Przychody ze sprzedaży globalnej Hankook Tire w 2014 r. wyniosły 4,78 mld EUR. Spółka odnotowała wzrost na rynku opon UHP i rozszerzyła ofertę w zakresie oryginalnego wyposażenia pojazdów (OE).
Hankook Tire ogłosiła osiągnięcie przychodów ze sprzedaży globalnej na poziomie 4,78 mld EUR (6,68 bln KRW) oraz zysku operacyjnego wynoszącego 737,1 mln EUR (1,03 bln KRW) za rok podatkowy 2014.
Pomimo niesprzyjających warunków rynkowych spowodowanych światową recesją gospodarczą spółka Hankook Tire osiągnęła zysk operacyjny, który dorównał wysokim wynikom z 2013 r., a także solidny stosunek zysku operacyjnego do sprzedaży na poziomie 15,4%. Wpływ na zadowalające wyniki finansowe miał wzrost sprzedaży w segmencie opon Ultra High Performance (UHP) oraz rozszerzenie działalności w zakresie oryginalnego wyposażenia klasy premium (OE).
Przychody ze sprzedaży opon UHP stale wzrastały, osiągając w ujęciu rocznym wynik 6,8%. Segment ten stanowi ok. 30% całkowitej globalnej sprzedaży spółki Hankook Tire. W 2014 r. wzrosła także sprzedaż zaawansowanych opon typu runflat oraz opon wyścigowych. W ujęciu rocznym wzrost ten wyniósł 10,8%.
Opony docenili wiodący światowi producenci samochodów. W 2014 r. spółka Hankook Tire podpisała umowy na dostawy oryginalnego wyposażenia (w tym opon runflat) z cenionymi niemieckimi markami motoryzacyjnymi. Niedawny wzrost w zakresie oryginalnego wyposażenia jest także wynikiem stałego rozszerzania działalności Hankook Tire na kolejne segmenty, w tym rynek samochodów sportowych, luksusowych SUV-ów oraz pojazdów użytkowych.
W 2014 r. z powodzeniem wdrożono kilka długoterminowych projektów inwestycyjnych. Było to m.in. rozpoczęcie budowy centrum badawczo-rozwojowego w Korei Południowej o nazwie Hankook Technodome czy też nowego zakładu w Tennessee w Stanach Zjednoczonych. W USA Hankook Tire utworzyło nową globalną markę o nazwie Laufenn, która ma pomóc producentowi w osiągnięciu pozycji światowego lidera branży oponiarskiej.
Komentarze