Konkurs na nowatorskie pomysły związane z oponami samochodowymi, zorganizowany przez firmę Hankook, dobiegł końca. Nagrody dla zwycięzców przyznano podczas targów Essen Motor Show.
Konkurs dla studentów-projektantów przeprowadzono we współpracy z renomowanym Uniwersytetem w Pforzheim oferującym kształcenie w zakresie projektowania, inżynierii i ekonomii. Zwycięskie projekty zaprezentowano podczas Essen Motor Show, najpopularniejszych europejskich targów poświęconych tuningowi i pojazdom sportowym. Ceremonia wręczenia nagród połączona z prezentacją futurystycznych opon koncepcyjnych odbyła się na stanowisku firmy Hankook (F100) w hali wystawowej nr 10.
Pod hasłem „opony przyszłości” studenci studiów magisterskich w zakresie wzornictwa środków transportu na renomowanym Uniwersytecie w Pforzheim podjęli wyzwanie polegające na zaprojektowaniu opon w oparciu o swoją własną wizję samochodów przyszłości. Utalentowani konstruktorzy z różnych krajów otrzymali jeden semestr, aby przesłać swoje projekty w formie rysunków i trójwymiarowych animacji komputerowych. Wszystkie 12 wzorów zgłoszonych w ramach tegorocznej edycji wraz z opisami można znaleźć tutaj: http://zukunft.hankookevent.de.
Laureatami czwartej edycji konkursu Hankook Design Challenge są Samir Sadikov (1. miejsce), który stworzył projekt opony wyścigowej o nazwie „Dakar”, Andreas Hartl (2. miejsce) z projektem inteligentnych opon „Vent Tyre” oraz Lucia Lee (3. miejsce), która zaprojektowała zmieniające formę opony zimowe „Concept Winter”. Zwycięskie projekty zostały wybrane przez jury złożone z ekspertów ds. wzornictwa i opon. Następnie na ich podstawie firma Hankook stworzyła pełnowymiarowe prototypy. Można podziwiać je na stanowisku Hankook podczas targów Essen Motor Show.
Celem konkursu „Hankook Tyre Design Challenge” jest wspieranie rozwoju innowacyjnych i odkrywczych projektów opon. Organizowany jest on co dwa lata, zawsze we współpracy z innym uznanym międzynarodowym uniwersytetem. Poprzednia edycja z 2012 r. prowadzona była wraz z University of Cincinnati z USA. Od uczestników wymaga się stworzenia futurystycznych i realistycznych projektów, które rozwiązują bieżące wyzwania stawiane przed branżą motoryzacyjną, tj. zrównoważony rozwój, ograniczone zużycie i recykling surowców w procesie produkcji, a także zwiększenie osiągów opon i utrzymanie odpowiedniego poziomu wydajności.W 2014 r. partnerem firmy została uczelnia w Pforzheim. Oferuje ona studia magisterskie w zakresie wzornictwa środków transportu. Jest to jedyna tego typu specjalizacja w Niemczech. Konkurs wyróżnia się również dlatego, że jest organizowany w ścisłej i stałej współpracy z wiodącymi producentami samochodów. Są oni ważnymi partnerami firmy Hankook w zakresie oryginalnego wyposażenia.
Komentarze