Ceramiczny system łożysk kulkowych z azotku krzemu

17 stycznia 2014, 9:26

Od 2014 roku, w większości turbosprężarek Garrett serii GT oraz GTX, znajdą zastosowanie nowe łożyska kulkowe.

Wszystkie 8mm, 10mm i 16mm stosowane od 2014r. kartridże zawierają poniższe właściwości:

  • Mocowanie: Termoplastyk -> Posrebrzana Stal Chromowa
  • Kulki: Stal Narzędziowa O Wysokiej Zawartości Wolframu -> Ceramiczne Z Azotku Krzemu
  • Pierścień Wewnętrzny: Stal Nierdzewna -> Stal Narzędziowa

Zastosowanie tych rozwiązań w ułożyskowaniu turbosprężarek GT/GTX oznacza:

  • zmniejszoną utratę mocy- turbosprężarka jest bardziej efektywna wskutek mniejszej utraty energii w łożyskach,
  • zmniejszone zapotrzebowanie w przepływie oleju,
  • wspomaganie promieniowych i osiowych obciążeń,
  • zwiększoną zdolność oporowa,
  • poprawę reagowania i czasu dostępu do momentu obrotowego,
  • ulepszone wkręcanie się na obroty, szybsze doładowanie przy pełnym obciążeniu/przy pełnym otwarciu przepustnicy,
  • wyższą odporność na uszkodzenia,
  • ruch i hałas układu wirującego tłumiony jest powłoką olejową otaczającą zewnętrzny pierścień ceramicznego łożyska kulkowego.

 

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów Moto Remo

Dowiedz się więcej

Nowa turbosprężarka do samochodów wyścigowych w MotoRemo
Nowa turbosprężarka do samochodów wyścigowych w MotoRemo

W ofercie MotoRemo znalazła się turbosprężarka z łożyskami kulkowymi Garrett GTX4088R. Turbosprężarka nie powinna być używana w pojazdach poruszających się po drogach publicznych. Rekomendowane jest użycie wraz z nią ogranicznika oleju. Cechy Techniczne: Strona kompresora: TRIM 54 A/R 0.72 Strona turbiny: TRIM 78 Ochrona łożysk: olej i wodny system chłodzenia Bez korpusu turbiny i aktuatora […]

Kolejne turbosprężarki po naprawie fabrycznej w Moto Remo
Kolejne turbosprężarki po naprawie fabrycznej w Moto Remo

W Moto Remo pojawiły się kolejne numery turbosprężarek po naprawie fabrycznej Garrett Original Reman. Nowe numery referencyjne, które pojawiły się w ofercie Moto Remo to: 717858-9009 718089-9008 755042-9003 721021-9006 723167-9004 454135-9009   Program Garrett Original Reman oferuje przywrócenie używanych turbosprężarek do pełnej sprawności według norm stosowanych przy produkcji oryginalnych nowych turbosprężarek.

Turbosprężarka do Mitsubishi Lancer Evo X w ofercie Moto Remo
Turbosprężarka do Mitsubishi Lancer Evo X w ofercie Moto Remo

W ofercie Moto Remo pojawiła się turbosprężarka do 290-konnego pojazdu Mitsubishi Lancer Evo X. Jest to produkt marki Mitsubishi Turbocharger. Szczegółowe dane produktu: Mitsubishi Lancer Evo X 49378-01643 OEM: 1515A168, 1515A183 2007 r. – 290 KM

Historia i rozwój turbosprężarek ze zmienną geometrią
Historia i rozwój turbosprężarek ze zmienną geometrią

Rozwój turbosprężarek Garrett VNT miał swój początek w 1990 roku kiedy po raz pierwszy zaprezentowano TD2502 bazującą na starym modelu TB25. Sterowana była przez siłownik ciśnieniowy, który był połączony przewodem bezpośrednio z wylotem sprężarki, była to technologia VNT w najprostszej postaci. Po uruchomieniu silnika łopatki były ustawione w pozycji minimalnego przypływu, przy zwiększaniu obciążenia/prędkości łopatki […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!