Problem z uszczelnieniem pokrywy głowicy – silniki 1.9 i 2.0 TDI

27 września 2013, 12:54

W przypadku samochodów marek Volkswagen, Audi, Seat, Skoda z silnikami 1.9 lub 2.0 TDI (z pompowtryskiwaczami) znajdujące się w zestawie uszczelnienia pokrywy głowicy nie pasują do wszystkich pokryw głowicy, które stosowane są w silniku. Istnieje starsza wersja pokrywy głowicy, dla której nie ma uszczelnienia wymiennego.

Uszczelnienia pokrywy głowicy nie pasują do wszystkich typów

Informacja dotyczy silników o oznaczeniach: AJM, ANU, ARL, ASY, ASZ, ATD, ATJ, AUY, AVB, AVF, AVQ, AWX, AXB, AXC, AXR, BDJ, BDK, BGW, BJB, BKC, BKE, BLT, BPW, BPX, BRU, BSW, BTB.

Kłopotliwą pokrywę głowicy można rozpoznać po dwóch wewnętrznych pomocniczych elementach pozycjonujących (patrz rys. 2b). W tym przypadku można nabyć w firmie Volkswagen/Audi wyłącznie kompletną pokrywę głowicy wraz z uszczelnieniem.

Pokrywę tę można rozpoznać po zewnętrznym pomocniczym elemencie pozycjonującym (patrz rys. 2a) i uszczelnić, np. dostarczanym przez firmę Reinz uszczelnieniem (nr 71-35884-00).

Dowiedz się więcej

Prawidłowy montaż elastomerowej uszczelki pokrywy głowicy cylindrów
Prawidłowy montaż elastomerowej uszczelki pokrywy głowicy cylindrów

W ciągu ostatnich lat metalowe pokrywy zaworów w silnikach spalinowych zostały sukcesywnie zastąpione przez pokrywy, wykonane z tworzywa sztucznego. Prezentujemy instrukcję prawidłowego montażu. Nowe, lepsze pokrywy zaworów Pokrywy zaworów z odlewów aluminiowych lub z metalu zostały przekonstruowane na wykonania z duroplastów lub termoplastów, wzmocnionych włóknem szklanym, i posiadające zintegrowaną profilowaną uszczelkę gumową. Zalety to: redukcja […]

Zmodyfikowane głowice cylindrów w silnikach Mercedes-Benz
Zmodyfikowane głowice cylindrów w silnikach Mercedes-Benz

W silnikach Mercedesa serii OM 457 & OM 460 od numeru silnika 085588 stosowane są zmodyfikowane głowice cylindrów. O ile dotychczasowe głowice cylindrów miały płaskie powierzchnie uszczelniające, to w nowym wykonaniu wokół kanałów wodnych i olejowych wyfrezowane zostały rowki. Dlatego nastąpiło dostosowanie uszczelki głowicy cylindrów i zwiększenie potencjału uszczelniania. Wskazówki w zakresie naprawy Podstawowa różnica […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 5 listopada 2013, 1:14 2 -2

Guzik prawda, uszczelki są dostępne w zamiennikach wystarczy poszukać według numeru jaki jest na oryginalnej uszczelce. np. 038 103 483 E, zamienniki robi Goetze 50-029555-00 albo Elring 577.240. Pozdrawiam i proszę bardziej merytorycznie podchodzić do tematu.

Odpowiedz

Anonim, 6 lutego 2014, 12:35 1 -1

Zamienne uszczelki nic nie dają. Problemem nie jest uszczelka (najczesciej) tylko zniekształcająca sie pokrywa po kilku latach. Wymiana uszczelki niewiele daje. Trzeba wymienić pokrywe i uszczelkę.

Odpowiedz

Anonim, 6 maja 2016, 22:54 0 -1

Wydaje mi się że jest pomyłka. Przecież pokrywa zaworów 1.9 ARL różni się i to bardzo do 1.9 sdi ASY

Odpowiedz

kzh88, 17 sierpnia 2017, 3:33 1 0

no comment...

Odpowiedz