Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

Organizacje branżowe

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2017 r. – znów rekord

Bardzo wysoki bilans sprzedaży nowych samochodów w roku 2016 wydawał się trudny do przebicia w kolejnych dwunastu miesiącach. Rynek wciąż jednak dynamicznie rośnie, w 2017 r. rekord znów został poprawiony.

Polskie warsztaty mają problem z sukcesją

Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że ponad połowa właścicieli warsztatów może mieć problem z sukcesją, czyli zabezpieczeniem swojej przyszłości na starsze lata. Co zrobić, jeśli nie posiada się krewnych, którzy byliby w stanie w przyszłości zająć się firmą?

Duże, niezależne warsztaty sprawdzone przez ekspertów

Przedstawiciele dużych, niezależnych serwisów samochodowych deklarują, że zależy im przede wszystkim na zadowoleniu klientów i stałym poszerzaniu zakresu usług. Jak rozwija się rynek dużych warsztatów sprawdziła firma Dekra Polska Sp. z o.o. w ramach trzeciej edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”, organizowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Sprzedaż opon w Polsce w 2017 r.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w 2017 r. producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych, dostawczych, SUV oraz motocykli.

Rok 2017 oczami branży motoryzacyjnej

Można powiedzieć, że rok 2017 dla branży motoryzacyjnej w Polsce był rokiem udanym. Dynamika wzrostu przemysłu i rynku była wysoka, a eksport części i akcesoriów był wyższy niż rok wcześniej.

Brakujące części w aftermarketowej układance

Dzisiejsze samochody są coraz bardziej „skomplikowane”, do ich budowy potrzeba coraz więcej części, które czasem różnią się od siebie drobnymi detalami, w zależności nie tylko od modelu pojazdu, ale również jego wersji. W warsztacie powinny być one łatwo identyfikowalne, tak by ułatwić szybką naprawę oraz możliwość dostarczenia danej części od wybranego producenta.

Co zrobić, aby klient powracał do Twojego warsztatu?

Co powinny robić warsztaty, by utrzymać klientów przy sobie? W co warto inwestować? Jak kształtują się ceny usług? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą się w raporcie z badania, realizowanego przez firmę Frost & Sullivan we współpracy z SDCM. Aby otrzymać raport, należy wziąć udział w ankiecie.

7 pytań do Marcina Wieteski z firmy HELLA

Z odpowiedziami na nasze pytania zmierzył się Marcin Wieteska – Country Manager firmy Hella Poland&Baltica.

Perspektywy e-mobility w Polsce – relacja

W Katowicach odbyło się kluczowe spotkanie branży motoryzacyjnej: International Automotive Business Meeting 2017. Wydarzenie, zorganizowane przez Włoską Izbę Handlowo – Przemysłową w Polsce, zgromadziło polskich oraz zagranicznych inwestorów związanych z sektorem motoryzacyjnym i energetycznym.

Nastroje dystrybutorów i producentów części – wyniki ankiet

Podczas XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, dystrybutorzy i producenci części motoryzacyjnych wzięli udział w interaktywnych ankietach. Z ich wyników odczytać możemy panującą na rynku koniunkturę.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.