Firma Delphi Automotive PLC (NYSE: DLPH) została wybrana przez Zarząd Transportu Lądowego Singapuru (LTA) jako strategiczny partner w programie wdrażania koncepcji autonomicznej mobilności. Uznano przy tym zalety wiodących technologii Delphi i zaawansowane oprogramowanie zapewniające bezpieczeństwo i umożliwiające autonomiczną jazdę.
Delphi dostarczy flotę w pełni autonomicznych pojazdów i opracuje zlokalizowane w chmurze oprogramowanie umożliwiające realizację koncepcji „mobilności-na-żądanie” (AMoD), otwierając tym samym klientom Delphi nowe potencjalne rynki zbytu dla autonomicznych pojazdów. Delphi przeprowadzi testy jazdy w ruchu miejskim, jazdy pomiędzy wyznaczonymi punktami, jazdy z niską prędkością, jazdy autonomicznej i testy usług typu mobilność-na-żądanie. Testy będą przeprowadzane w Obszarze Testowym Pojazdów Autonomicznych w Singapurze, zlokalizowanym w strefie one-north, będącej kwartałem biurowym w zachodniej części miasta.
„Jesteśmy zaszczyceni tym, że będziemy współpracować z LTA w Singapurze nad rozwojem innowacyjnych systemów transportu, które przesuną Singapur do czołówki państw, w których wdrażane są technologie autonomicznej jazdy,” stwierdził Kevin Clark, prezes i CEO Delphi. „To wielkie uznanie dla prymatu Delphi w dziedzinie zaawansowanych technologii aktywnego bezpieczeństwa i systemów oprogramowania umożliwiających autonomiczną jazdę, integracji systemów oraz możliwości wdrażania tych rozwiązań i dostosowywania ich do potrzeb naszych klientów.”
Opracowany przez Delphi program rozwoju koncepcji AMoD i demonstracja autonomicznych pojazdów jest częścią programu Singapurskiej Inicjatywy na rzecz Autonomicznych Pojazdów (SAVI), która została sformułowana w roku 2014 w celu nadzorowania i zarządzania badaniami nad pojazdami autonomicznymi (AV), organizacją testów i rozwojem aplikacji i tworzeniem rozwiązań przez partnerów biznesowych i inne zainteresowane strony.
LTA w Singapurze był szczególnie zainteresowany rozwiązaniami niezbędnymi dla autonomicznej jazdy, tak by ułatwić osobom dojeżdżającym do pracy pokonanie „pierwszych kilometrów” i „ostatnich kilometrów” pomiędzy stacjami komunikacji miejskiej a ich domem lub miejscem pracy. Po osiągnięciu sukcesu na tym polu, wykorzystanie środków transportu zbiorowego powinno wzrosnąć; co umożliwi zredukowanie ogólnego natężenia ruchu i obniżenie poziomów emisji.
Delphi jest uznanym liderem w dziedzinie technologii aktywnego bezpieczeństwa w motoryzacji. Technologie te stanowią moduły, z których można konstruować w pełni zautomatyzowane pojazdy. Są to między innymi zaawansowane czujniki, oprogramowanie i systemy dystrybucji sygnału elektrycznego. Firma wykorzysta swoje zaangażowanie w SAVI do opracowania nowych produktów i nowych możliwości, które będą służyć klientom firmy na całym świecie.
„Jako partner w programie SAVI, Delphi wykorzysta jako bazę te same technologie, które umożliwiły nam zrealizowanie w 2015 roku zakończonego sukcesem, pierwszego przejazdu w pełni autonomicznego samochodu w poprzek USA,” stwierdził Jeff Owens, dyrektor ds. technologii w Delphi. „Opracowanie umieszczonego w chmurze oprogramowania, umożliwiającego obsługę zintegrowanych systemów zainstalowanych w samochodach tworzy kompleksowe rozwiązanie, które w przyszłości umożliwi naszym aktualnym klientom, i potencjalnie wielu nowym klientom, wejście na tworzący się rynek mobilności.”
Opracowanie prawdziwego, kompleksowego ekosystemu autonomicznych pojazdów, włączając w to możliwości wynikające z umieszczenia oprogramowania w chmurze, otwiera dla Delphi szereg nowych możliwości. Będziemy w stanie zaoferować naszym aktualnym i potencjalnym klientom nowe rozwiązania w dziedzinie mobilności, łączności, logistyki – także firmom działającym w branży rolniczej i górniczej.
Rozwiązania technologiczne Delphi opierają się na dogłębnej znajomości charakterystyki pojazdów i mogą one być stosowane w samochodach osobowych, autobusach, pojazdach użytkowych, budowanych na zamówienie mini – pojazdach zapewniających mobilność oraz w pojazdach elektrycznych. AV stwarzają możliwość efektywnego i skutecznego wykorzystania systemu wspólnych dojazdów do pracy(car – pooling), działanie autonomicznych autobusów czy taksówek, logistykę oraz grupowanie samochodów ciężarowych jadących w tym samym kierunku na dłuższych odcinkach trasy.
Program pilotażowy Singapurskiego LTA został przewidziany na 3 lata i przewiduje się jego przekształcenie we w pełni działający system do roku 2022. Inne pilotażowe programy, w których udział planuje Delphi będą realizowane w przyszłości w Ameryce Północnej i w Europie.
Komentarze