Cewki zapłonowe Blue Print ADC41473 w pojazdach Mitsubishi

3 kwietnia 2013, 13:11

Cewki zapłonowe, które są na wyposażeniu kilku pojazdów marki Mitsubishi są podatne na częściowe lub pełne uszkodzenie podczas eksploatacji. Dotyczy to modeli Carisma, Colt, Galant, Pajero/Shogun, Space Star, Space Wagon i FTO.

Cewka ma dwa gniazda wysokiego napięcia, jedno gniazdo za pośrednictwem kabla wysokiego napięcia prowadzi do świecy, a drugie gniazdo wychodzi bezpośrednio z cewki i jest nad świecą. Pojazd wyposażony jest w dwie cewki zapłonowe, które dają iskrę jednocześnie na dwóch świecach, pierwsza cewka obsługuje cylinder 2 i 3, a druga obsługuje 1 i 4.

Eksperci Blue Print jako najczęstszą usterkę wskazują niedomaganie izolacji cewki lub przebicia na fajce cewki, gdzie dochodzi do „wypadania zapłonu” w wilgotnych/zimnych warunkach (np. zimny rozruch) lub przy dużych obciążeniach silnika. Efekt ten może być dodatkowo potęgowany przez luźne styki lub niesprawność świecy zapłonowej lub przewodów wysokiego napięcia. Przebicia mogą być czasami widoczne lub słyszalne w czasie pracy silnika, mogą one również zostawiać ślady przebicia w postaci czarnych śladów węgla.

Typowe usterki oryginalnych cewek przedstawiają przykłady poniżej.

Blue Print sugeruje wymianę świec i przewodów wysokiego napięcia wraz z cewkami co zapewni większą żywotność całego zespołu. Zalecana jest również logiczna procedura rozpoznania usterki (przed wymianą cewki zapłonowej), by zapobiec niepotrzebnym wydatkom.

Pobierz biuletyn techniczny dotyczący cewki zapłatnowej w formacie PDF.

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów firmy Blue Print

Dowiedz się więcej

Nowe części Denso w ramach programu systemów EMS
Nowe części Denso w ramach programu systemów EMS

Denso wprowadziło dla klientów rynku wtórnego dwie nowe linie części w ramach programu systemów sterowania silnikiem – zawory układu recyrkulacji spalin (EGR) i pompy paliwa. Obecnie w skład programu EMS Denso wchodzą, oprócz wymienionych części, również cewki zapłonowe oraz przepływomierze powietrza MAF. Prawidłowe funkcjonowanie części systemów sterowania silnikiem (EMS) gwarantuje optymalne spalanie paliwa i wydajną […]

Niekończące się problemy z dynamiką
Niekończące się problemy z dynamiką

Pan Krzysztof naprawia samochody od wielu lat i przed kilkoma laty poznałem go prowadząc szkolenie o sondach lambda. Gdy ostatnio zadałem mu pytanie, czy napotyka trudne uszkodzenia z którymi nie może sobie poradzić, to przyznał, że całkiem niedawno jego serwis opuścił właśnie taki samochód, którego nie potrafił naprawić. Samochód nie miał mocy i nie przyśpieszał […]

10 nowych referencji cewek zapłonowych DENSO
10 nowych referencji cewek zapłonowych DENSO

DENSO rozszerzyło ofertę cewek zapłonowych dla rynku wtórnego o kolejnych 10 referencji, które zastępują 46 części OE i pokrywają ponad 8-milionowy park pojazdów. Program cewek zapłonowych DENSO obejmuje obecnie 18 numerów katalogowych. Nowe cewki zapłonowe DENSO są przeznaczone m.in. do pojazdów: Chevrolet Lacetti, Matiz oraz Nubira, Daewoo Matiz oraz Tico (95-00), Hyundai Accent (05-10), Accent […]

Wiązka Sentech dla Chevroleta Corvette
Wiązka Sentech dla Chevroleta Corvette

Wiązka składa się z 8 przewodów. Została wykonana na kablu ferromagnetycznym “wire wound” o średnicy 8 mm. Komplet przeznaczony jest do Chevroleta Corvette z 1978 roku, poj. silnika 5,7l.  Nietypowe przewody można zamówić na stronie www.sentech.pl/zamow-nietypowe-przewody.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 5 kwietnia 2013, 10:35 0 0

Dużo w tym prawdy, ludzie często reklamują cewki, a później okazuje się że to nie jest wina cewki w 80% przypadków cewki są sprawne, a wina leży gdzie indziej

Odpowiedz

Anonim, 11 kwietnia 2013, 21:48 0 0

Wymienić przewody zapłonowe i świece, to prawdopodobnie nie zaszkodzi, a może pomóc. A do tego ruch w interesie i trochę można zarobić, gdy zamontuje się krótko żywotne podzespoły.
Tak naprawdę, to niewielu mechaników potrafi poprawnie zdiagnozować układ zapłonowy.

Odpowiedz