Budowa uszczelnień podgłowicowych Metaloflex

, 21 sierpnia 2013, 12:04

Uszczelnienia podgłowicowe Metaloflex znalazły swoje zasłużone miejsce w nowoczesnych silnikach. Przyczyniają się one do wzrostu efektywności, pewności i wydajności nowoczesnych jednostek napędowych.

Zadania uszczelki podgłowicowej

Uszczelka podgłowicowa jest odpowiedzialna za skuteczne uszczelnienie gazów spalinowych, cieczy chłodzącej i oleju silnikowego. Jako ogniwo odpowiedzialne za przenoszenie energii kinetycznej pomiędzy skrzynią korbową i głowicą cylindrów, ma także bardzo duży wpływ na rozdział sił nacisku w całym systemie naprężeniowym i na spowodowane tym, elastyczne odkształcenia części składowych silnika.

Szczególnie w silnikach Diesla oraz wysokowydajnych silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa widać technologiczną przewagę wielowarstwowych, metalowych uszczelnień podgłowicowych.

Aktualnie, dzięki uszczelnieniom Metaloflex , firma ElringKlinger jest największym światowym producentem warstwowych metalowych uszczelnień podgłowicowych. W tym i kolejnych artykułach technicznych Elring będziemy przybliżać know-how zawarty w uszczelnieniach Elring.

Optymalne współgranie poszczególnych elementów konstrukcyjnych uszczelnień głowicy Metaloflex gwarantuje funkcjonalność i niezawodność systemu uszczelniającego.

Rowki półpełne

Rowki półpełne wytwarzają nacisk dwuliniowy. Uszczelniają one obszar, wzdłuż kanałów środka chłodzącego i oleju silnikowego, wzdłuż otworów śrub oraz wokół zewnętrznej krawędzi uszczelki głowicy.

Warstwy funkcyjne

Pokryte elastomerem warstwy ze stali sprężystej są zaopatrzone w rowki elastyczne.

Stoper

Dzięki stoperowi, na obwodzie komory spalania, części konstrukcyjne silnika, są elastycznie, wstępnie naprężane. Wskutek tego, są znacznie redukowane drgania szczeliny pomiędzy głowicą i blokiem silnika, powodowane siłą gazów spalinowych. Jednocześnie zapobiega się niedopuszczalnym odkształceniom rowków pełnych, uszczelki. Po stosowanym w przeszłości, stoperze walcowanym na zimno i spawanym laserowo, przyszła kolej na najnowszą generację: stoper tłoczony.

Rowki pełne

Rowki pełne wytwarzają wokół komory spalania, nacisk trójliniowy. Dzięki temu elastycznemu elementowi uszczelniającemu, mamy zapewnione skuteczne uszczelnienie cylindra, w przypadku wysokiego ciśnienia powstającego podczas zapłonu oraz dużych dynamicznych drganiach szczeliny pomiędzy głowicą i blokiem silnika.

Warstwa nośna

Główną funkcją warstwy nośnej, jest dopasowanie grubości uszczelki do wymaganych konstrukcyjnie warunków zabudowy w silniku.

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów ElringKlinger

Dowiedz się więcej

Tłoczony stoper w uszczelnieniach Metaloflex
Tłoczony stoper w uszczelnieniach Metaloflex

W ciągu ostatnich 10 lat technologia uszczelnień podgłowicowych posunęła się znacznie do przodu. Kamieniem milowym w rozwoju uszczelnień jest całkowicie nowy tłoczony stoper, obecny w trzeciej generacji uszczelnień Metaloflex. Pierwsza generacja Metaloflex: stoper zawijany Druga generacja Metaloflex: stoper spawany laserowo Trzecia generacja Metaloflex: stoper tłoczony Stoper typu „meander” w warstwie funkcyjnej Dzięki stoperowi w formie […]

Zestaw do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem
Zestaw do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem

Service-Kit 447.101 od firmy Elring to praktyczny zestaw naprawczy „Zrób to sam” do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem, np. w silnikach, skrzyniach biegów, osiach i pobocznych agregatach. W zestawie Service-Kit 447.101 znajdują się trzy rodzaje materiałów. Każdy z nich przeznaczony jest do innego typu zastosowań: Abil N – papier uszczelkowy, na bazie włókien celulozowych i […]

Tylko nowe śruby głowicy cylindrów dają 100% pewności
Tylko nowe śruby głowicy cylindrów dają 100% pewności

Nowoczesne generacje silników spalinowych posiadają poprawione rozwiązania uszczelniające głowicę cylindrów i blok silnika, do których zostały dopasowane konstrukcje silników. Aby po naprawie, zagwarantować silnikowi, kolejny długi okres eksploatacji, niezbędnym jest, przy okazji naprawy głowicy cylindrów, przywrócenie silnikowi, jego oryginalnego stanu. Śruby głowicy cylindrów, grają elementarną rolę przy prawidłowym uszczelnianiu. Śruby głowicy są elementami konstrukcyjnymi połączenia […]

Misy oleju do samochodów ciężarowych
Misy oleju do samochodów ciężarowych

Nowoczesne misy oleju z poliamidu są lżejsze i cichsze niż ich poprzednicy z aluminium lub duroplastu. Jednocześnie można zintegrować w nich wiele różnych funkcji. To z kolei powoduje oszczędność na kosztach produkcji i sprawia, że są prawdziwymi ”multitalentowcami” w truckach. Nowoczesne misy oleju W misach oleju do ciężarówek wielu nie zauważa zawartej w nich technologii […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!