Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Wymagania olejowe klasycznych samochodów

W ciągu kilku ostatnich dziesięcioleci rozwiązania konstrukcyjne stosowane w samochodach uległy poważnym zmianom. Podobnie było z olejem silnikowym. Jednak właściwości i skład współczesnych olejów nie zawsze odpowiadają wymogom starszych silników, a po drogach wciąż poruszają się miliony klasycznych samochodów. Dr Richard Pinchin z firmy Gulf Oil postanowił przyjrzeć się potrzebom ikon historii motoryzacji pod względem […]

Sworznie tłokowe powlekane DLC

System DLC jest uznawany za innowacyjną technologię powłokową silników. Diamentopodobne powłoki węglowe (DLC = Diamond Like Carbon) mogą dzięki swoim redukującym zużycie i tarcie właściwościom znacznie zwiększać wydajność i żywotność części poddawanych dużym obciążeniom trybologicznym. Właściwości DLC W przypadku tłoków i korbowodów dzięki zastosowaniu sworzni tłokowych z powłokami DLC można zrezygnować z panewek łożysk. Można […]

Olej – nie tylko w silniku

Olej w samochodzie najczęściej kojarzony jest z silnikiem. Tymczasem, jak wiemy, nie jest to jedyny układ w samochodzie, który wymaga smarowania. Silnik generuje energię, a za jej transport i rozdział na koła odpowiada układ przeniesienia napędu. Klasyfikacje jakościowe oleju W większości aut z silnikiem umieszczonym z przodu oraz napędem na koła przednie za przekazanie napędu […]

Montaż napinacza paska w Oplach Omega i Vectra

Firma Ruville opracowała poradnik montażu napinacza paska w silnikach 2.5 V6, 3.0 V6, montowanych w Oplach i Saabach. Porada dotyczy silników 2.5 V6, 3.0 V6 w nastepujących pojazdach: Opel (Vauxhall) Omega B, Vectra B Saab 9-5, 900 II, 9000,   Przy wymianie napinacza paska 55321 przed montażem paska zębatego obie rolki napinające muszą być poluzowane. […]

Różne pokrywy głowicy w silnikach Forda

Niektóre silniki były dostarczane przez firmę Ford z pokrywą głowicy wykonaną zarówno z aluminium jak i z tworzywa sztucznego z każdorazowo innymi uszczelkami pokrywy zaworów. Nie były one w żaden sposób odróżnione za pomocą danych granicznych. Problem dotyczy silników montowanych w modelach: Fiesta, Focus, Fusion: Zetec SE + Duratec 16V o pojemności 1.25, 1.3, 1.4, […]

Napełnianie kół azotem – czy warto?

W ostatnich latach obserwujemy trend napełniania kół azotem. Czy jest to tylko chwilowa moda, czy uzasadniony manewr? Azot dla lepszego ciśnienia opon Badania nad wpływem gazu w oponie na jej zużycie rozpoczęto w latach 60-tych ubiegłego wieku. Już wtedy zaobserwowano zalety stosowania azotu, w porównaniu z powietrzem atmosferycznym. Wpływ na ekonomikę oraz bezpieczeństwo był tak znaczny, że już wtedy […]

Drgania paska klinowego w Oplach

W niektórych samochodach marki Opel, posiadających sztywne koło pasowe alternatora, podczas jazdy może występować duży hałas. Bywa on spowodowany silnymi drganiami wielorowkowego paska klinowego. Problem dotyczy następujących modeli Opla: Astra H, Signum, Vectra C, Zafira B.   Specjaliści z firmy Ruville zalecają, aby w wymienionych pojazdach zmienić sztywne koło pasowe alternatora na jednokierunkowe sprzęgło alternatora […]

Podnośniki – montaż i uwarunkowania prawne

Zakup i montaż podnośnika kolumnowego lub nożycowego to spora inwestycja dla warsztatu. Nie tylko pod kątem finansowym, ale i logistycznym. Trzeba wziąć pod uwagę również kwestię miejsca jego montażu na stanowisku. Podnośniki kolumnowe i nożycowe są urządzeniami dozorowymi, których zakup i eksploatacja wymaga spełnienia szeregu „punktów”, tak by zapewnić ich bezproblemowy montaż, czy odbiór przez […]

Zmiany w obsłudze i wymianie opon od 2014 roku

Coraz więcej pojazdów jest wyposażonych w system monitorowania ciśnienia w oponach, a to zdecydowanie zmienia pracę podczas sezonowej wymiany opon. Pojazdy z systemami pośredniego monitorowania ciśnienia muszą ulec kalibracji, jeśli ciśnienie w oponach zostaje zmienione lub wymieniono opony w pojeździe. Zalety czujników VDO REDI Aby zagwarantować prawidłowe działanie systemu, najlepiej jest posiadać dodatkowy komplet czujników. […]

Deformacja plastyczna tłoka w fazie docierania

W czasie pierwszych godzin eksploatacji nowe tłoki ulegają trwałej deformacji plastycznej. Średnica większości tłoków zmniejsza się o kilka setnych milimetra. Proces ten określa się jako deformację promieniową tłoka. Tło techniczne Deformację promieniową tłoka powodują termiczne i mechaniczne obciążenia tłoka w fazie pierwszego rozgrzewania silnika. Redukcja średnicy tłoka (D max) jest różna w zależności od kształtu […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.