Po niedawnym rozszerzeniu oferty o czujniki EGT, program systemów sterowania silnikiem (EMS) Denso obejmuje już pięć linii części, które na rynku wtórnym nie mają swoich odpowiedników.
W samochodzie osobowym system sterowania silnikiem (EMS) jest elektronicznie sterowanym układem, który używa elektronicznego modułu sterującego (Electronic Control Unit, ECU) w celu optymalizacji działania silnika przez cały czas. Różne rodzaje czujników w układzie sterowania silnikiem wykrywają stan jego działania i przekazują te informacje do modułu ECU silnika, który z kolei steruje różnymi typami siłowników elektrycznych, by silnik działał z optymalnymi parametrami. Denso jest jedyną firmą, która produkuje części EMS jakości OE dla rynku wtórnego.
Masowe przepływomierze powietrza (MAF)
Czujnik przepływu masy powietrza mierzy masę powietrza wpływającego do silnika samochodu i przesyła do elektronicznego układu sterującego (ECU) prąd o napięciu odpowiadającym wielkości przepływu. Obecnie w skład programu EMS Denso wchodzi 29 numerów katalogowych czujników przepływu masy powietrza (MAF), które zastępują 103 części OE i pokrywają 18-milionowy park pojazdów.
Mała konstrukcja kanału obejściowego i obwodu sterowania znacznie zmniejsza wymiary i wagę przepływomierza. Zanieczyszczenie czujnika jest mniejsze dzięki konstrukcji kanału obejściowego i warstwie szkła pokrywającej cienki platynowy drut grzejny czujnika. Konstrukcja kanału obejściowego powietrza zapobiega cofaniu się powietrza w kierunku czujnika i pulsacji powietrza, umożliwiając bardziej precyzyjne pomiary. Element pomiarowy – część czujnika z cienkiego platynowego drutu pokrytego cienką warstwą szkła zabezpiecza czujnik MAF przed zabrudzeniami i umożliwia szybkie reagowanie na zmiany przepływu powietrza
Pompy paliwa
Zadaniem elektrycznej pompy paliwa jest dostarczenie paliwa pod odpowiednim ciśnieniem ze zbiornika do silnika, w zależności od szczególnych wymogów zastosowania pojazdu. Paliwo jest tłoczone do wtryskiwaczy, które wtryskują je do kolektora dolotowego lub cylindrów silnika. W skład programu EMS Denso wchodzi 5 numerów katalogowych pomp paliwa, które mają 195 zastosowań i pokrywają 5,5-milionowy park pojazdów.
Technologia turbinowa pompy z wirnikiem zewnętrznym w kształcie litery V przesyła paliwo przy minimalnej pulsacji ciśnienia, zapewniając ciche działanie. Pompy składają się wyłącznie z nowych, nie regenerowanych części. Nowe pompy działają z większą prędkością i przy niższym poborze prądu niż pompy starego typu.
Cewki zapłonowe
Cewka zapłonowa wytwarza wysokie napięcie, które jest doprowadzane do świecy zapłonowej między elektrodę środkową i masową i powoduje przeskok iskry zapłonowej. Obecnie w skład programu EMS Denso wchodzi 18 numerów katalogowych cewek zapłonowych, które zastępują 46 części OE i pokrywają ponad 8-milionowy park pojazdów.
Kompaktowy obwód sterowania jest wbudowany w górną część cewki. Cylindryczną cewkę zapłonową można instalować bezpośrednio w gnieździe świecy, wykorzystując przestrzeń, która wcześniej była „martwa”. Zaawansowana konstrukcja zapewnia wysoką temperaturę, tłumi hałas i eliminuje przerwy w zapłonie. Ulepszona wydajność magnetyczna cewki szybciej generuje wysokie napięcie. Zintegrowany zapłonnik eliminuje konieczność stosowania przewodów zapłonowych wysokiego napięcia, w związku z czym łatwiej jest zamontować cewkę zapłonową. Mały, zintegrowany obwód znajduje się w górnej części cewki. Uzwojenie diagonalne zastosowano w celu eliminacji dzielonej szpuli – zmniejsza rozmiary i wagę.
Zawory EGR
Czystsze spaliny emitowane przez pojazd są w znacznym stopniu efektem skutecznej pracy zaworu układu recyrkulacji gazów spalinowych (EGR). Rolą zaworu EGR jest mieszanie spalin z powietrzem dolotowym, zależnie do warunków jazdy, co pozwala zredukować stężenie tlenu w powietrzu dolotowym i zmniejszyć prędkość spalania. W skład programu EMS Denso wchodzi 6 numerów katalogowych zaworów EGR, które mają 39 zastosowań i pokrywają 2-milionowy park pojazdów.
Zintegrowany czujnik położenia umożliwia dokładniejsze regulowanie gazów wylotowych, podnosząc poziom precyzji . Zmniejszenie wpływu ciśnienia i przepływu gazów wylotowych zapewnia odporność na korozję węglową i przedłuża czas eksploatacji.
Czujniki EGT
Czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT) dokładnie monitorują pracę silnika, zwiększając jego wydajność i jednocześnie wpływając na obniżenie emisji i zmniejszenie zużycia paliwa. W skład programu EMS Denso wchodzi 11 numerów katalogowych czujników EGT, które mają zastosowanie w 4 milionach pojazdów oraz 225 modelach samochodów.
Pierwszy na świecie oryginalny czujnik temperatury odprowadzanych spalin EGT DENSO został wprowadzony na rynek w 1975 roku. Czujnik ten zwiększa wydajność silnika, wpływa na obniżenie emisji i zmniejszenie zużycia paliwa.
Najnowszy czujnik EGT Denso zawiera najmniejszy na świecie sensor, co umożliwiło zmniejszenie jego rozmiaru o 90% w porównaniu do czujników produkowanych w tradycyjnej technologii.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 23 stycznia 2014, 18:22 0 0
Wszystko ok, tylko po co ta lanserka Pana A.
Odpowiedz