Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
09:32 Przed nami finał konkursu AUTOFACHMAN 2024 09:20 Konkurs Hengst – wyniki 08:43 Wiele nowych części w ofercie DENSO 26.04 The Power Behind Your Drive – febi uzupełnia ofertę 26.04 Nowość wśród olejów silnikowych

Sieci warsztatowe

Targi INTER AUTO 2022 – tym razem nie w Pułtusku

Ubiegłoroczna edycja imprezy targowej firmy INTER AUTO przyciągnęła duże zainteresowanie branży, ponieważ odbyła się w czasie, gdy większość podobnych wydarzeń była odwoływana – oczywiście z powodu pandemii. Sukces targów zachęcił organizatorów do przygotowania kolejnej edycji.

Czy warto kierować zapytania e-mailowe do warsztatów? Wyniki badania.

Czy warsztaty samochodowe, należące do sieci warsztatowych chętnie komunikują się z klientami drogą elektroniczną? Które sieci warsztatowe są liderami w komunikacji e-mailowej z klientami, a które nie przykładają do tego wagi? Przedstawiamy rezultaty badania wykonanego metodą “tajemniczego klienta” na grupie niemal 1400 warsztatów.

HART w grupie zakupowej Groupauto

Zajmująca się dystrybucją części zamiennych firma HART opublikowała komunikat o dołączeniu do struktury grupy zakupowej Groupauto Polska. To nie pierwsza przygoda dystrybutora z tego typu organizacją.

Warsztaty sieci Q Service Castrol wprowadzają gwarancję na silnik

Sieć warsztatowa Q Service Castrol buduje swój wizerunek, by budzić wśród kierowców skojarzenia z zaufaniem i profesjonalizmem. Gwarancja na silnik Castrol” to jedna z ofert sieci, które mają za zadanie skłonić konsumentów, aby zaufali profesjonalistom zrzeszonym pod logiem tej organizacji.

Porozumienie, które wesprze edukację młodych mechaników

W Katowicach podpisano porozumienie, które pozwoli na rozwój projektów z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości do kształcenia uczniów techników i szkół branżowych. Sygnatariuszami porozumienia są Akademia WSB, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, firma VRTechnology oraz Moto-Profil – właściciel marki ProfiAuto i twórca projektu ProfiAuto Wirtualny Warsztat, który dał początek nowej inicjatywie. Projekt wzbudził również zainteresowanie NATO DEEP eAcademy […]

Branża motoryzacyjna w I kwartale 2022 r. – RAPORT

Ciekawe wnioski na temat rynku motoryzacyjnego płyną z badania, przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Santander Bank Polska we współpracy z MotoFocus.pl. W jakim stopniu sytuacja producentów i dystrybutorów części, a pośrednio także warsztatów, zmieniła się z powodu agresji zbrojnej Rosji na Ukrainę? Przedstawiamy szczegóły raportu kwartalnego (dostępnego do pobrania) oraz prognozy […]

150 oszyldowanych warsztatów NexusAuto w Polsce

Na 150 warsztacie z ponad 220 w sieci NexusAuto w Polsce pojawiło się oszyldowanie. Globalnym organizatorem sieci warsztatowej jest Nexus Automotive International SA – jedna z trzech największych grup zakupowych w branży części zamiennych.

Współpraca wpisana w DNA O.K. Serwis

Z końcem marca odbyła się konferencja z udziałem przedstawicieli warsztatów O.K. Serwis, której celem było podsumowanie 2021 roku i wspólny wybór działań marketingowych na rok 2022.

Technologia VR wkroczyła do szkół mechanicznych

W ostatnich miesiącach niemal 200 młodych mechaników ze Śląska po raz pierwszy uczyło się swojego fachu poprzez wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Marka ProfiAuto, firma VRTechnology oraz Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (KSSE) zakończyły pilotaż pionierskiego projektu, podczas którego wraz z największymi dostawcami części motoryzacyjnych kształcili uczniów szkół mechanicznych z pomocą nowej technologii. Z uwagi na […]

Na niezależnym rynku napraw pojazdów funkcjonują warsztaty zrzeszone w sieciach. Sieci warsztatowe tworzone są przez producentów lub dystrybutorów części. Ich celem jest zebranie jak największej liczby warsztatów pod swoim szyldem i zapewnienie w nich podobnych standardów obsługi. Sieci warsztatowe wymagają od należących do nich warsztatów spełniania określonych kryteriów – np. wykonywania konkretnych typów napraw, posiadania odpowiedniego wyposażenia czy odpowiedniej identyfikacji wizualnej. Oferują w zamian różnego rodzaju korzyści, np. zakupy części na preferencyjnych warunkach, szkolenia techniczne czy wsparcie marketingowe. Więcej informacji na temat sieci warsztatowych znajduje się w artykułach z tej kategorii.