BMW G60: co sprawdzić przed zakupem? Problemy nowej „piątki”.

31 marca 2025, 13:53

BMW G60 to najnowsza generacja serii 5. Chociaż model jest na rynku od stosunkowo niedawna, to już można natknąć się na dokuczliwe problemy. Co sprawdzić przed zakupem swojego egzemplarza?

bmw g60

BMW Serii 5 (G60): przekrój modelu

BMW G60 to ósma generacja serii 5, czyli dużego sedana segmentu E. „Piątkę” zaprezentowano w maju 2023 i latem tego samego roku trafiła do seryjnej produkcji. Samochód otrzymał dość sporą paletę silnikową do wyboru, od podstawowych jednostek benzynowych, przez hybrydę typu Plug-In (PHEV), po Diesla oraz wariant elektryczny (i5). W 2024 do katalogu dodano także wariant kombi (Touring G61).

Wersje silnikowe BMW G60:

Silniki benzynowe (MHEV):

  • 520i (2.0, 190 KM, 310 Nm), silnik B48B20P
  • 530i (2.0, 258 KM, 400 Nm), silnik B48B20O1 (dostępne także z xDrive)
  • 540i xDrive (3.0 benzyna, 381 KM, 520 Nm), silnik B58B30M2

Napęd hybrydowy Plug-In (PHEV):

  • 530e, bazujący na 2.0-litrowej benzynie (190 KM, 310 Nm) (dostępny także z xDrive)
  • 550e xDrive, bazujący na 3.0-litrowej benzynie (313 KM, 450 Nm)

Silniki Diesla (MHEV):

  • 520d (2.0, 197 KM, 400 Nm), silnik B47D20B (dostępny także z xDrive)
  • 540d (3.0, 286 KM, 650 Nm), silnik B57D30B

Silniki elektryczne (EV):

  • i5 eDrive40 (340 KM, 430 Nm)
  • i5 xDrive40 (394 KM, 590 Nm)
  • i5 M60 xDrive (601 KM, 820 Nm)

M5 (PHEV):

  • M5 xDrive (4.4 benzyna z hybrydą Plug-In, 750 KM, 757 Nm), silnik S58B44

Co się psuje w BMW G60?

BMW G60, chociaż na rynku jest zaledwie półtora roku, może mieć już kilka dokuczliwych problemów. Większość z nich dotyczy elektroniki w pojeździe. Przede wszystkim, tego modelu dotyczyła już akcja serwisowa (listopad 2023), ze względu na wadliwe lub niedokręcone przewody masowe. Problemy z uziemieniem mogły wpływać na pracę niemal całego samochodu. Koniecznie należy sprawdzić, czy używany egzemplarz z początków produkcji wziął udział w tej akcji. Poza tym, użytkownicy skarżyli się na drobne usterki, takie jak nieotwierająca się szyba, lub problemy z kamerą cofania. Kupując swój samochód, warto przejrzeć dokładnie całe wyposażenie pojazdu i jego działanie.

bmw g60

Wielu użytkowników narzeka również na zdecydowanie gorsze wykonanie modelu od poprzednika (G30), trzeszczące i niespasowane plastiki i ogólnie słabą jakość wykonania wnętrza.

Czy silniki w BMW G60 są awaryjne?

W BMW G60 instaluje się obecnie silniki dostępne w innych modelach od kilku lat, stąd łatwo sprawdzić ich awaryjność na przykładzie pozostałych samochodów marki. Obecne w gamie motory z rodziny „B”, są raczej lubianymi i udanymi konstrukcjami, chociaż po większych przebiegach mogą występować w nich różnego rodzaju usterki.

W przypadku benzynowego, 2-litrowego B48 (występującego w 520i i 530i), mogą wystąpić przede wszystkim kłopoty z chłodzeniem, za sprawą nieszczelności węży lub podatnych na awarie pomp wody i termostatów. Tutaj zalecana jest stała diagnostyka i obserwacja całego układu. Wadliwe są także uszczelki obudowy filtra oleju, co w prostej linii prowadzi do wycieków.

bmw b58
BMW B58

Trzylitrowy B58 (540i) z kolei uzyskał łatkę jednego z najlepszych i niezawodnych silników kiedykolwiek produkowanych przez BMW, chociaż i w jego przypadku mogą wystąpić różnorakie problemy. Te dotyczą głównie elektrozaworów VANOS, ale też układów chłodzenia: podobnie jak w B48, wadliwe bywają pompy wody. Niektórzy zgłaszali awarię nawet po pokonaniu około 10 tysięcy kilometrów, dlatego konieczna jest cykliczna obserwacja całego układu.

Mniejsze w gamie silniki Diesla (B47, 520d) mogą mieć kłopoty z łańcuchem rozrządu, chłodnicą EGR oraz turbosprężarką. Większość z nich wynika głównie z niestarannie przeprowadzanego serwisu, dlatego w przypadku zainteresowania takim modelem ze sporym przebiegiem, warto dokładnie potwierdzić ze sprzedawcą jego historię napraw.

Trzylitrowe silniki Diesla B57 (540d) to także bardzo niezawodne jednostki, chociaż w ich przypadku należy dokładnie sprawdzić stan turbosprężarki. Awaryjność podzespołu jest mocno powtarzalna, a często może spowodować znacznie poważniejsze kłopoty, które nie skończą się na przeciętnej wymianie turbo. Odłamki metali z uszkodzonego wirnika mogą dostać się do komory spalania, co w gruncie rzeczy doprowadzi do stałego uszkodzenia silnika.

Czy warto kupić BMW G60?

BMW G60 zostało wyposażone w dość dobre i sprawdzone silniki marki. Wielu użytkowników natomiast narzeka na gorsze wykonanie, niż w przypadku poprzednika, kłopoty z elektroniką i słabą jakość materiałów.

BMW G60

Przy zakupie swojego egzemplarza, warto potwierdzić historię serwisową. To ona będzie wskaźnikiem awaryjności danego silnika. Podkreślmy także, że często interwały wymiany oleju proponowane przez producenta mogą być zbyt długie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

John, 1 kwietnia 2025, 23:12 1 0

250k za auto z przebiegiem 15k to sporo

Odpowiedz

Jacek, 10 kwietnia 2025, 8:56 0 0

Obowiązuje stara zasada : Jak dbasz tak masz...moja F11 190 KM/230 KM z 2014r ma 370 tkm , pełną historię serwisową z Niemiec i naszą ...na co dzień ...nic i nic się nie dzieje ...auto jest doglądane na bieżąco a przeloty ma tylko autostradowe od nowości , układ dolotowy/wylotowy oczywiście czyściutki a wnętrze - bez skazy...teraz gdy jestem już emerytem myślę o odsprzedaniu autka , emerytura jest wschodnia a autko zachodnie ...

Odpowiedz