Menu

Sieci warsztatowe

Sieć Q Service Castrol poszerza grono partnerów o producenta elektronarzędzi

Sieć Q Service Castrol rozszerza swoje szeregi partnerów, witając w swoim gronie firmę produkującą elektronarzędzia. Nawiązana współpraca ma na celu dostarczyć liczne korzyści dla właścicieli serwisów.

A gdyby można było cofnąć czas… Czy ponownie wybrałbyś warsztat samochodowy?

Sieć warsztatowa ProfiAuto przeprowadziła ciekawe badanie opinii wśród swoich członków. Właścicieli warsztatów samochodowych zapytano, czy gdyby mieli ponownie wybrać, jaką firmę chcą prowadzić, zdecydowaliby się na warsztat samochodowy? Tę samą grupę przedsiębiorców zapytano również o to, czy poleciliby prowadzenie warsztatu swoim dzieciom i przyjaciołom?

MotoFocus TV: Czy warto przystąpić do sieci warsztatowej?

Czy warsztaty sieciowe to „te lepsze”? Czy warto dołączyć do sieci warsztatowych, a jeśli tak, to jak to zrobić? W nowym odcinku MotoFocus TV gościem Witolda Hańczki jest Szymon Latos, reprezentujący sieć warsztatową Magneti Marelli Checkstar.

Regenerowane części samochodowe coraz bardziej popularne?

Według raportu SDCM[1], w państwach Unii Europejskiej regeneracji na rynku wtórnym pojazdów poddawane jest ok. 10% części zamiennych. Dane Persistence Market Research[2] wskazują, że do 2026 r. światowy rynek regeneracji części samochodowych osiągnie szacunkową wartość CAGR na poziomie 7,1%, co odpowiada kwocie niemal 91 mld USD[3]. Oznacza to, że popyt na regenerowane części stale się […]

Q Service Castrol nawiązał partnerstwo z kolejnym producentem części zamiennych

Ofertę warsztatów zrzeszonych pod logiem „Q” zasila producent części zamiennych NRF. Nowy członek drużyny Q Service Castrol może przynieść dużo korzyści zrzeszonym warsztatom. W jakie korzyści wraz z nowym partnerem płyną do warsztatów Q Service Castrol?

Marketing dystrybutorów części w Polsce lokalnej – tę zmianę zauważą warsztaty

Hurtownie części motoryzacyjnych starają się wspierać swoje filie oraz partnerów handlowych w działaniach marketingowych. Jedną z form wsparcia jest organizacja targów branżowych. Jeszcze przed pandemią targi odbywały się w formule ogólnopolskiej, obecnie widoczna jest zmiana trendu, która może być zauważalna dla warsztatów. Jak lokalne hurtownie oceniają wsparcie marketingowe oferowane przez centrale dystrybutorów części motoryzacyjnych? Czy […]

Co sprawdzić w warsztacie przed zakupem auta używanego z silnikiem elektrycznym lub napędem hybrydowym?

Z roku na rok rośnie liczba nowych pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Dotyczy to także rynku wtórnego, na którym coraz łatwiej o taki samochód w przystępnej cenie. Technologia napędowa wspomagana lub w pełni zasilana prądem wymaga jednak specjalistycznej wiedzy mechaników oraz sprzętu diagnostycznego. Mechanicy sieci warsztatów Q Service Castrol podpowiadają o czym warto pamiętać, kupując zelektryfikowany […]

Ceny usług w warsztatach – dynamika zmian, elementy składowe

Kryzys, inflacja, podwyżki – te hasła odmieniamy w ostatnim czasie przez wszystkie przypadki. Nie dziwi zatem fakt toczących się dyskusji na temat podnoszenia cen usług przez warsztaty samochodowe. Czy jednak ceny te będą nadal wzrastać? Gdzie warsztaty mogą szukać szansy na poprawę swojej marży? Oto odpowiedzi.

Sposoby pozyskiwania klientów przez warsztaty: małe miasta vs. duże, pesymiści vs. optymiści

Jak pozyskać większą liczbę klientów warsztatu samochodowego? Co ciekawe odpowiedź na to pytanie może być zależna od wielu czynników, takich jak wielkość miejscowości, w której prowadzony jest biznes lub aktualna kondycja tegoż biznesu. Przedstawiamy wyniki naszej ankiety oraz komentarze ekspertów.

Moto-Profil z nowym logotypem na 30-lecie działalności

Moto-Profil – wchodzi w czwartą dekadę działalności. W związku z jubileuszem, właściciel marki ProfiAuto zaplanował na ten rok serię wydarzeń, promocji oraz konkursów dla partnerów biznesowych. W marcu br. firma zaprezentowała m.in. nowe logo oraz nową stronę www, które korespondują z wprowadzoną w ostatnim czasie wizją – „Zapewniamy mobilność – dziś i jutro”.

Na niezależnym rynku napraw pojazdów funkcjonują warsztaty zrzeszone w sieciach. Sieci warsztatowe tworzone są przez producentów lub dystrybutorów części. Ich celem jest zebranie jak największej liczby warsztatów pod swoim szyldem i zapewnienie w nich podobnych standardów obsługi. Sieci warsztatowe wymagają od należących do nich warsztatów spełniania określonych kryteriów – np. wykonywania konkretnych typów napraw, posiadania odpowiedniego wyposażenia czy odpowiedniej identyfikacji wizualnej. Oferują w zamian różnego rodzaju korzyści, np. zakupy części na preferencyjnych warunkach, szkolenia techniczne czy wsparcie marketingowe. Więcej informacji na temat sieci warsztatowych znajduje się w artykułach z tej kategorii.