Zakończył się cykl Konferencji ProfiAuto Serwis 2022

20 grudnia 2022, 13:52

Niemal 1000 gości wzięło udział w cyklu Konferencji ProfiAuto Serwis, odbywających się na przełomie października i listopada br. Po trzech latach pandemicznej przerwy, właściciele marki przedstawili m.in. nową wizję i kierunki jej rozwoju. Wskazywali także, jak najefektywniej prowadzić serwis i jakie korzyści odnoszą dziś właściciele warsztatów, będąc częścią sieci.

Jak przypominali na jesiennych wydarzeniach przedstawiciele ProfiAuto, nawet w czasach przestoju gospodarczego kierowcy wciąż muszą się przemieszczać, dostarczać towary czy wozić pasażerów, a więc kupować i eksploatować samochody. Szczególnie te używane, gdyż nowe są coraz droższe lub niedostępne w salonach.

– Pod kątem ekonomicznym mamy dziś wymagający czas przede wszystkim dla przysłowiowego „Kowalskiego”, ale wciąż dobry dla branży aftermarket. Przykładem są nowi partnerzy przystępujący do sieci ProfiAuto lub otwierający w niej kolejne punkty. Mamy jednak świadomość, że koszty prowadzenia firmy rosną, dlatego na konferencjach wskazywaliśmy właścicielom ProfiAuto Serwisów, jak efektywniej prowadzić biznes i jakie narzędzia wsparcia daje członkostwo w tak dużej sieci, jak nasza. Na zwiększenie dochodów serwisu przekłada się bowiem m.in.: dostęp do katalogu, szkolenia, narzędzia marketingowe czy atrakcyjne formy finansowania wyposażenia. Co ważne, to nie tylko nasze słowa, ale przede wszystkim odczucia partnerów biznesowych, członków sieci ProfiAuto i ProfiAuto Serwis – mówi Adam Kapek, wiceprezes firmy Moto-Profil, będącej właścicielem marki ProfiAuto.

Jak zwiększyć zyski serwisu w trudnych czasach?

W trakcie porannej części konferencji koordynatorzy sieci ProfiAuto Serwis podkreślali, że każdy z właścicieli może obecnie zmniejszyć efekty dekoniunktury na rynku, jeśli zdecyduje się na szersze spojrzenie na swoją firmę. Faktem jest, że prowadzący ProfiAuto Serwisy nie mają wpływu na np. ceny energii czy paliw. Jednak skupienie się na takich działaniach, jak sprawdzanie efektywności codziennej pracy serwisu (liczba dostępnych godzin mechanika w stosunku do sprzedaży), tzw. „dosprzedaż” (upselling) części i akcesoriów, dbanie o wizerunek placówki czy wyposażenie jej w profesjonalne narzędzia oferowane przez sieć na preferencyjnych warunkach mogą zniwelować trudne czynniki zewnętrzne, a często po prostu zwiększyć zyski. Na spotkaniach dyskutowano także o tym, jak ważne są marki własne (w przypadku ProfiAuto są to: ProfiPower, OYODO i JPN) i dlaczego ich sprzedaż – szczególnie w czasach kryzysu gospodarczego – może przynieść korzyści zarówno warsztatom, jak i ich klientom.

Wieczorną, bankietową część każdego ze spotkań kończyła gala wręczenia nagród właścicielom tych ProfiAuto Serwisów, które najefektywniej prowadzą swój biznes w ramach sieci i w pełni korzystają z dostępnych w jej ramach możliwości. Nagrody wręczali przedstawiciele największych dostawców części motoryzacyjnych, współpracujący od lat z firmą Moto-Profil. Każde ze spotkań kończył także występ gwiazd polskiego stand-upu oraz zabawa z DJ-em.

Nowa wizja i kierunki rozwoju ProfiAuto

Na odbywających się w Żninie, Serocku, Wrocławiu i Szczawnicy konferencjach przedstawiciele ProfiAuto zaprezentowali także nową wizję sieci: Serwisujemy Twój Spokój. Jej elementami składowymi są takie wartości, jak: bezpieczeństwo, jakość i perfekcyjna obsługa. Pozwalają one poczuć klientowi, że „problem”, jakim jest zwykle wizyta w serwisie, w każdym przypadku w pełni przejmuje na siebie warsztat, oferując kierowcy obsługę w wymiarze 360°.

– Uważnie obserwujemy zmieniające się trendy w użytkowaniu samochodów, czy też pojawienie się nowego typu klienta, który chce, by usługa miała charakter 360°. Wszystko to sprawia, że musimy myśleć o biznesie warsztatowym w jeszcze bardziej perspektywiczny sposób, niż dotychczas. Zdajemy sobie doskonale sprawę, że obecnie usługa musi być kompleksowa i że to nasze zadanie, by z klienta „zdjąć” problem, jakim jest serwis pojazdu. Jednocześnie musimy stale pracować nad rozwojem narzędzi takich, jak nasza aplikacja do zamawiania wizyt w warsztatach czy kształcenie mechaników z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. Po to, by ProfiAuto Serwisy były pierwszym miejscem, o odwiedzeniu którego pomyśli kierowca w przypadku awarii – dodaje Adam Kapek.

Relację video z cyklu Konferencji ProfiAuto Serwis 2022 można znaleźć poniżej:

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

biski, 20 grudnia 2022, 15:02 10 -1

jako ktoś uznawany za tzw partnera Moto Profila mam inne zdanie na temat aktualnej sytuacji niż cytowany tutaj pan prezes. Co wiecej również to co Profil robi znacznie odbiega od tego co mówią w złotustnych kwiecistych wywiadach. Ale oczywiście nie można wypowiadać się krytycznie bo zaraz zgłosza do prokuratury i komentarze będa wyłączone

Odpowiedz