W 1972 roku rozpoczęła się produkcja części do systemów wtrysku benzyny – takie jak wtryskiwacze i pompy paliwa – przez firmę Denso. Do tej pory spółka wyprodukowała ponad 250 milionów pomp paliwa i 900 milionów wtryskiwaczy.
– „Obecnie produkujemy części do układów wtrysku paliwa w 10 krajach i regionach, w tym w Japonii” – powiedział Michio Adachi, Senior Executive Director w Powertrain Control Systems Business Group Denso – „Dążymy do zaspokojenia potrzeb rynku w zakresie obniżania emisji i bardziej wydajnego spalania paliwa poprzez rozwój zaawansowanych technologii i ciągłe doskonalenie naszych produktów.” – dodał.
Historia układów wtrysku paliwa Denso
Wczesne lata 60. XX wieku
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na silniki benzynowe charakteryzujące się niższą emisją, Denso rozpoczęło badania nad systemami wtrysku paliwa.
1972
Denso uruchomiło produkcję elektronicznego systemu wtrysku paliwa, rozpoczęła też seryjną produkcję wtryskiwaczy i pomp paliwa. Zaczęło się zmniejszanie rozmiaru i wagi tych części, przy jednoczesnym zwiększaniu wydajności.
1983
Denso opracowało pompę paliwa charakteryzującą się najniższym na świecie natężeniem hałasu w czasie pracy.
1996
Rozpoczęto produkcję wysokociśnieniowych wtryskiwaczy i pomp paliwa do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI). W 2010 roku Denso rozpoczęło seryjną produkcję wtryskiwacza GDI z ówcześnie najbardziej efektywnym na świecie rozpylaniem paliwa oraz pompy paliwa GDI charakteryzujące się najwyższym poziomem ciśnienia.
1999
Denso opracowało pierwsze na świecie wtryskiwacze z 12 otworami wtryskowymi. Ze względu na mniejszy rozmiar otworów wtryskowych wtryskiwacz rozpyla strumienie paliwa, dzięki czemu zwiększono wydajność pracy silnika.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.denso-am.pl.
Komentarze