Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po? 23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja.

Sieci warsztatowe

Ceny usług w warsztatach – dynamika zmian, elementy składowe

Kryzys, inflacja, podwyżki – te hasła odmieniamy w ostatnim czasie przez wszystkie przypadki. Nie dziwi zatem fakt toczących się dyskusji na temat podnoszenia cen usług przez warsztaty samochodowe. Czy jednak ceny te będą nadal wzrastać? Gdzie warsztaty mogą szukać szansy na poprawę swojej marży? Oto odpowiedzi.

Sposoby pozyskiwania klientów przez warsztaty: małe miasta vs. duże, pesymiści vs. optymiści

Jak pozyskać większą liczbę klientów warsztatu samochodowego? Co ciekawe odpowiedź na to pytanie może być zależna od wielu czynników, takich jak wielkość miejscowości, w której prowadzony jest biznes lub aktualna kondycja tegoż biznesu. Przedstawiamy wyniki naszej ankiety oraz komentarze ekspertów.

Moto-Profil z nowym logotypem na 30-lecie działalności

Moto-Profil – wchodzi w czwartą dekadę działalności. W związku z jubileuszem, właściciel marki ProfiAuto zaplanował na ten rok serię wydarzeń, promocji oraz konkursów dla partnerów biznesowych. W marcu br. firma zaprezentowała m.in. nowe logo oraz nową stronę www, które korespondują z wprowadzoną w ostatnim czasie wizją – „Zapewniamy mobilność – dziś i jutro”.

Samochód elektryczny w sieci serwisowej Q Service Castrol

W warsztatach samochodowych pojawiają się pierwsze samochody elektryczne. Z jakimi najczęściej usterkami związane są ich naprawy, czy za każdym razem konieczna jest wymiana komponentów i na co warto zwracać uwagę przy eksploatacji pojazdów zeroemisyjnych? Na te pytania odpowiadają mechanicy Q Service Castrol.

Co czeka branżę warsztatową w 2023 r. według ekspertów Q Service Castrol

Eksperci sieci Q Service Castrol przedstawili swoje prognozy dotyczące rynku napraw pojazdów w 2023 r. Wskazali także, z jakimi wyzwaniami będzie się mierzyć branża.

Moto-Profil: podsumowanie roku 2022 i prognoza na przyszłość

Przedstawiciele jednego z największych w Polsce dystrybutorów części motoryzacyjnych – firmy Moto-Profil, podsumowali miniony rok oraz podali swoje prognozy na nadchodzące 12 miesięcy.

Preferencje warsztatów w zakresie wyboru części – wyniki ankiety

Jakie części zamienne wybierać, by interes się kręcił, a klient był zadowolony? To pytanie z pewnością zadaje sobie wielu właścicieli czy też managerów warsztatów naprawczych. Wnioski z naszej ankiety, przeprowadzonej na grupie ponad 400 przedstawicieli warsztatów mogą pomóc w podejmowaniu odpowiednich decyzji w codziennej pracy.

200 oszyldowanych warsztatów NexusAuto w Polsce

Obecnie w samej Polsce jest już ponad 260 warsztatów NexusAuto w tzw. procesie, czyli w pełni zrzeszonych i w trakcie przyłączania do sieci. Właśnie na dwusetnym z nich pojawiły się szyldy.

Zakończył się cykl Konferencji ProfiAuto Serwis 2022

Niemal 1000 gości wzięło udział w cyklu Konferencji ProfiAuto Serwis, odbywających się na przełomie października i listopada br. Po trzech latach pandemicznej przerwy, właściciele marki przedstawili m.in. nową wizję i kierunki jej rozwoju. Wskazywali także, jak najefektywniej prowadzić serwis i jakie korzyści odnoszą dziś właściciele warsztatów, będąc częścią sieci.

Wywiad z Maciejem Oleksowiczem – Prezesem Inter Cars SA

Ku końcowi zbliża się kolejny, pełen nieoczekiwanych wyzwań rok. Jak poradził sobie z nimi i jakie plany na przyszłość ma lider polskiego rynku dystrybucji części zamiennych, czyli firma Inter Cars? Rozmawiamy z Maciejem Oleksowiczem, Prezesem Zarządu Inter Cars SA, pełniącym także funkcję Dyrektora ds. Strategii Grupy Inter Cars.

Na niezależnym rynku napraw pojazdów funkcjonują warsztaty zrzeszone w sieciach. Sieci warsztatowe tworzone są przez producentów lub dystrybutorów części. Ich celem jest zebranie jak największej liczby warsztatów pod swoim szyldem i zapewnienie w nich podobnych standardów obsługi. Sieci warsztatowe wymagają od należących do nich warsztatów spełniania określonych kryteriów – np. wykonywania konkretnych typów napraw, posiadania odpowiedniego wyposażenia czy odpowiedniej identyfikacji wizualnej. Oferują w zamian różnego rodzaju korzyści, np. zakupy części na preferencyjnych warunkach, szkolenia techniczne czy wsparcie marketingowe. Więcej informacji na temat sieci warsztatowych znajduje się w artykułach z tej kategorii.