Toyota Prius jest w czymś zdecydowanie najlepsza. I to wcale nie jest nic dobrego.

11 marca 2025, 13:12

Toyota Prius stanęła na szczycie „pudła” w jednym z rankingów carVertical. To wcale nie jest pochlebstwo dla tego modelu, a konkurencja była dość nieoczywista.

Toyota Prius
Toyota Prius, foto: flickr.com

Ranking samochodów z cofanym przebiegiem. Prius na pierwszym miejscu.

Firma carVertical, specjalizująca się w analizie historii pojazdów, opublikowała raport, w którym wskazuje modele samochodów najczęściej poddawane manipulacjom licznika w Polsce. W 2024 roku niechlubny rekord padł łupem Toyoty Prius – aż 13% sprawdzonych egzemplarzy tego modelu miało cofnięty przebieg. Średnia wartość cofnięcia wyniosła aż 160 tys. km, co może odzwierciedlać popularność tego modelu w usługach takich jak ride-sharing czy taksówki.

– Udowodnienie oszustwa związanego z licznikiem kilometrów jest trudne, przez co oszuści czują się nietykalni. Aby uniknąć zakupu takiego samochodu ze sfałszowanym przebiegiem, należy zawsze sprawdzać ich historię. Czasami nawet obecny właściciel może nie zdawać sobie sprawy z manipulacji, które miały miejsce przed zakupem. To może być nieprzyjemną niespodzianką, gdy zostanie zasygnalizowane przez potencjalnego nabywcę. – komentuje Matas Buzelis, ekspert rynku motoryzacyjnego carVertical

Na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się Ford Mustang (9,8%) i Ford Fusion (9,5%). W przypadku Mustanga średnie cofnięcie licznika wyniosło 51 tys. km, a w Fusionie 63 tys. km. Wśród aut z grupy ryzyka znajdują się również pojazdy premium i rodzinne, takie jak Audi A8 czy Mercedes-Benz Klasy E, w których liczniki cofane są nawet o połowę, a nawet więcej.

Czy da się ochronić samochód przed cofaniem licznika?

Eksperci carVertical podkreślają, że żaden samochód nie jest w 100% zabezpieczony przed cofaniem licznika, dlatego przed zakupem używanego auta zawsze warto sprawdzić jego historię.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Stachu, 13 marca 2025, 9:39 1 0

No to ja nie wiem, czy to jest niechlubny ranking, jeżeli tyle jeździ aut, które mają już cofnięty przebieg, to znaczy, że muszą być niesamowicie trwałe. Jak mamy auto, które ma na liczniku powiedzmy 150 tys, a już ma przejechane 300 tys i dalej jeździ i nie widać, że już tyle to auto zrobiło, to powinni dopłaty ekologiczne go takich aut robić. To jak te stare passaty, jednym takim kiedyś jechałem na Ukrainie, który miał 600 tys na liczniku, a sądzę, ze przekraczając 2 granice, po drodze gubił połowę przebiegu, więc realnie pewnie miał lekko ponad milion. I to jest ekologia — długowieczność produktu, a nie jak obecnie wymiana auta po 100-200 tys, bo tyle rzeczy się psuje, ze naprawa jest bezsensowna ekonomicznie.

Odpowiedz