Pełny program systemów sterowania silnikiem Denso

, 23 stycznia 2014, 14:07

Po niedawnym rozszerzeniu oferty o czujniki EGT, program systemów sterowania silnikiem (EMS) Denso obejmuje już pięć linii części, które na rynku wtórnym nie mają swoich odpowiedników.

W samochodzie osobowym system sterowania silnikiem (EMS) jest elektronicznie sterowanym układem, który używa elektronicznego modułu sterującego (Electronic Control Unit, ECU) w celu optymalizacji działania silnika przez cały czas. Różne rodzaje czujników w układzie sterowania silnikiem wykrywają stan jego działania i przekazują te informacje do modułu ECU silnika, który z kolei steruje różnymi typami siłowników elektrycznych, by silnik działał z optymalnymi parametrami. Denso jest jedyną firmą, która produkuje części EMS jakości OE dla rynku wtórnego.

Masowe przepływomierze powietrza (MAF)

Czujnik przepływu masy powietrza mierzy masę powietrza wpływającego do silnika samochodu i przesyła do elektronicznego układu sterującego (ECU) prąd o napięciu odpowiadającym wielkości przepływu. Obecnie w skład programu EMS Denso wchodzi 29 numerów katalogowych czujników przepływu masy powietrza (MAF), które zastępują 103 części OE i pokrywają 18-milionowy park pojazdów.

Mała konstrukcja kanału obejściowego i obwodu sterowania znacznie zmniejsza wymiary i wagę przepływomierza. Zanieczyszczenie czujnika jest mniejsze dzięki konstrukcji kanału obejściowego i warstwie szkła pokrywającej cienki platynowy drut grzejny czujnika. Konstrukcja kanału obejściowego powietrza zapobiega cofaniu się powietrza w kierunku czujnika i pulsacji powietrza, umożliwiając bardziej precyzyjne pomiary. Element pomiarowy – część czujnika z cienkiego platynowego drutu pokrytego cienką warstwą szkła zabezpiecza czujnik MAF przed zabrudzeniami i umożliwia szybkie reagowanie na zmiany przepływu powietrza

Pompy paliwa

Zadaniem elektrycznej pompy paliwa jest dostarczenie paliwa pod odpowiednim ciśnieniem ze zbiornika do silnika, w zależności od szczególnych wymogów zastosowania pojazdu. Paliwo jest tłoczone do wtryskiwaczy, które wtryskują je do kolektora dolotowego lub cylindrów silnika. W skład programu EMS Denso wchodzi 5 numerów katalogowych pomp paliwa, które mają 195 zastosowań i pokrywają 5,5-milionowy park pojazdów.

Technologia turbinowa pompy z wirnikiem zewnętrznym w kształcie litery V przesyła paliwo przy minimalnej pulsacji ciśnienia, zapewniając ciche działanie. Pompy składają się wyłącznie z nowych, nie regenerowanych części. Nowe pompy działają z większą prędkością i przy niższym poborze prądu niż pompy starego typu.

Cewki zapłonowe

Cewka zapłonowa wytwarza wysokie napięcie, które jest doprowadzane do świecy zapłonowej między elektrodę środkową i masową i powoduje przeskok iskry zapłonowej. Obecnie w skład programu EMS Denso wchodzi 18 numerów katalogowych cewek zapłonowych, które zastępują 46 części OE i pokrywają ponad 8-milionowy park pojazdów.

Kompaktowy obwód sterowania jest wbudowany w górną część cewki. Cylindryczną cewkę zapłonową można instalować bezpośrednio w gnieździe świecy, wykorzystując przestrzeń, która wcześniej była „martwa”. Zaawansowana konstrukcja zapewnia wysoką temperaturę, tłumi hałas i eliminuje przerwy w zapłonie. Ulepszona wydajność magnetyczna cewki szybciej generuje wysokie napięcie. Zintegrowany zapłonnik eliminuje konieczność stosowania przewodów zapłonowych wysokiego napięcia, w związku z czym łatwiej jest zamontować cewkę zapłonową. Mały, zintegrowany obwód znajduje się w górnej części cewki. Uzwojenie diagonalne zastosowano w celu eliminacji dzielonej szpuli – zmniejsza rozmiary i wagę.

Zawory EGR

Czystsze spaliny emitowane przez pojazd są w znacznym stopniu efektem skutecznej pracy zaworu układu recyrkulacji gazów spalinowych (EGR). Rolą zaworu EGR jest mieszanie spalin z powietrzem dolotowym, zależnie do warunków jazdy, co pozwala zredukować stężenie tlenu w powietrzu dolotowym i zmniejszyć prędkość spalania. W skład programu EMS Denso wchodzi 6 numerów katalogowych zaworów EGR, które mają 39 zastosowań i pokrywają 2-milionowy park pojazdów.

Zintegrowany czujnik położenia umożliwia dokładniejsze regulowanie gazów wylotowych, podnosząc poziom precyzji . Zmniejszenie wpływu ciśnienia i przepływu gazów wylotowych zapewnia odporność na korozję węglową i przedłuża czas eksploatacji.

Czujniki EGT

Czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT) dokładnie monitorują pracę silnika, zwiększając jego wydajność i jednocześnie wpływając na obniżenie emisji i zmniejszenie zużycia paliwa. W skład programu EMS Denso wchodzi 11 numerów katalogowych czujników EGT, które mają zastosowanie w 4 milionach pojazdów oraz 225 modelach samochodów.

Pierwszy na świecie oryginalny czujnik temperatury odprowadzanych spalin EGT DENSO został wprowadzony na rynek w 1975 roku. Czujnik ten zwiększa wydajność silnika, wpływa na obniżenie emisji i zmniejszenie zużycia paliwa.
Najnowszy czujnik EGT Denso zawiera najmniejszy na świecie sensor, co umożliwiło zmniejszenie jego rozmiaru o 90% w porównaniu do czujników produkowanych w tradycyjnej technologii.

Dowiedz się więcej

40 lat układów wtrysku paliwa Denso
40 lat układów wtrysku paliwa Denso

W 1972 roku rozpoczęła się produkcja części do systemów wtrysku benzyny – takie jak wtryskiwacze i pompy paliwa – przez firmę Denso. Do tej pory spółka wyprodukowała ponad 250 milionów pomp paliwa i 900 milionów wtryskiwaczy. – „Obecnie produkujemy części do układów wtrysku paliwa w 10 krajach i regionach, w tym w Japonii” – powiedział […]

Czujniki EGT w ofercie Denso
Czujniki EGT w ofercie Denso

Program systemów sterowania silnikiem (EMS) Denso dla rynku wtórnego poszerzył się o nową linię części. Są to czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT). Czujniki temperatury odprowadzanych spalin w Denso Denso wprowadziło na rynek wtórny 11 czujników EGT, które będą zamiennikami 21 części OE i znajdą zastosowanie w czterech milionach pojazdów oraz 225 modelach samochodów. Nowe czujniki […]

19 nowych numerów katalogowych sond lambda od DENSO
19 nowych numerów katalogowych sond lambda od DENSO

Dział Europe After Market firmy DENSO rozszerzył ofertę programu sond lambda dla rynku wtórnego. 19 nowych numerów katalogowych zastępuje 54 części OE i ma 60 zastosowań. Nowe sondy lambda są dostępne w sprzedaży od stycznia 2014 roku. Znajdą zastosowanie w najnowszych i najbardziej popularnych pojazdach marek Opel, Vauxhall, Saab, Renault i Daewoo. Po rozszerzeniu program […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 stycznia 2014, 18:22 0 0

Wszystko ok, tylko po co ta lanserka Pana A.

Odpowiedz