Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja. 23.12 Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej 23.12 Przygotowanie do zimy i serwis samochodów elektrycznych. Wywiad z przedstawicielem jednego z producentów. 23.12 Awaria AdBlue w blueHDi: producent zobowiązał się do napraw i odszkodowań 23.12 Continental pierwszą firmą z branży motoryzacyjnej w Programie Współdziałania KAS

Szczęki hamulcowe

Był sobie ręczny hamulec postojowy

Elektryczny hamulec postojowy jest dziś bardzo popularnym rozwiązaniem, które praktycznie wyparło dobrze nam znany hamulec ręczny. Pojawił się ok. 2001 roku, a do dnia dzisiejszego powiedziano i napisano chyba wszystko na jego temat. Jak zwykle są jego zwolennicy i przeciwnicy.

Handel „zakazanymi” częściami kwitnie, a pandemia pogłębiła problem

Wystarczy otworzyć jedną z popularnych platform sprzedaży online, wpisać: „poduszka powietrzna”, „klocki hamulcowe” czy „tłumik” i oznaczyć opcję „używane”, a pojawi nam się co najmniej kilka tysięcy ofert sprzedaży. – Montaż takich części jest nielegalny i bardzo niebezpieczny. Trzeba o tym przypominać, szczególnie w czasie pandemii, kiedy handel online kwitnie – przestrzegają eksperci sieci ProfiAuto […]

Blue Print: usterki szczęk hamulcowych w Land Roverach

Nadmierne rozgrzewanie tylnych hamulców, piszczenie tylnych hamulców podczas jazdy, piszczenie tylnych hamulców, gdy uruchomiony jest elektryczny hamulec postojowy oraz świecenie kontrolki ostrzegawczej elektrycznego hamulca postojowego to problemy spotykane przez właścicieli niektórych Land Roverów Discovery i Sport.

Zaktualizowany i poszerzony asortyment febi w zakresie części układu hamulcowego

Firma febi zweryfikowała i poszerzyła asortyment elementów układu hamulcowego. Główny nacisk został położony na klocki i tarcze hamulcowe, pokrywające 98% wszystkich pojazdów jeżdżących po europejskich drogach i wprowadzonych na rynek od roku 2000.

Części zakazane do ponownego montażu a rzeczywistość…

Niewiedza, łatwy dostęp, pozornie korzystna relacja ceny do jakości – między innymi takimi argumentami kierują się klienci warsztatów decydujący się na zakup części używanych. Jednocześnie większość z nich nie zdaje sobie sprawy, że ponowny montaż kilkunastu grup części jest prawnie zakazany. Przepisy nie są jednak egzekwowane, co ma negatywny wpływ na bezpieczeństwo.

Wpływ samoregulatora na prawidłowe działanie hamulca ręcznego

Zadanie hamulca ręcznego jest jasno zdefiniowane: musi niezawodnie zabezpieczać pojazd przed niezamierzonym toczeniem się zaparkowanego pojazdu oraz wspomagać ruszanie na wzniesieniu.

ZF Aftermarket: Dlaczego wymiana płynu hamulcowego jest ważna?

Niezależnie od liczby przejechanych kilometrów, płyn hamulcowy DOT 3 należy wymieniać co roku,  a DOT4 i DOT5.1 co dwa lata lub gdy temperatura wrzenia spadnie poniżej dopuszczalnej – radzą eksperci ZF Aftermarket.

Bezpieczeństwo z drugiej ręki

W Polsce nie wolno montować używanych części mających wpływ na bezpieczeństwo. Można za to nimi swobodnie handlować, co sprawia, że przepis ten jest praktycznie martwy. Igranie z bezpieczeństwem na drogach trwa więc dalej w najlepsze – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Wymiana szczęk hamulcowych to jeden z ważnych elementów eksploatacji samochodu. Szczęki są odpowiedzialne za wytwarzanie tarcia w bębnowych układach hamulcowych. Od ich prawidłowej pracy zależy bezpieczeństwo jazdy. Szczęki hamulcowe są rozwiązaniem stosunkowo trwałym, także ich cena nie jest wysoka w porównaniu np. do zestawu tarcza plus klocek hamulcowy. W tej kategorii dowiesz się, jak powinna przebiegać prawidłowa wymiana szczęk, sprawdzisz dostępność referencji szczęk na rynku. Poznasz także możliwe awarie tego elementu, wpływające na pracę układu hamulcowego pojazdu.