Uszczelnienia podgłowicowe Metaloflex znalazły swoje zasłużone miejsce w nowoczesnych silnikach. Przyczyniają się one do wzrostu efektywności, pewności i wydajności nowoczesnych jednostek napędowych.
Zadania uszczelki podgłowicowej
Uszczelka podgłowicowa jest odpowiedzialna za skuteczne uszczelnienie gazów spalinowych, cieczy chłodzącej i oleju silnikowego. Jako ogniwo odpowiedzialne za przenoszenie energii kinetycznej pomiędzy skrzynią korbową i głowicą cylindrów, ma także bardzo duży wpływ na rozdział sił nacisku w całym systemie naprężeniowym i na spowodowane tym, elastyczne odkształcenia części składowych silnika.
Szczególnie w silnikach Diesla oraz wysokowydajnych silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa widać technologiczną przewagę wielowarstwowych, metalowych uszczelnień podgłowicowych.
Aktualnie, dzięki uszczelnieniom Metaloflex , firma ElringKlinger jest największym światowym producentem warstwowych metalowych uszczelnień podgłowicowych. W tym i kolejnych artykułach technicznych Elring będziemy przybliżać know-how zawarty w uszczelnieniach Elring.
Optymalne współgranie poszczególnych elementów konstrukcyjnych uszczelnień głowicy Metaloflex gwarantuje funkcjonalność i niezawodność systemu uszczelniającego.
Rowki półpełne
Rowki półpełne wytwarzają nacisk dwuliniowy. Uszczelniają one obszar, wzdłuż kanałów środka chłodzącego i oleju silnikowego, wzdłuż otworów śrub oraz wokół zewnętrznej krawędzi uszczelki głowicy.
Warstwy funkcyjne
Pokryte elastomerem warstwy ze stali sprężystej są zaopatrzone w rowki elastyczne.
Stoper
Dzięki stoperowi, na obwodzie komory spalania, części konstrukcyjne silnika, są elastycznie, wstępnie naprężane. Wskutek tego, są znacznie redukowane drgania szczeliny pomiędzy głowicą i blokiem silnika, powodowane siłą gazów spalinowych. Jednocześnie zapobiega się niedopuszczalnym odkształceniom rowków pełnych, uszczelki. Po stosowanym w przeszłości, stoperze walcowanym na zimno i spawanym laserowo, przyszła kolej na najnowszą generację: stoper tłoczony.
Rowki pełne
Rowki pełne wytwarzają wokół komory spalania, nacisk trójliniowy. Dzięki temu elastycznemu elementowi uszczelniającemu, mamy zapewnione skuteczne uszczelnienie cylindra, w przypadku wysokiego ciśnienia powstającego podczas zapłonu oraz dużych dynamicznych drganiach szczeliny pomiędzy głowicą i blokiem silnika.
Warstwa nośna
Główną funkcją warstwy nośnej, jest dopasowanie grubości uszczelki do wymaganych konstrukcyjnie warunków zabudowy w silniku.
Komentarze