Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

Zagrożenia dla niezależnego rynku motoryzacyjnego – debata

W trakcie XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zorganizowanego z uwagi na pandemię COVID-19 online, odbyła się sesja poświęcona zagrożeniom dla niezależnego rynku motoryzacyjnego, które albo już się pojawiły, albo czekają branżę w najbliższej przyszłości. Udział w debacie wzięli przedstawiciele dystrybutorów i producentów części oraz Ministerstwa Infrastruktury.

Podsumowanie roku w branży motoryzacyjnej – echa XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, czyli coroczne spotkanie branży produkcji i dystrybucji części zamiennych oraz przedstawicieli sektora napraw pojazdów, ze względu na pandemię COVID-19 odbył się w formule online. Nie przeszkodziło to w przedstawieniu aktualnych danych na temat rynku, poczynieniu podsumowań i prognoz dotyczących przyszłości. Rok 2021 był wyjątkowy dla branży, głównie ze względu […]

Miejsca pracy w przemyśle będą znikać

Przyjęcie w Unii Europejskiej regulacji zakazujących wprowadzania na jej rynek pojazdów z jakimikolwiek silnikami spalinowymi (w tym hybrydowymi, spalającymi: LPG, CNG, zielony wodór, paliwa odnawialne, syntetyczne – niezależnie od ich emisyjności) oznacza, że w unijnych firmach zajmujących się produkcją części do pojazdów ubędzie blisko 300 tysięcy miejsc pracy. Przy tym ogromna większość z nich zniknie […]

Wyniki przemysłu motoryzacyjnego w 2021 r. – podsumowanie

Mijający rok przyniósł szereg wyzwań dla firm produkcyjnych, działających w branży motoryzacyjnej. Podsumowania wyników tego sektora dokonano podczas XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Najnowsze dane na temat motoryzacyjnego rynku wtórnego

Podczas XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przedstawione zostały aktualne wyniki badań, dotyczących sytuacji rynkowej producentów, dystrybutorów części oraz warsztatów samochodowych.

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zakończony

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zakończył się. Wydarzenie odbywało się w formule online.

Europa chce więcej „zielonych” części

Fabryczna regeneracja części ogranicza emisję CO2 i dlatego jest ważnym elementem europejskiej polityki klimatycznej. Niestety w Polsce rozwój tego sektora wciąż napotyka przeszkodę w postaci nieprzystających do realiów przepisów – informuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Jeden cel, różne drogi – technologia spalinowa może być przyjazna klimatowi

Cel klimatyczny jest wspólny, ale jeśli chodzi o drogi do jego osiągnięcia, widać poważne rozbieżności między poszczególnymi krajami, a także producentami samochodów. Technologia spalinowa również może być wykorzystywana do zmniejszenia emisji CO2 – wskazuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

7 pytań o XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Już wkrótce, w dniach 8-9 grudnia 2021 r., odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń w branży motoryzacyjnej, czyli Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. To cyklicznie organizowane spotkanie jest okazją do podsumowania mijającego roku oraz prognoz dotyczących przyszłości. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przygotowaliśmy odpowiedzi na 7 najważniejszych pytań dotyczących tego wydarzenia.

Kogo zwolni przymusowa elektromobilność?

Skazanie silnika spalinowego na śmierć oznacza nieuchronną redukcję miejsc pracy, a scenariusze wskazujące, że upowszechnienie elektromobilności może te straty wyrównać zapewne okażą się mało prawdopodobne – wskazują Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.