Cewki zapłonowe, które są na wyposażeniu kilku pojazdów marki Mitsubishi są podatne na częściowe lub pełne uszkodzenie podczas eksploatacji. Dotyczy to modeli Carisma, Colt, Galant, Pajero/Shogun, Space Star, Space Wagon i FTO.
Cewka ma dwa gniazda wysokiego napięcia, jedno gniazdo za pośrednictwem kabla wysokiego napięcia prowadzi do świecy, a drugie gniazdo wychodzi bezpośrednio z cewki i jest nad świecą. Pojazd wyposażony jest w dwie cewki zapłonowe, które dają iskrę jednocześnie na dwóch świecach, pierwsza cewka obsługuje cylinder 2 i 3, a druga obsługuje 1 i 4.
Eksperci Blue Print jako najczęstszą usterkę wskazują niedomaganie izolacji cewki lub przebicia na fajce cewki, gdzie dochodzi do „wypadania zapłonu” w wilgotnych/zimnych warunkach (np. zimny rozruch) lub przy dużych obciążeniach silnika. Efekt ten może być dodatkowo potęgowany przez luźne styki lub niesprawność świecy zapłonowej lub przewodów wysokiego napięcia. Przebicia mogą być czasami widoczne lub słyszalne w czasie pracy silnika, mogą one również zostawiać ślady przebicia w postaci czarnych śladów węgla.
Typowe usterki oryginalnych cewek przedstawiają przykłady poniżej.
Blue Print sugeruje wymianę świec i przewodów wysokiego napięcia wraz z cewkami co zapewni większą żywotność całego zespołu. Zalecana jest również logiczna procedura rozpoznania usterki (przed wymianą cewki zapłonowej), by zapobiec niepotrzebnym wydatkom.
Pobierz biuletyn techniczny dotyczący cewki zapłatnowej w formacie PDF.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 5 kwietnia 2013, 10:35 0 0
Dużo w tym prawdy, ludzie często reklamują cewki, a później okazuje się że to nie jest wina cewki w 80% przypadków cewki są sprawne, a wina leży gdzie indziej
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 21:48 0 0
Wymienić przewody zapłonowe i świece, to prawdopodobnie nie zaszkodzi, a może pomóc. A do tego ruch w interesie i trochę można zarobić, gdy zamontuje się krótko żywotne podzespoły.
Tak naprawdę, to niewielu mechaników potrafi poprawnie zdiagnozować układ zapłonowy.
Odpowiedz