Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

eCall – koń trojański w motoryzacji?

Telematyka to możliwość komunikacji z pojazdem za pomocą technologii bezprzewodowych w celu pozyskiwania danych pokładowych. Zamknięty dostęp do technologii telematycznych to zagrożenie dla warsztatów, a co to oznacza dla nas, kierowców?

Producenci pojazdów korzystają z luki w przepisach w zakresie telematyki

Na rynek trafiają już samochody z zamkniętymi systemami telematycznymi, do których dostęp mają wyłącznie podmioty związane z producentami pojazdów (dealerzy, serwisy). Jak długo przyjdzie nam czekać na sprawiedliwe unijne przepisy w tym zakresie?

Złącze OBD jednak nie zniknie z samochodów? Jest duża szansa.

Istnieje duża szansa, że instalacja złącza OBD pozostanie obowiązkowa dla nowo produkowanych pojazdów. Odpowiednie zapisy pojawiły się w projekcie unijnego rozporządzenia. To dobra wiadomość dla wszystkich warsztatów niezależnych.

“Wreszcie coś zaczęło się dziać”- wywiad z Leszkiem Turkiem, prezesem PISKP

W naszym kraju rozpoczęła się gruntowna przemiana systemu wykonywania przeglądów pojazdów. Kwestie najważniejsze dla branży SKP zostaną wkrótce omówione na XIV branżowej konferencji, która odbędzie się pod koniec maja w Ustce. Rozmawiamy z Leszkiem Turkiem, prezesem Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.

Już wkrótce XIV Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2018”

Konferencja  “Stacje Kontroli Pojazdów” tym razem odbędzie się w Ustce. To już czternasta edycja tego wydarzenia.

Jaki był rok 2017 dla warsztatów niezależnych?

Czy liczba wizyt w warsztatach niezależnych w 2017 wzrosła czy zmalała? Czy właściciele planują zwiększyć cenę roboczogodziny? Raport przygotowany przez SDCM oraz Frost&Sullivan przedstawia odpowiedzi na te pytania. 

Drugie życie w motoryzacji

Początki regeneracji części motoryzacyjnych sięgają lat czterdziestych ubiegłego wieku. W wyniszczonej wojną Europie zwyczajnie brakowało nowych części. Dziś na dostępność w tym zakresie nie możemy narzekać, a jednak regeneracja części i tak stała się ważnym elementem rynku motoryzacyjnego. Jest ku temu kilka powodów – można na tym zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Wyniki Barometru Branży Części Motoryzacyjnych w Polsce

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, wspólnie z firmą badawczą Frost & Sullivan, przygotowało barometr, czyli analizę rynku części motoryzacyjnych w Polsce. Badanie przeprowadzono wśród menedżerów firm – producentów części, dystrybutorów oraz warsztatów.

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2017 r. – znów rekord

Bardzo wysoki bilans sprzedaży nowych samochodów w roku 2016 wydawał się trudny do przebicia w kolejnych dwunastu miesiącach. Rynek wciąż jednak dynamicznie rośnie, w 2017 r. rekord znów został poprawiony.

Polskie warsztaty mają problem z sukcesją

Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że ponad połowa właścicieli warsztatów może mieć problem z sukcesją, czyli zabezpieczeniem swojej przyszłości na starsze lata. Co zrobić, jeśli nie posiada się krewnych, którzy byliby w stanie w przyszłości zająć się firmą?

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.