E-turbosprężarka innowacja od Delphi

, 26 lipca 2016, 12:13

Po zainstalowaniu w „żółwiu” – opracowanego przez Delphi, przy zasilaniu napięciem 48 Volt -systemu łagodnej hybrydy „zając” nie ma już szans.

System start-stop przy zasilaniu napięciem 48 Volt pozwala oszczędzić paliwo – według inżynierów Delphi około 5%. Podczas oczekiwania na zmianę świateł na zielone, system wyłącza silnik. Kiedy – przy skrzyni manualnej – kierowca naciśnie na pedał sprzęgła, lub – przy skrzyni automatycznej – zdejmie stopę z pedału hamulca, silnik uruchomi się ponownie. Jednak samochody takie ruszają spod świateł bardzo powoli – a to jest cecha niepożądana przez nikogo.

Firma Delphi nazwała swój system e-turbosprężarką. W połączeniu z oprogramowaniem dla silnika opracowanym przez Delphi, elektryczna turbosprężarka, w pewnym sensie dostarcza „własne” powietrze. Dzisiejsze wysilone silniki poddane zabiegowi dowsizingu są tak wydajne, że w niskich zakresach obrotów i mocy, ilość powietrza, które mogłoby zostać dodatkowo dostarczone do silnika przez klasyczną turbosprężarkę jest bardzo niewielka. E–turbosprężarka wykorzystuje energię zmagazynowaną podczas hamowania do zapewnienia  odpowiedniego startu i przyspieszenia pojazdu. W pojedzie Honda Civic, wyposażonym w silnik Diesla 1,6 l firma Delphi uzyskała o 25% lepszy moment obrotowy w niskich zakresach obrotów oraz obniżyło poziom emisji o 10%.


To spowodowało, że czterocylindrowa Honda Civic prowadzi się raczej jak samochód z silnikiem sześciocylindrowym i znacząco przybliżyło firmę do spełnienia europejskich przepisów, które będą obowiązywać od 2021 roku, według których dopuszczalny poziom emisji to 95 gramów CO2 na każdy przejechany kilometr. 

Ten żółw porusza się szybciej i emituje mniej zanieczyszczeń. W jaki sposób można by to sformułować, tak, żeby pasowało do bajki dla dzieci? Szybki żółw z mniej uciążliwymi wzdęciami? Może lepiej byłoby, żeby to Ezop dopisał inne zakończenie swojej bajki.

 

Dowiedz się więcej

Delphi wprowadza nową linię turbosprężarek
Delphi wprowadza nową linię turbosprężarek

Ekonomiczne i wysokiej jakości – takie mają być turbosprężarki z nowej linii Delphi. Delphi Product & Service Solutions wprowadza do oferty linię nowych turbosprężarek. Zostały one zaprojektowane i skonstruowane zgodnie z wysokimi standardami produkcji na pierwszy montaż (OE). Ponadto każda turbosprężarka przechodzi kompleksowe testy oraz proces kalibracji. Szacuje się, że światowy rynek pojazdów użytkowych wyposażonych […]

Nowy katalog filtrów Delphi
Nowy katalog filtrów Delphi

Firma Delphi Product & Service Solutions opublikowała najnowszą wersję katalogu filtrów zawierającego 82 nowości. Wśród nich: 68 numerów w gamie filtrów paliwowych oraz 14 numerów w gamie filtrów kabinowych. Oferta Delphi zawiera ponad 600 numerów katalogowych, w tym filtry paliwa, filtry kabinowe oraz filtry cząstek stałych, pokrywające najbardziej popularne modele pojazdów w tym: Peugeot 308, Citroën C4 […]

Firma Delphi dostarczy pojazdy autonomiczne dla Zarządu Transportu Lądowego w Singapurze
Firma Delphi dostarczy pojazdy autonomiczne dla Zarządu Transportu Lądowego w Singapurze

Firma Delphi Automotive PLC (NYSE: DLPH) została wybrana przez Zarząd Transportu Lądowego Singapuru (LTA) jako strategiczny partner w programie wdrażania koncepcji autonomicznej mobilności. Uznano przy tym zalety wiodących technologii Delphi i zaawansowane oprogramowanie zapewniające bezpieczeństwo i umożliwiające autonomiczną jazdę. Delphi dostarczy flotę w pełni autonomicznych pojazdów i opracuje zlokalizowane w chmurze oprogramowanie umożliwiające realizację koncepcji […]

Nowy katalog klocków hamulcowych, tarcz i bębnów Delphi
Nowy katalog klocków hamulcowych, tarcz i bębnów Delphi

4 200 numerów części oraz 360 nowości znalazło się w nowym katalogu firmy Delphi. Referencje zapewniają pokrycie ponad 95% europejskiego parku samochodowego. Firma Delphi opublikowała katalog klocków hamulcowych, tarcz i bębnów (edycja 2016/2017). Publikacja zawiera informacje o 4 200 numerach części samochodowych oraz 360 nowościach, tym samym pokrywając ponad 95% europejskiego parku samochodowego. Poza dodaniem […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!