Używanie części, które nie spełniają odpowiednich standardów może prowadzić do przedwczesnego zużycia lub ponownej awarii całego układu kierowniczego. Eksperci ZF Services rekomendują nie tylko stosowanie renomowanych części zamiennych, ale również odpowiednich narzędzi i akcesoriów, co umożliwia skuteczną ochronę układu kierowniczego przed brudem i wilgocią.
Konieczność użycia większej niż normalnie siły oraz nietypowe hałasy podczas skręcania, mogą oznaczać nieszczelność układu kierowniczego. Zdarza się, że sytuacja taka występuje niedługo po wymianie przekładni kierowniczej (np. po wypadku). Częstym źródłem problemów okazują się m.in. niskiej jakości gumowe osłony, które nie przylegają ściśle do przekładni. Również w przypadku drążków kierowniczych dostarczanych przez niektórych producentów, średnica uszczelek różni się od tej stosowanej w oryginalnych zamiennikach.
Eksperci ZF Services stanowczo odradzają używania złączek i cybantów w celu naprawy lub dopasowania gumowych osłon, ponieważ może to prowadzić do jeszcze większej nieszczelności oraz przedostawania się brudu i wilgoci. Efektem jest postępująca korozja drążka kierowniczego, która niszczy uszczelnienie układu hydraulicznego wewnątrz przekładni – co jest najczęściej nienaprawialne w warsztacie. Przekładnia zaczyna przeciekać, głośno pracuje, a układ wspomagania może zupełnie przestać działać. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest wymiana całej przekładni.
Podczas montażu przekładni kierowniczych marki ZF Parts bez dołączonych osłon, rekomendowane jest stosowanie wyłącznie elementów gumowych marki Lemförder. Zaczepy zapinające osłony powinny być zawsze zakładane przy użyciu odpowiednich narzędzi i zgodnie z instrukcją dostarczoną przez producenta. Specjaliści ZF Services zalecają też nałożenie odrobiny smaru nie zawierającego kwasu na uszczelki przylegające do gumowych osłon przekładni. Czynności te stanowią gwarancję długotrwałego i szczelnego zabezpieczenia przekładni.
W przypadku montażu przekładni kierowniczej ZF Parts z zamontowanym fabrycznie drążkiem kierowniczym i gumowymi osłonami, dodatkowe uszczelnianie nie jest już konieczne. Zestawy takie są dostępne do wielu popularnych marek pojazdów osobowych, od Alfa Romeo po Volkswagena, co znacząco ułatwia pracę mechaników.
Komentarze