys km i moi klienci nie chca innych autek.Ja mam rovera 75 cdti i rover 45 1.8 seria K NA GAZIE I NIE ZAMIENIŁ BYM NA INNE AUTKA CHOCIAZ MIAŁEM ICH OD GROMA..

0 0 odpowiedz

autor / 26 maja 2016, 11:29

POMOCY…..witam.mam problem wycieku płynu spod głowicy w czasie jak sie samochód nagrzeje to się uszczelnia.prosze o rade . czy wystarczy dokręcić głowice. MÓJ TEL.508694590

0 0 odpowiedz