Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15.01 Konkurs Continental 15.01 Wypełnij ankietę i weź udział w tworzeniu raportu na temat warsztatów 15.01 Dokąd zmierza świat motoryzacji? Spostrzeżenia, wnioski i rekomendacje. 14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025

Części silnikowe

Nowe dwuczęściowe tarcze hamulcowe do modeli BMW oraz Mercedesa

W ofercie firmy Meyle pojawiły się dwuczęściowe tarcze hamulcowe do popularnych modeli marek BMW i Mercedes. Nowe tarcze cechują się typowymi cechami produktu OE jak m.in. dokładność spasowania, mała głębokość wciskania i obniżona masa przekładająca się na oszczędniejsze zużycie paliwa. Nowe tarcze hamulcowe to produkt z linii Meyle PD – oferują wysoką skuteczność działania, komfort […]

Zmiana pierścienia czujnika wału, sprzęgło przeciążeniowe ITL [FILM]

W kole dwumasowym stosowanym w silnikach do Forda Transita 2.4 litra zastosowano nowy wieniec czujnika położenia wału oraz sprzęgło przeciążeniowe. Film przygotowany przez firmę Schaeffler prezentuje szczegóły nowych rozwiązań.

Hamulec pneumatyczny

W miarę, jak samochody przybierały na rozmiarach, stało się konieczne wprowadzenie ulepszeń do układu hamulcowego. Z pomocą przyszedł wynalazek z 1869 r., który pierwotnie miał służyć jako hamulec wagonów kolejowych. Ostatecznie okazał się on tak skuteczny na drodze, że od tamtej pory jest powszechnie stosowany w samochodach ciężarowych.

Nowoczesny samochód nie istnieje bez czujnika Halla

To malutkie pudełeczko w komorze silnika, o którego istnieniu większość kierowców nie ma pojęcia, choć bez niego samochód nawet nie ruszy. Mowa tu o czujniku Halla, który uprościł i ułatwił wiele rzeczy w dziedzinie technologii, a którego obecność zauważamy dopiero wtedy, gdy przestanie działać.

Coś lepszego niż silnik Otta

Możliwości rozwoju silników spalinowych zajmują inżynierów od stulecia i stale przybywa zarówno udanych, jak i mniej udanych innowacji, które niekiedy wywierają duży wpływ na cały rynek motoryzacyjny. Byli i nadal są specjaliści, którzy odrzucają cykl Otta i Diesla i nie traktują ich jako świętości, a szukają innych rozwiązań. Tak narodził się m.in. silnik spalinowy z […]

Nowy dodatek do paliwa w ofercie Liqui Moly

Fuel Protect Diesel (nr 21649) to nowość w ofercie Liqui Moly. Jest to dodatek do oleju napędowego, który wiąże i usuwa wodę z układu paliwowego.

Regeneracja alternatora – na czym polega i ile kosztuje?

Regeneracja alternatora polega na sprawdzeniu, które podzespoły tego urządzenia uległy awarii i wymianie zużytych elementów. W tym celu należy rozłożyć alternator na części, co wydłuża i komplikuje proces naprawy samochodu w stosunku do wymiany całego alternatora na nowy. Jak przebiega naprawa alternatorów i czy jest opłacalna?

Nie ocenia się rozrządu “na oko”

Kontrola rozrządu „na oko” nie ma sensu, ponieważ nie da się wizualnie ocenić stanu wszystkich elementów współpracujących. Przed taką „kontrolą” stanu zestawu rozrządu przestrzega firma Airtex –  producent zestawów rozrządów. Rozrząd należy po prostu wymieniać zgodnie z zaleceniami fabrycznymi, a w razie wątpliwości (np. po zakupie używanego auta) wymienić przed terminem, profilaktycznie.

Poprawna wymiana paska rozrządu silnika 2.0 TDI. Szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl.

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie dotyczyć będzie poprawnej wymiany paska rozrządu w popularnych silnikach 2.0 TDI, spotykanych m.in. w samochodach marek Audi czy Volkswagen. Poprowadzi je specjalista techniczny Schaeffler – Marek Matejkowski.

Regenerowane części samochodowe coraz bardziej popularne?

Według raportu SDCM[1], w państwach Unii Europejskiej regeneracji na rynku wtórnym pojazdów poddawane jest ok. 10% części zamiennych. Dane Persistence Market Research[2] wskazują, że do 2026 r. światowy rynek regeneracji części samochodowych osiągnie szacunkową wartość CAGR na poziomie 7,1%, co odpowiada kwocie niemal 91 mld USD[3]. Oznacza to, że popyt na regenerowane części stale się […]

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.