Wymiana uszczelki głowicy w samochodach Rover oraz Land Rover

Uszczelka głowicy cylindra w silnikach serii K, dostępnych w pojazdach marki Rover i Land Rover, została zastąpiona nowszą, wykonaną ze stali wielowarstwowej. Aby zapewnić odpowiednie uszczelnienie w trakcie wymiany tego elementu, należy przestrzegać pewnych procedur.

Uszczelka głowicy cylindra o numerze LVB000320L została zastąpiona uszczelką ze stali wielowarstwowej o numerze LVB500190.

Przed montażem

Przed zamontowaniem uszczelki głowicy cylindra należy sprawdzić powierzchnie uszczelniane za pomocą linijki i zestawu sprawdzianów mierniczych pod względem ewentualnych odkształceń. Maksymalne odkształcenie wg producenta wynosi 0,05 mm.

Następnie trzeba oczyścić powierzchnie uszczelniane i otwory pod śruby w bloku silnika oraz głowicy cylindra. Jeśli obecne są plastykowe tuleje centrujące, należy zastąpić je dostarczonymi stalowymi tulejami centrującymi.

Zasadniczo wymontowane śruby z łbem walcowym należy zastąpić nowymi śrubami z łbem walcowym (nr części firmy Reinz 14-32100-01). Następnie lekko zwilżyć olejem silnikowym gwinty śrubowe i nakładki pod łbami śrub.

Podczas montażu

Dla zapewnienia niezawodnego uszczelnienia, uszczelka głowicy cylindra musi być zawsze instalowana w połączeniu z nową listwą zaciskową. W silnikach z wcześniejszą wersją listwy zaciskowej należy ją wymienić.

Wskazówki dotyczą pojazdów:
Rover 25/45/111/114/211/214/216/218/400/414/416; Land Rover Freelander
Kod silnika: Seria K

Warto przeczytać
Zmodyfikowane głowice cylindrów w silnikach Mercedes-Benz
W silnikach Mercedesa serii OM 457 & OM 460 od numeru silnika 085588 stosowane są zmodyfikowane głowice cylindrów. O ile…»
Różne pokrywy głowicy w silnikach Forda
Niektóre silniki były dostarczane przez firmę Ford z pokrywą głowicy wykonaną zarówno z aluminium jak i z tworzywa sztucznego z…»

Komentarze

Komentarze moderowane są przez redakcję. Przed dodaniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

94.42.26.* 3 miesięce temu

[komentarz usunięty]

217.98.90.* rok temu 2

ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄ MAGISTRALE OLEJOWA BO W TYM SILNIKU (SERIA "K") ŚRUBY GŁOWICY SA WKRĘCANE WŁAŚNIE W NIĄ (PRZECHODZĄ PRZEZ CAŁY SILNIK)-TE SILNIKI WYPRZEDZIŁY SWOJĄ EPOKĘ O CO NAJMNIEJ 2 DEKADY-ICH ZŁA OPINIA BIERZE SIĘ Z FAKTU ,ZE WIELU MECHANIKÓW TO PARTACZE I NIE POTRAFIĄ ICH NAPRAWIĆ WE WŁAŚCIWY SPOSÓB...SILNIKI TE CHARAKTERYZOWAŁY SIĘ NISKIM ZUŻYCIEM PALIWA,WYSOKĄ MOCĄ,PRZY PRZEBIEGU 300 TYS KM I WIĘCEJ PO ROZEBRANIU NIE WYKAZUJĄ PRAKTYCZNIE ZUZYCIA,BARDZO SZYBKO NAGRZEWAJĄ SIĘ DO TEMP PRACY

83.6.94.* 2 lata temu

w tym silniku siadaja tuleje przez co powierzchnia po stronie bolku nie jest rowna, uszczelka moze byz super magiczna a i tak to nie rozwiaze problemu

79.191.124.* 2 lata temu

A dlaczego zdjęcie przedstawia magistrale olejową??

AUTOZIBI 2 lata temu

Przy wymianie uszczelki pod głowicą w tych silnikach należy głowicę dać do "panowania" na szlifierce magnesowej a żeby naprawa okazałą się 100% udana kadłub silnika też powinien zostać szlifowany . Po za tym uszczelka głowicy musi być bardzo dobrej jakości . Należy również bezwzględnie stosować tylko nowe śruby głowicy ponieważ bardzo się wyciągają . Ich długość wynosi około 410 mm . Przed zdjęciem głowicy obowiązkowo należy ustawić wał korbowy w pozycji wymiany rozrządu i w żadnym wypadku nie należy nim przekręcać po zdjęciu głowicy . Śruby głowicy muszą być przykręcone tylko kluczem dynamometrycznym .
Ogólnie napiszę tak : naprawa tych silników jest naprawdę wredna niestety . Pozdrawiam :))

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.