Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Organizacje branżowe

WEACO – Twoje stacje do serwisowania klimatyzacji

WEACO to marka z ponad 30-letnim doświadczeniem i dostawca dla wiodących producentów samochodów. Poza standardowymi modelami WEACO oferuje dopasowane do potrzeb użytkownika stacje do serwisowania klimatyzacji – np. dla autoryzowanych warsztatów wiodących producentów samochodów, takich jak BMW czy VOLKSWAGEN.

Co możesz zrobić dla siebie w Brukseli?

Warsztaty motoryzacyjne to w znakomitej większość mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. W znakomitej większości jedynie reagujące na zmiany prawa, bardzo często już z opóźnieniem, co niesie za sobą poważne kłopoty. Współpracujący z nimi dystrybutorzy części motoryzacyjnych, choć dużo więksi, także bardzo mocno uzależnieni są od kształtu nieustannie zmieniającego się prawa. Oczywiście nie ma legalnie działającej […]

Duchy CEPIKu ciągle żywe

Z twierdzeniem o ogromnej liczbie błędów w Centralnej Ewidencji Pojazdów nie polemizują nawet ministerstwa zaangażowane na przestrzeni kilku lat w tworzenie i prowadzenie bazy. Niestety często, nie tylko przy okazji Halloween, na błędne dane powołują się niektóre media i nieświadomi skali błędów politycy pomijając to, że w bazach widnieje kilka milionów „martwych dusz” – pojazdów, […]

Kolejny krok do neutralnej klimatycznie Europy

W środę 21 kwietnia osiągnięte zostało wstępne porozumienie Rady i Parlamentu Europejskiego w sprawie Europejskiego prawa o klimacie, będącego jednym z kluczowych elementów Europejskiego Zielonego Ładu. Polityczne zapowiedzi Komisji Europejskiej, nad którymi prowadzony był trialog staną się wkrótce obowiązującym prawem. Akt ten zawiera między innymi zobowiązanie Unii Europejskiej do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. oraz […]

Szczepienia w motoryzacyjnych zakładach pracy – co warto wiedzieć?

Akcja szczepień przeciwko koronawirusowi nabiera rozpędu. Zaszczepić się można już nie tylko w placówkach medycznych, ale i w wielu punktach szczepień, których przybywa, w tym punktach drive-thru, w których możemy podjechać samochodem i nie wychodząc z niego otrzymać szczepionkę. Kolejnym pomysłem jaki został zapowiedziany jakiś czas temu, a który nabiera rumieńców, są szczepienia w zakładach […]

Platformy telematyczne – niezależny rynek ma swoją propozycję

Usługi telematyczne to przyszłość motoryzacji. Aby na rynku panowała uczciwa konkurencja, dostęp do ich oferowania powinien być otwarty, a nie skupiony wyłącznie w rękach producentów pojazdów. Koalicja stowarzyszeń, związanych z rynkiem motoryzacyjnym przedstawiła koncepcję, która może to umożliwić.

Nowe etykiety na opony

Od 1 maja 2021 roku wchodzą nowe wymogi europejskie dotyczące etykiet i oznaczeń na oponach. Nowym rozporządzeniem objęte zostaną również opony autobusowe i ciężarowe. Opony nie będą już dozwolone w klasach F i G ze względu na opory toczenia i przyczepność na mokrej nawierzchni, dlatego nowa skala obejmuje tylko 5 klas (od A do E).

Komisja Europejska łagodzi stanowisko ws. EURO 7

Wygląda na to, że europejscy decydenci zejdą z tonu jeśli chodzi o surowość nowej normy – EURO 7. Z Europy płyną informacje, że nowa norma nie będzie tak restrykcyjna jak pierwotnie zakładano. Nie bez znaczenia pozostały protesty i argumenty stowarzyszeń branżowych, które wskazywały, że „zabicie” silników spalinowych to nie jest droga prowadząca do neutralności klimatycznej.

Barometr Rynku: wypełnij krótką ankietę. Wyniki wkrótce.

Zachęcamy wszystkich właścicieli oraz pracowników warsztatów samochodowych do wypełnienia krótkiej ankiety (zajmie to około 2 minut), której wyniki zostaną wykorzystane w przygotowaniu „Barometru Branży Części Motoryzacyjnych”, projektu realizowanego przez SDCM i portal MotoFocus.pl.

Niezależny rynek ofiarą cyberbezpieczeństwa?

Upowszechnienie technologii informatycznych w motoryzacji sprawiło, że podobnie jak komputery i smartfony, także i samochody wystawione są na ataki hakerów. W Unii Europejskiej trwają dyskusje na temat przepisów zapewniających pojazdom bezpieczeństwo cybernetyczne. Niestety przy tej okazji próbuje się przeforsować rozwiązania, które ograniczą swobodną konkurencję na rynku i uderzą w niezależne warsztaty.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.