Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
09:13 Głośna praca przy rozruchu 2.0 TDI [FILM] 23.04 Czy do starych silników należy wlewać “gęstszy” olej? 23.04 Retrofity LED – legalne czy nie, vademecum wiedzy – MotoFocus TV 23.04 Brembo prezentuje roczny raport zrównoważonego rozwoju 23.04 O.K. Serwis pozyskał nowego głównego partnera

Szczęki hamulcowe

Zaktualizowany i poszerzony asortyment febi w zakresie części układu hamulcowego

Firma febi zweryfikowała i poszerzyła asortyment elementów układu hamulcowego. Główny nacisk został położony na klocki i tarcze hamulcowe, pokrywające 98% wszystkich pojazdów jeżdżących po europejskich drogach i wprowadzonych na rynek od roku 2000.

Części zakazane do ponownego montażu a rzeczywistość…

Niewiedza, łatwy dostęp, pozornie korzystna relacja ceny do jakości – między innymi takimi argumentami kierują się klienci warsztatów decydujący się na zakup części używanych. Jednocześnie większość z nich nie zdaje sobie sprawy, że ponowny montaż kilkunastu grup części jest prawnie zakazany. Przepisy nie są jednak egzekwowane, co ma negatywny wpływ na bezpieczeństwo.

Wpływ samoregulatora na prawidłowe działanie hamulca ręcznego

Zadanie hamulca ręcznego jest jasno zdefiniowane: musi niezawodnie zabezpieczać pojazd przed niezamierzonym toczeniem się zaparkowanego pojazdu oraz wspomagać ruszanie na wzniesieniu.

ZF Aftermarket: Dlaczego wymiana płynu hamulcowego jest ważna?

Niezależnie od liczby przejechanych kilometrów, płyn hamulcowy DOT 3 należy wymieniać co roku,  a DOT4 i DOT5.1 co dwa lata lub gdy temperatura wrzenia spadnie poniżej dopuszczalnej – radzą eksperci ZF Aftermarket.

Bezpieczeństwo z drugiej ręki

W Polsce nie wolno montować używanych części mających wpływ na bezpieczeństwo. Można za to nimi swobodnie handlować, co sprawia, że przepis ten jest praktycznie martwy. Igranie z bezpieczeństwem na drogach trwa więc dalej w najlepsze – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Polscy producenci części eksportują, choć nie jest to łatwe – wywiad

Większości polskich producentów części bardzo zależy na ekspansji na rynki zagraniczne. Na swojej drodze napotykają jednak różnego rodzaju problemy, niektóre nieznane firmom z innych krajów. Rozmawiamy z Jarosławem Wyką – Pełnomocnikiem ds. Jakości firmy TOMEX Hamulce z Budzynia.

Metelli poszerza ofertę układu hamulcowego

Firma Metelli rozszerzyła swoją ofertę szczęk hamulcowych i zestawów “fast kits” marek Fri.Tech i Trusting. Uzupełniony także został asortyment bębnów hamulcowych  Metelli i Cifam, co pozwoliło na aktualizację oferty o najnowsze zastosowania. 

Recykling pojazdów znowu na opak?

Stacje demontażu chcą ponownie doprowadzić do zmian w systemie recyklingu pojazdów wycofywanych z eksploatacji. Jeśli im się uda, ucierpi na tym bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego oraz sektor produkujących w Polsce przedmioty wyposażenia i części samochodowe, który zostanie wystawiony na dyskryminację w skali europejskiej. 

Wymiana szczęk hamulcowych to jeden z ważnych elementów eksploatacji samochodu. Szczęki są odpowiedzialne za wytwarzanie tarcia w bębnowych układach hamulcowych. Od ich prawidłowej pracy zależy bezpieczeństwo jazdy. Szczęki hamulcowe są rozwiązaniem stosunkowo trwałym, także ich cena nie jest wysoka w porównaniu np. do zestawu tarcza plus klocek hamulcowy. W tej kategorii dowiesz się, jak powinna przebiegać prawidłowa wymiana szczęk, sprawdzisz dostępność referencji szczęk na rynku. Poznasz także możliwe awarie tego elementu, wpływające na pracę układu hamulcowego pojazdu.