Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

Organizacje branżowe

Zwycięstwo w batalii o OBD!

Parlament Europejski przyjął Pakiet Kompromisowy Rozporządzenia o Homologacji Typu Pojazdu w trakcie dzisiejszej sesji plenarnej w Strasburgu. Oznacza to, że Parlament opowiedział się za utrzymaniem złącza OBD jako obowiązkowego wyposażenia nowo produkowanych samochodów!

Petycja w sprawie OBD! [aktualizacja] Polecane

Petycja w sprawie OBD! [aktualizacja]

Zebraliśmy ponad 6 000 podpisanych petycji. Serdecznie dziękujemy za ich wypełnienie.

eCall – koń trojański w motoryzacji?

Telematyka to możliwość komunikacji z pojazdem za pomocą technologii bezprzewodowych w celu pozyskiwania danych pokładowych. Zamknięty dostęp do technologii telematycznych to zagrożenie dla warsztatów, a co to oznacza dla nas, kierowców?

Producenci pojazdów korzystają z luki w przepisach w zakresie telematyki

Na rynek trafiają już samochody z zamkniętymi systemami telematycznymi, do których dostęp mają wyłącznie podmioty związane z producentami pojazdów (dealerzy, serwisy). Jak długo przyjdzie nam czekać na sprawiedliwe unijne przepisy w tym zakresie?

Złącze OBD jednak nie zniknie z samochodów? Jest duża szansa.

Istnieje duża szansa, że instalacja złącza OBD pozostanie obowiązkowa dla nowo produkowanych pojazdów. Odpowiednie zapisy pojawiły się w projekcie unijnego rozporządzenia. To dobra wiadomość dla wszystkich warsztatów niezależnych.

“Wreszcie coś zaczęło się dziać”- wywiad z Leszkiem Turkiem, prezesem PISKP

W naszym kraju rozpoczęła się gruntowna przemiana systemu wykonywania przeglądów pojazdów. Kwestie najważniejsze dla branży SKP zostaną wkrótce omówione na XIV branżowej konferencji, która odbędzie się pod koniec maja w Ustce. Rozmawiamy z Leszkiem Turkiem, prezesem Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.

Już wkrótce XIV Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2018”

Konferencja  “Stacje Kontroli Pojazdów” tym razem odbędzie się w Ustce. To już czternasta edycja tego wydarzenia.

Jaki był rok 2017 dla warsztatów niezależnych?

Czy liczba wizyt w warsztatach niezależnych w 2017 wzrosła czy zmalała? Czy właściciele planują zwiększyć cenę roboczogodziny? Raport przygotowany przez SDCM oraz Frost&Sullivan przedstawia odpowiedzi na te pytania. 

Drugie życie w motoryzacji

Początki regeneracji części motoryzacyjnych sięgają lat czterdziestych ubiegłego wieku. W wyniszczonej wojną Europie zwyczajnie brakowało nowych części. Dziś na dostępność w tym zakresie nie możemy narzekać, a jednak regeneracja części i tak stała się ważnym elementem rynku motoryzacyjnego. Jest ku temu kilka powodów – można na tym zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Wyniki Barometru Branży Części Motoryzacyjnych w Polsce

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, wspólnie z firmą badawczą Frost & Sullivan, przygotowało barometr, czyli analizę rynku części motoryzacyjnych w Polsce. Badanie przeprowadzono wśród menedżerów firm – producentów części, dystrybutorów oraz warsztatów.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.