Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja. 23.12 Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej 23.12 Przygotowanie do zimy i serwis samochodów elektrycznych. Wywiad z przedstawicielem jednego z producentów. 23.12 Awaria AdBlue w blueHDi: producent zobowiązał się do napraw i odszkodowań 23.12 Continental pierwszą firmą z branży motoryzacyjnej w Programie Współdziałania KAS

Sieci warsztatowe

Duet znanych aktorów w nowej kampanii sieci warsztatowej

Sieć warsztatowa Q Service Castrol uruchomiła nową kampanię reklamową. W głównych rolach występuje duet znanych aktorów, Łukasz Simlat i Janusz Chabior, nowi ambasadorzy marki. Można ich zobaczyć w serii spotów nawiązujących do klasyków kina. Filmy będą zachęcać do skorzystania z usług serwisów należących do sieci przez najbliższe dwa lata. 

Wielka wyprawa w słusznej sprawie. Giganci motorsportu startują już niebawem.

Rajdy charytatywne są sprawdzonym sposobem na zbiórkę pieniędzy w słusznej sprawie. Pomoc skierowana będzie do dzieci poszkodowanych w wypadkach samochodowych. Wielka, nietypowa wyprawa rusza już w lipcu, a wypromują ją sami giganci motorsportu, edukując i podkreślając szczególną wartość bezpieczeństwa na drogach.

Szkolenia Bosch – czerwiec 2024

Bosch opublikował terminarz swoich szkoleń na czerwiec. Spis przygotowanych propozycji przedstawiono w poniższej tabeli.

Moto-Profil z międzynarodowym wyróżnieniem

„Shareholder of the Year” TEMOT International – to międzynarodowy tytuł, który powędrował do Moto-Profil. Czym się wyróżniła polska firma, że otrzymała tę nagrodę?

Mariaż NEXUS i Stellantis – co z niego wyniknie? Wywiad z dyrektorem generalnym NEXUS, Gaëlem Escribe.

Ogłoszona niedawno informacja o podjęciu ścisłej współpracy pomiędzy NEXUS Automotive International – globalną grupą zakupową w branży części zamiennych a koncernem Stellantis – jednym z największych na świecie producentów samochodów, zadziwiła wielu uczestników rynku motoryzacyjnego. Na czym będzie polegać ta kooperacja oraz jaki ma związek z rozwojem marki własnej NEXUS – DRIVE+? Między innymi o […]

Jedna, kilka czy wiele marek? Jak naprawiają europejskie warsztaty.

Naprawa wielu marek samochodów w jednym warsztacie wiąże się z koniecznością zdobycia szerokiej wiedzy oraz dużej ilości narzędzi specjalnych. Z drugiej strony wszechstronność zapewnia serwisom samochodowym stały napływ klientów. Jak do tematu obsługi wielu marek podchodzą warsztaty w Europie?

“Silniki roku”, które po latach okazały się porażkami

International Engine of the Year to międzynarodowy konkurs, który miał 21-letnią tradycję. Wybory najlepszego silnika rozpoczęto w 1999 roku, a ostatni plebiscyt pod zmienioną nieco nazwą rozstrzygnięto w 2019 roku. Niestety niektóre wybory jury okazały się po latach porażkami, o czym na bazie swoich doświadczeń z serwisów przekonują mechanicy z największej w Polsce sieci warsztatów […]

Dlaczego niektóre warsztaty przyciągają więcej klientów niż inne?

Mówi się, że jeżeli ktoś jest od wszystkiego, to jest do niczego. Czy powiedzenie to ma swoje odzwierciedlenie w świecie warsztatowym? Wszakże mechanik potrafiący przeprowadzić wymianę rozrządu powinien być w stanie przeprowadzić ją w samochodach większości marek. Jednakże serwis nowoczesnych samochodów wymaga specjalistycznych (i drogich) narzędzi, innych dla każdego producenta samochodów. Czy i jak to […]

Aftermarket w trendzie wzrostowym? Prognoza dystrybutora części.

W najbliższych latach park samochodów ma ulegać sukcesywnemu starzeniu się, co paradoksalnie ma związek z postępującą elektryfikacją pojazdów. Dzięki temu wartość globalnego IAM (rynku dystrybutorów, sklepów oraz hurtowni motoryzacyjnych) ma zwiększyć się o niemal 18 miliardów USD do końca dekady. Jak przekonują eksperci firmy Moto-Profil, szczególnie w Polsce branża ta będzie rosła w szybkim tempie, […]

Na niezależnym rynku napraw pojazdów funkcjonują warsztaty zrzeszone w sieciach. Sieci warsztatowe tworzone są przez producentów lub dystrybutorów części. Ich celem jest zebranie jak największej liczby warsztatów pod swoim szyldem i zapewnienie w nich podobnych standardów obsługi. Sieci warsztatowe wymagają od należących do nich warsztatów spełniania określonych kryteriów – np. wykonywania konkretnych typów napraw, posiadania odpowiedniego wyposażenia czy odpowiedniej identyfikacji wizualnej. Oferują w zamian różnego rodzaju korzyści, np. zakupy części na preferencyjnych warunkach, szkolenia techniczne czy wsparcie marketingowe. Więcej informacji na temat sieci warsztatowych znajduje się w artykułach z tej kategorii.