Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
26.04 The Power Behind Your Drive – febi uzupełnia ofertę 26.04 Nowość wśród olejów silnikowych 26.04 Plany i cele nowej prezes PISKP – wywiad z Jolantą Źródłowską 26.04 Dostawca podzespołów silnika zbuduje nowy magazyn 26.04 Nowe części sprzęgłowe znanego producenta w ofercie BSL

Układ hamulcowy

Klocki hamulcowe w standardzie OE pojawiły się w ofercie SKF

SKF wprowadza do swojej oferty klocki hamulcowe w standardzie OE.  Na razie mają one stanowić uzupełnienie gamy tarcz hamulcowych zintegrowanych z łożyskami. Wkrótce do oferty mają dołączyć także tarcze hamulcowe bez łożysk.

Jak wyeliminować zjawisko „ściągania samochodu”?

Moog – specjalista w produkcji zawieszeń – zwraca uwagę na problem „ściągania samochodu” w prawo lub w lewo. Firma tłumaczy skąd bierze się to niebezpieczne zjawisko i podpowiada, jak sobie z nim poradzić.

Jak zdiagnozować usterkę układu hamulcowego na słuch?

Doświadczony mechanik bez trudu jest w stanie zlokalizować usterkę układu hamulcowego lub zawieszenia już po krótkiej przejażdżce. Są takie awarie układu hamulcowego, które można zdiagnozować po wydawanym dźwięku przez hamujący samochód. Specjaliści marki Ferodo zdradzają jakie dźwięki odpowiadają konkretnym rodzajom usterek.

Kierunkowe klocki hamulcowe – czy warto je stosować?

Konstruktorzy samochodów poświęcają dużo czasu i uwagi na zapewnienie komfortu użytkowania swoich pojazdów. Jedną z podstawowych kwestii do rozwiązania jest ograniczanie niepokojących, uciążliwych dźwięków dochodzących z auta. W celu ograniczania drgań i wynikających z nich hałasów dochodzących z układu hamulcowego opracowano kierunkowe klocki hamulcowe.

AISIN wprowadza na rynek nowy płyn hamulcowy

Firma AISIN wzbogaca swoją ofertę produktów hamulcowych pod marką ADVICS, aby sprostać wymaganiom rynku. Na rynek trafia właśnie nowy płyn hamulcowy klasy premium DOT 5.1, przeznaczony zarówno do pojazdów spalinowych, jak i hybrydowych oraz elektrycznych.

MotoFocus TV: Wymiana hamulców w samochodzie – nawet mechanicy popełniają błędy

Obok wymiany oleju silnikowego, wymiana klocków czy tarcz hamulcowych w samochodzie jest najbardziej powszechną usługą, świadczoną przez warsztaty. Czy jest w tej czynności coś, co mechanicy mogą robić źle? Między innymi na to pytanie w rozmowie z Witoldem Hańczką odpowiedział Tomasz Hurt, specjalista techniczny firmy Delphi Technologies.

ZF tworzy nową dywizję – zajmie się podwoziami

Nowa dywizja firmy ZF będzie łączyć wiedzę specjalistyczną w zakresie rozwoju i produkcji układów kierowniczych, hamulcowych i amortyzacyjnych.

Nowe dwuczęściowe tarcze hamulcowe do modeli BMW oraz Mercedesa

W ofercie firmy Meyle pojawiły się dwuczęściowe tarcze hamulcowe do popularnych modeli marek BMW i Mercedes. Nowe tarcze cechują się typowymi cechami produktu OE jak m.in. dokładność spasowania, mała głębokość wciskania i obniżona masa przekładająca się na oszczędniejsze zużycie paliwa. Nowe tarcze hamulcowe to produkt z linii Meyle PD – oferują wysoką skuteczność działania, komfort […]

Jego poprawna praca przekłada się wprost na bezpieczeństwo jazdy. Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych elementów pojazdu. W tej kategorii znajdziesz informacje na temat klocków, tarcz i szczęk hamulcowych, płynu hamulcowego oraz linek i zacisków hamulcowych. Poznasz schematy układu hamulcowego – jego budowę w różnych modelach pojazdów. Dowiesz się jak odpowietrzyć układ hamulcowy i jak poprawnie przeprowadzić jego naprawę. Nie brakuje tu także informacji o rynkowych nowościach w asortymencie hamulców.