Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
27.12 “Mój Elektryk 2.0” już niebawem. Co się zmieni? 25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light

Technika

Dodatki w zestawie rolek napinających oraz w zestawie paska zębatego dla Dacii, Nissana i Renault

Przy wymianie niektórych zestawów rolek napinających w autach marek Dacia, Nissan i Renault, niezbędna jest także wymiana określonych dodatków. Informacja dotyczy silników 1.4, 1.4 16V, 1.6, 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0, 2.0 16 V, montowanych w autach wymienionych wyżej marek. Dodatki, które należy wymienić zostały przedstawione na rysunku. Dodatkowy zakres dostawy: 1x osłona wałka rozrządu […]

Pełny program systemów sterowania silnikiem Denso

Po niedawnym rozszerzeniu oferty o czujniki EGT, program systemów sterowania silnikiem (EMS) Denso obejmuje już pięć linii części, które na rynku wtórnym nie mają swoich odpowiedników. W samochodzie osobowym system sterowania silnikiem (EMS) jest elektronicznie sterowanym układem, który używa elektronicznego modułu sterującego (Electronic Control Unit, ECU) w celu optymalizacji działania silnika przez cały czas. Różne […]

Wymiana wkładu poduszki silnika w Saabie 9-3

Naprawa poduszki silnika w Saabie 9-3 to duży wydatek, jeśli wymienia się cały element. Można jednak wymienić wkład gumowy w poduszce, korzystając z rozwiązania ograniczającego koszt naprawy, proponowanego przez firmę Tedgum. Proces wymiany prezentujemy w poniższej galerii  

Ceramiczny system łożysk kulkowych z azotku krzemu

Od 2014 roku, w większości turbosprężarek Garrett serii GT oraz GTX, znajdą zastosowanie nowe łożyska kulkowe. Wszystkie 8mm, 10mm i 16mm stosowane od 2014r. kartridże zawierają poniższe właściwości: Mocowanie: Termoplastyk -> Posrebrzana Stal Chromowa Kulki: Stal Narzędziowa O Wysokiej Zawartości Wolframu -> Ceramiczne Z Azotku Krzemu Pierścień Wewnętrzny: Stal Nierdzewna -> Stal Narzędziowa Zastosowanie tych […]

Wymagania olejowe klasycznych samochodów

W ciągu kilku ostatnich dziesięcioleci rozwiązania konstrukcyjne stosowane w samochodach uległy poważnym zmianom. Podobnie było z olejem silnikowym. Jednak właściwości i skład współczesnych olejów nie zawsze odpowiadają wymogom starszych silników, a po drogach wciąż poruszają się miliony klasycznych samochodów. Dr Richard Pinchin z firmy Gulf Oil postanowił przyjrzeć się potrzebom ikon historii motoryzacji pod względem […]

Sworznie tłokowe powlekane DLC

System DLC jest uznawany za innowacyjną technologię powłokową silników. Diamentopodobne powłoki węglowe (DLC = Diamond Like Carbon) mogą dzięki swoim redukującym zużycie i tarcie właściwościom znacznie zwiększać wydajność i żywotność części poddawanych dużym obciążeniom trybologicznym. Właściwości DLC W przypadku tłoków i korbowodów dzięki zastosowaniu sworzni tłokowych z powłokami DLC można zrezygnować z panewek łożysk. Można […]

Olej – nie tylko w silniku

Olej w samochodzie najczęściej kojarzony jest z silnikiem. Tymczasem, jak wiemy, nie jest to jedyny układ w samochodzie, który wymaga smarowania. Silnik generuje energię, a za jej transport i rozdział na koła odpowiada układ przeniesienia napędu. Klasyfikacje jakościowe oleju W większości aut z silnikiem umieszczonym z przodu oraz napędem na koła przednie za przekazanie napędu […]

Montaż napinacza paska w Oplach Omega i Vectra

Firma Ruville opracowała poradnik montażu napinacza paska w silnikach 2.5 V6, 3.0 V6, montowanych w Oplach i Saabach. Porada dotyczy silników 2.5 V6, 3.0 V6 w nastepujących pojazdach: Opel (Vauxhall) Omega B, Vectra B Saab 9-5, 900 II, 9000,   Przy wymianie napinacza paska 55321 przed montażem paska zębatego obie rolki napinające muszą być poluzowane. […]

Różne pokrywy głowicy w silnikach Forda

Niektóre silniki były dostarczane przez firmę Ford z pokrywą głowicy wykonaną zarówno z aluminium jak i z tworzywa sztucznego z każdorazowo innymi uszczelkami pokrywy zaworów. Nie były one w żaden sposób odróżnione za pomocą danych granicznych. Problem dotyczy silników montowanych w modelach: Fiesta, Focus, Fusion: Zetec SE + Duratec 16V o pojemności 1.25, 1.3, 1.4, […]

Napełnianie kół azotem – czy warto?

W ostatnich latach obserwujemy trend napełniania kół azotem. Czy jest to tylko chwilowa moda, czy uzasadniony manewr? Azot dla lepszego ciśnienia opon Badania nad wpływem gazu w oponie na jej zużycie rozpoczęto w latach 60-tych ubiegłego wieku. Już wtedy zaobserwowano zalety stosowania azotu, w porównaniu z powietrzem atmosferycznym. Wpływ na ekonomikę oraz bezpieczeństwo był tak znaczny, że już wtedy […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.