Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:37 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 14:22 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 10:11 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu

Organizacje branżowe

Sprzedaż opon w Polsce w 2017 r.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w 2017 r. producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych, dostawczych, SUV oraz motocykli.

Rok 2017 oczami branży motoryzacyjnej

Można powiedzieć, że rok 2017 dla branży motoryzacyjnej w Polsce był rokiem udanym. Dynamika wzrostu przemysłu i rynku była wysoka, a eksport części i akcesoriów był wyższy niż rok wcześniej.

Brakujące części w aftermarketowej układance

Dzisiejsze samochody są coraz bardziej „skomplikowane”, do ich budowy potrzeba coraz więcej części, które czasem różnią się od siebie drobnymi detalami, w zależności nie tylko od modelu pojazdu, ale również jego wersji. W warsztacie powinny być one łatwo identyfikowalne, tak by ułatwić szybką naprawę oraz możliwość dostarczenia danej części od wybranego producenta.

Co zrobić, aby klient powracał do Twojego warsztatu?

Co powinny robić warsztaty, by utrzymać klientów przy sobie? W co warto inwestować? Jak kształtują się ceny usług? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą się w raporcie z badania, realizowanego przez firmę Frost & Sullivan we współpracy z SDCM. Aby otrzymać raport, należy wziąć udział w ankiecie.

7 pytań do Marcina Wieteski z firmy HELLA

Z odpowiedziami na nasze pytania zmierzył się Marcin Wieteska – Country Manager firmy Hella Poland&Baltica.

Perspektywy e-mobility w Polsce – relacja

W Katowicach odbyło się kluczowe spotkanie branży motoryzacyjnej: International Automotive Business Meeting 2017. Wydarzenie, zorganizowane przez Włoską Izbę Handlowo – Przemysłową w Polsce, zgromadziło polskich oraz zagranicznych inwestorów związanych z sektorem motoryzacyjnym i energetycznym.

Nastroje dystrybutorów i producentów części – wyniki ankiet

Podczas XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, dystrybutorzy i producenci części motoryzacyjnych wzięli udział w interaktywnych ankietach. Z ich wyników odczytać możemy panującą na rynku koniunkturę.

Elektromobilność i certyfikacja części – debata o motoryzacji

Polscy urzędnicy lubią odciskać własne piętno na przepisach, wprowadzanych przez Unię Europejską. Między innymi taki wniosek płynie z wypowiedzi ekspertów, uczestniczących w debacie na temat wyzwań dla niezależnego rynku motoryzacyjnego.

Niezależne warsztaty zaudytowane. Znamy ich mocne i słabe strony

Wszystkie zamawiają części poprzez system internetowy oraz dbają o komfort swoich klientów; niemal 100% z nich korzysta z urządzeń diagnostycznych z aktualnym oprogramowaniem. Teraz znają swoje mocne oraz słabe strony i wiedzą, jak rozwinąć działalność. Mowa o warsztatach, które wzięły udział w 3 edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”.

Nie ma męskiej czy damskiej branży – relacja z kongresu kobiet na XII KPiRM

Na XII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbyła się po raz pierwszy sesja dotycząca kobiet pracujących w branży motoryzacyjnej.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.