Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

Nie ma męskiej czy damskiej branży – relacja z kongresu kobiet na XII KPiRM

Na XII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbyła się po raz pierwszy sesja dotycząca kobiet pracujących w branży motoryzacyjnej.

Oto najlepsze warsztaty – Finał konkursu Bezpieczny Warsztat 2017

Podczas XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbyło się oficjalne rozstrzygnięcie konkursu Bezpieczny Warsztat 2017. Nagrody przyznano w trzech kategoriach.

Podsumowania, wnioski i prognozy dla branży motoryzacyjnej

Prezentacje w trzech salach równolegle, dwa dni, jedno wydarzenie – za nami XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, na który z całej Polski i Europy przyjechało ponad 800 uczestników. Podczas wydarzenia zaprezentowano dane rynkowe oraz omówiono zagrożenia i wyzwania stojące obecnie przed motoryzacją, z którymi w niedługim czasie będziemy musieli się zmierzyć.

Przyszłość sektora motoryzacyjnego w Polsce – najważniejsze spotkanie branży automotive

W dniach 28 – 29 listopada 2017 w Katowicach odbędzie się kluczowe wydarzenie branży automotive w Polsce: International Automotive Business Meeting 2017. W wydarzeniu wezmą przedstawiciele polskich i europejskich władz, a także liderzy oraz eksperci branży samochodowej, którzy wspólnie poszukiwać będą odpowiedzi na pytanie, jak najnowsze trendy elektromobilności wpłyną na kształt polskiego sektora motoryzacyjnego.

Największe spotkanie branży – relacja

XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przejdzie po historii jako wydarzenie, które zaprezentowało siłę firm, działających w sektorze części i napraw samochodowych. Przez dwa dni w obradach uczestniczyło ponad 800 osób. Zaprezentowano rynkowe dane, omówiono szanse i zagrożenia branży oraz naświetlono prognozy na przyszłość.

XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – cała branża razem w jednym miejscu

W dniach 8-9 listopada 2017 r. odbędzie się największy w tym roku kongres branży motoryzacyjnej. Do Warszawy zawita ponad 800 gości z największymi graczami rynku części motoryzacyjnych na czele.

Polscy producenci części motoryzacyjnych czekają na unijne rozporządzenie

W chwili obecnej rozstrzygane są de facto losy niezależnego rynku motoryzacyjnego. Pod wielkim znakiem zapytania pozostaje jego dalsze niezakłócone funkcjonowanie. Wszystko przez projekt rozporządzenia COM(2016) 31.

Ta decyzja zmieni przyszłość producentów części

Na początku listopada Komisja Europejska przedstawi nowe przepisy dotyczące norm emisji CO2 po 2020 roku. Będzie to miało duży wpływ na działalność producentów części motoryzacyjnych – w zależności od obranego kierunku zmian, wpływ nowej regulacji może boleśnie odczuć cały przemysł motoryzacyjny w Europie.

Total odpowiada na trend downsizingu

Współczesne, wysilone jednostki napędowe wymagają stosowania odpowiedniego oleju silnikowego. Koncern TOTAL zmodyfikował w tym celu olej Quartz poprzez wzbogacenie jego bazy o formułę Age Resistance Technology.

Od tych dwóch czynników zależy przyszłość warsztatów

Dzisiaj warsztaty samochodowe mają ruch w interesie i nie martwią się o klientów. Czy równie różowo będzie za 5, 10 lat? Eksperci twierdzą, że może być różnie wskazując na dwa ważne aspekty.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.