Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
28.11 Zwolnienia w Boschu były tylko zwiastunem. Obniżają także pensje, a kryzys dotyka kolejnych gigantów. 28.11 Usuwanie nagaru z silnika ma ogromne znaczenie. Zyskuje warsztat i środowisko. 28.11 Najczęstsze błędy przy wymianie klocków i tarcz hamulcowych. Co zrobić, aby ograniczyć liczbę reklamacji? 27.11 Konkurs Magneti Marelli 27.11 Wymiana paska wieloklinowego – wskazówki eksperta

Części silnikowe

Najczęściej serwisowane pojazdy w 2020 r.

Firma Solera Autodata, dostawca informacji technicznych dla branży motoryzacyjnej, opublikowała swój szósty coroczny raport, w którym analizuje trendy na rynku wtórnym oraz wymienia 10 najczęściej serwisowanych pojazdów w różnych kategoriach.

TYREinflate – produkty OSRAM do konserwacji opon

Kojarząca się głównie z oświetleniem marka OSRAM, przygotowała nową linię produktów. Są one przeznaczone do konserwacji ogumienia.

Był sobie ręczny hamulec postojowy

Elektryczny hamulec postojowy jest dziś bardzo popularnym rozwiązaniem, które praktycznie wyparło dobrze nam znany hamulec ręczny. Pojawił się ok. 2001 roku, a do dnia dzisiejszego powiedziano i napisano chyba wszystko na jego temat. Jak zwykle są jego zwolennicy i przeciwnicy.

MILWAUKEE przedstawia nową generację kluczy udarowych

Firma MILWAUKEE wprowadza na polski rynek swoje najmocniejsze i najszybsze klucze udarowe ½. Są to klucze o średnim momencie obrotowym w wersji z pierścieniem zabezpieczającym oraz pinem blokującym na wrzecionie.

Prawidłowe obchodzenie się z głowicami cylindra starszego typu

Czym są wkłady komory wirowej? Jak duży jest wymiar wystawania komory wirowej? Jakie problemy mogą wystąpić w przypadku głowic cylindrów z komorami wirowymi? Czy możliwe jest szlifowanie powierzchni uszczelniających głowic cylindrów z komorami wirowymi? I czy wkłady komory wirowej mogą powodować mechaniczne hałasy w silniku? Tu znajdziesz odpowiedzi na te i wiele dalszych pytań.

Płyny hamulcowe – właściwości i klasy

Płyn hamulcowy jako czynnik przenoszący ciśnienie hydrauliczne w układzie hamulcowym, odpowiada za możliwość spowolnienia i zatrzymania pojazdu. Musi charakteryzować się określonymi właściwościami takimi jak niska ściśliwość, stała temperatura wrzenia czy odporność na utlenianie. Kierowcy i mechanicy powinni pamiętać o dobraniu odpowiedniej klasy DOT (ang. Department of Transportation), która determinuje właściwości płynu hamulcowego.

Technologia SCT ESTER w olejach marki Fanfaro i Chempioil

Wprowadzenie w pełni syntetycznych olejów bazowych V grupy – estrów do środków smarujących zwiększa ich funkcjonalność. Znacznie przewyższają one wszystkie znane tradycyjne oleje syntetyczne produkowane z wykorzystaniem olejów bazowych III (hydrokrakowanie) i IV grupy (PAO). Zespół naukowców SCT postawił sobie zadanie, aby wykorzystać estry, które są obecnie szeroko stosowane w przemyśle lotniczym, w masowej produkcji […]

Nowa gama olejów w ofercie Wolf

Firma Wolf Lubricants wprowadza do portfolio nową linię środków smarnych spełniających standardy ILSAC GF-6.

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.