Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
27.11 Konkurs Magneti Marelli 27.11 Wymiana paska wieloklinowego – wskazówki eksperta 27.11 Ekspansja olejów Comma na polskim rynku warsztatowym 27.11 Samochody z systemem Start-Stop – dlaczego tak ważny jest prawidłowy wybór akumulatora? 27.11 “Wyrasta spod ziemii”. Nowy pomysł na ładowarki dla samochodów.

Części silnikowe

StachuraSzkolenia – grafik na styczeń i luty

Firma StachuraSzkolenia opublikowała pierwszy w tym roku terminarz szkoleń. Wszystkie informacje zawiera poniższa tabela.

Źle napięty pasek rozrządu w autach grupy Volkswagen – porada NTN SNR

W silnikach 1.8i, 1.8i Turbo, 2.0i oraz 2.0i Turbo (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda) problematyczne może okazać się odpowiednie ustawienie napinacza paska rozrządu. Jak poradzić sobie z tą czynnością? Przedstawiamy poradnik przygotowany przez firmę NTN SNR.

Awaria czujnika prędkości obrotowej skrzyni biegów – jak ją rozpoznać, jak wymienić czujnik?

Co najczęściej psuje się w automatycznych skrzyniach biegów? Elektronika sterująca. Jednym z najbardziej awaryjnych podzespołów jest czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów. Jego usterka powoduje przejście skrzyni biegów w tryb awaryjny i problemy z właściwym wybieraniem przełożeń. Jak zdiagnozować awarię czujnika prędkości obrotowej automatycznej skrzyni biegów?

Układ pomiędzy kierowcą a serwisem w kwestii amortyzatorów

Każdy właściciel auta stara się optymalizować koszty eksploatacji, a warsztat szuka sposobów na generowanie zysków z prowadzonej działalności. Eksperci z BILSTEIN Academy przekonują na przykładzie amortyzatorów, że można połączyć oba założenia, by osiągnąć obopólną korzyść.

MotulEVO – program dla warsztatów obsługujących automatyczne skrzynie biegów

Dynamiczna wymiana oleju w skrzyniach biegów ciągle budzi skrajne emocje. Czy to bezpieczne? Czy to opłacalne? Czy się sprawdza? Od kilku lat na polskim rynku działa program MotulEVO, tworzący sieć warsztatów wyspecjalizowanych w tego typu naprawach. O zasadach jego działania rozmawiamy z Andrzejem Mrozem i Piotrem Pyrką z Motul Polska.

Mniejsza moc silnika w Volvo XC90

Właściciel Volvo XC90 skarżył się na obniżoną moc silnika pojazdu. Mechanicy za pomocą testera diagnostycznego odczytali kody usterek P2262, P02CD, P2002. Jak rozwiązać problem radzą specjaliści firmy Autodata.

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.