Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
24.05 Nowość w ofercie Nittery 24.05 Konkurs Hengst – wyniki 23.05 Nowy kompresor klimatyzacji w ofercie BORG Automotive Reman 23.05 W Stambule wybrano nowy zarząd FIGIEFA. Zasiądzie w nim przedstawiciel Polski. 22.05 Jak się “robi” downsizing? Wyjaśnia Dr.Motor Automotive.

Szczęki hamulcowe

Hamulce marki Bendix w portfolio TMD Fricition

Oferta marki Bendix uzupełnia hamulcowe portfolio TMD Fricition. Gama referencji obecnie zapewnia 98% pokrycia parku pojazdów dostępnych w Europie.

Jak zdiagnozować usterkę układu hamulcowego na słuch?

Doświadczony mechanik bez trudu jest w stanie zlokalizować usterkę układu hamulcowego lub zawieszenia już po krótkiej przejażdżce. Są takie awarie układu hamulcowego, które można zdiagnozować po wydawanym dźwięku przez hamujący samochód. Specjaliści marki Ferodo zdradzają jakie dźwięki odpowiadają konkretnym rodzajom usterek.

Linki w samochodzie – do czego służą i jakie są objawy ich awarii?

W starszych samochodach można było znaleźć co najmniej kilka linek, bez których funkcjonowanie samochodu byłoby niemożliwe. To linka gazu, linka sprzęgła, linka hamulcowa (linka hamulca ręcznego), linka maski silnika i linka klapki wlewu paliwa. Do czego służą, jak działają i jak je serwisować?

Elektryczny hamulec postojowy EPB (Electric Parking Brake) – historia, zasada działania, usterki

Elektryczny hamulec postojowy to rozwiązanie, które w wielu współczesnych samochodach zastępuje standardowy hamulec ręczny. Elektryczny hamulec postojowy ułatwia ruszanie pod górę, a także wspomaga działanie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa aktywnego.

Układ hamulcowy – smarować czy nie?

Temat smarowania poszczególnych elementów układu hamulcowego podczas jego serwisu jest dość kontrowersyjny. Między innymi dlatego, że na rynku spotkać można smary, których producent zapewnia o możliwości stosowania w układzie hamulcowym, mimo że nie powinny się tam znaleźć. Warsztaty także dość często używają środków smarnych w miejscach, które smarowane być nie powinny. Użycie nieodpowiedniego środka smarnego […]

Był sobie ręczny hamulec postojowy

Elektryczny hamulec postojowy jest dziś bardzo popularnym rozwiązaniem, które praktycznie wyparło dobrze nam znany hamulec ręczny. Pojawił się ok. 2001 roku, a do dnia dzisiejszego powiedziano i napisano chyba wszystko na jego temat. Jak zwykle są jego zwolennicy i przeciwnicy.

Handel „zakazanymi” częściami kwitnie, a pandemia pogłębiła problem

Wystarczy otworzyć jedną z popularnych platform sprzedaży online, wpisać: „poduszka powietrzna”, „klocki hamulcowe” czy „tłumik” i oznaczyć opcję „używane”, a pojawi nam się co najmniej kilka tysięcy ofert sprzedaży. – Montaż takich części jest nielegalny i bardzo niebezpieczny. Trzeba o tym przypominać, szczególnie w czasie pandemii, kiedy handel online kwitnie – przestrzegają eksperci sieci ProfiAuto […]

Wymiana szczęk hamulcowych to jeden z ważnych elementów eksploatacji samochodu. Szczęki są odpowiedzialne za wytwarzanie tarcia w bębnowych układach hamulcowych. Od ich prawidłowej pracy zależy bezpieczeństwo jazdy. Szczęki hamulcowe są rozwiązaniem stosunkowo trwałym, także ich cena nie jest wysoka w porównaniu np. do zestawu tarcza plus klocek hamulcowy. W tej kategorii dowiesz się, jak powinna przebiegać prawidłowa wymiana szczęk, sprawdzisz dostępność referencji szczęk na rynku. Poznasz także możliwe awarie tego elementu, wpływające na pracę układu hamulcowego pojazdu.