Wyniki finansowe Hankook Tire w roku 2014

, 13 lutego 2015, 12:47

Przychody ze sprzedaży globalnej Hankook Tire w 2014 r. wyniosły 4,78 mld EUR. Spółka odnotowała wzrost na rynku opon UHP i rozszerzyła ofertę w zakresie oryginalnego wyposażenia pojazdów (OE).

Hankook Tire ogłosiła osiągnięcie przychodów ze sprzedaży globalnej na poziomie 4,78 mld EUR (6,68 bln KRW) oraz zysku operacyjnego wynoszącego 737,1 mln EUR (1,03 bln KRW) za rok podatkowy 2014.

Pomimo niesprzyjających warunków rynkowych spowodowanych światową recesją gospodarczą spółka Hankook Tire osiągnęła zysk operacyjny, który dorównał wysokim wynikom z 2013 r., a także solidny stosunek zysku operacyjnego do sprzedaży na poziomie 15,4%. Wpływ na zadowalające wyniki finansowe miał wzrost sprzedaży w segmencie opon Ultra High Performance (UHP) oraz rozszerzenie działalności w zakresie oryginalnego wyposażenia klasy premium (OE).

Przychody ze sprzedaży opon UHP stale wzrastały, osiągając w ujęciu rocznym wynik 6,8%. Segment ten stanowi ok. 30% całkowitej globalnej sprzedaży spółki Hankook Tire. W 2014 r. wzrosła także sprzedaż zaawansowanych opon typu runflat oraz opon wyścigowych. W ujęciu rocznym wzrost ten wyniósł 10,8%.

Opony docenili wiodący światowi producenci samochodów. W 2014 r. spółka Hankook Tire podpisała umowy na dostawy oryginalnego wyposażenia (w tym opon runflat) z cenionymi niemieckimi markami motoryzacyjnymi. Niedawny wzrost w zakresie oryginalnego wyposażenia jest także wynikiem stałego rozszerzania działalności Hankook Tire na kolejne segmenty, w tym rynek samochodów sportowych, luksusowych SUV-ów oraz pojazdów użytkowych.

W 2014 r. z powodzeniem wdrożono kilka długoterminowych projektów inwestycyjnych. Było to m.in. rozpoczęcie budowy centrum badawczo-rozwojowego w Korei Południowej o nazwie Hankook Technodome czy też nowego zakładu w Tennessee w Stanach Zjednoczonych. W USA  Hankook Tire utworzyło nową globalną markę o nazwie Laufenn, która ma pomóc producentowi w osiągnięciu pozycji światowego lidera branży oponiarskiej.

Dowiedz się więcej

Rozstrzygnięcie Hankook Tyre Design Challenge 2014
Rozstrzygnięcie Hankook Tyre Design Challenge 2014

Konkurs na nowatorskie pomysły związane z oponami samochodowymi, zorganizowany przez firmę Hankook, dobiegł końca. Nagrody dla zwycięzców przyznano podczas targów Essen Motor Show. Konkurs dla studentów-projektantów przeprowadzono we współpracy z renomowanym Uniwersytetem w Pforzheim oferującym kształcenie w zakresie projektowania, inżynierii i ekonomii. Zwycięskie projekty zaprezentowano podczas Essen Motor Show, najpopularniejszych europejskich targów poświęconych tuningowi i […]

10 lat współpracy firmy Hankook z organizacją na rzecz bezpiecznego i legalnego tuningu
10 lat współpracy firmy Hankook z organizacją na rzecz bezpiecznego i legalnego tuningu

Kampania TUNE IT! SAFE! organizowana przez Federalne Ministerstwo Transportu, Stowarzyszenie Firm Tuningowych oraz producenta opon Hankook, ma na celu promowanie bezpiecznego i legalnego tuningu. Po raz kolejny jej twórcy przedstawili charakterystycznego ambasadora idei w policyjnej stylistyce – BMW X4 2.0i xDrive by AC Schnitzer. Poddane tuningowi BMW to pojazd z popularnego segmentu SAV (Sports Activity […]

Opony Hankook jako wyposażenie oryginalne w Porsche Macan
Opony Hankook jako wyposażenie oryginalne w Porsche Macan

Przystosowany do pojazdów typu SUV model sztandarowych opon Ventus S1 evo2 SUV firmy Hankook będzie montowany fabrycznie m.in. w nowym Porsche Macan. Producent ten wybrał opony w rozmiarze 18 i 19 cali, które produkowane są w fabryce firmy znajdującej się na Węgrzech. Produkująca opony firma Hankook kontynuuje ekspansję na rynku produktów klasy premium wśród niemieckich […]

Komentarze

Brak komentarzy