Problem z ASO Kia rozwiązany – małe zwycięstwo

, 26 lutego 2013, 10:21

Opisany na naszych łamach problem właściciela Kii Carens, któremu odmówiono wykonania naprawy gwarancyjnej pojazdu w autoryzowanym serwisie został zakończony pozytywnie. Kia naprawi auto na własny koszt.

Sprawa Kia nie znajdzie finału w sądzie Kia Carens

Zobacz artykuł: Kolejny problem z ASO Kia

Nasz Czytelnik, Pan Tomasz, z zadowoleniem poinformował nas o odpowiedzi Kia, która po opisaniu sprawy przez nasz portal zdecydowała się polubownie zakończyć sprawę, przed złożeniem przez właściciela auta pozwu sądowego.

W uzasadnieniu czytamy, iż po rozpatrzeniu reklamacji właściciela, producent zobowiązuje się wymienić nieodpłatnie uszkodzony zawór w samochodzie. Kia nie przyznała się jednak wprost do tego, że działania jej autoryzowanego serwisu były kontrowersyjne z punktu widzenia polskiego prawa. Przedstawiciel marki zaznaczył, że naprawa zostanie wykonana w ramach ,,polityki dobrej woli KIA” – nie jest to więc naprawa gwarancyjna. Kia nadal uważa, że przedstawiona przez Pana Tomasza dokumentacja wskazuje, że przeglądy nie zostały wykonane zgodnie z zakresem określonym przez producenta.

Firma trwa przy swoim punkcie widzenia sprawy, jednak nie zdecydowała się na rozstrzygnięcie sporu w sądzie. To z jednej strony wiadomość pozytywna dla właściciela auta, który nie będzie musiał brać udziału w długotrwałym procesie. Z drugiej strony, oficjalny werdykt sądu mógłby wpłynąć na zaprzestanie kontrowersyjnych działań przez polskie autoryzowane serwisy koreańskiego producenta pojazdów.

Na decyzję Kia Motors Polska mogła wpłynąć publikacja, która ukazała się na łamach naszego portalu. Wzbudziła ona ożywioną dyskusję oraz zdobyła popularność. Artykuł przeczytało kilkadziesiąt tysięcy osób.

Wraz z właścicielem pojazdu cieszymy się z pozytywnego zakończenia sprawy. Jednocześnie zachęcamy do zgłaszania nam podobnych przykładów łamania prawa.

Zapraszamy także do udziału w ankiecie dotyczącej naprawiania pojazdów z ważną gwarancją w niezależnych warsztatach (ankieta kierowana jest wyłącznie do przedstawicieli warsztatów niezależnych).

Dowiedz się więcej

Kolejny problem z ASO Kia
Kolejny problem z ASO Kia

Autoryzowane serwisy Kia pozostają niewzruszone wobec obowiązujących przepisów. Po raz kolejny opisujemy przypadek, w którym ASO odmówiło naprawy gwarancyjnej jako powód podając wykonanie przeglądu auta poza autoryzowaną stacją. Przeglądy poza ASO nierespektowane… Pan Tomasz w 2008 roku zdecydował się na zakup rodzinnego vana. Optymalnym wyborem, między innymi ze względu na długą gwarancję producenta, okazała się […]

Nabici w butelkę, czyli o (nie)respektowaniu GVO w Polsce
Nabici w butelkę, czyli o (nie)respektowaniu GVO w Polsce

Wydaje się, że powiedzenie „prawo jest po to, aby je łamać” cały czas jest aktualne i powszechnie stosowane. W Polsce nadal nie brakuje przypadków bezkarności po złamaniu postanowień rozporządzenia MV BER/GVO. Osoby, które boleśnie odczuwają nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów nie mogą liczyć na wsparcie stosownych instytucji. W minionym roku ponad 330 tys. Polaków kupiło nowy samochód. […]

Gwarancja do kilku złotych? Kabaret absurdu w wykonaniu ASO Kia.
Gwarancja do kilku złotych? Kabaret absurdu w wykonaniu ASO Kia.

Właścicielka koreańskiego SUVa zgłosiła się na standardowy przegląd do autoryzowanej stacji obsługi Kia. Jej auto było sprawne, dlatego też nie spodziewała się żadnych problemów. Szereg dziwnych zdarzeń, które nastąpiły później mógłby posłużyć jako inspiracja dla współczesnej powieści w klimacie najlepszych utworów Franza Kafki. ASO Kia i kontrowersje Otrzymujemy sporo skarg od Czytelników na działalność autoryzowanych […]

Wyrok sądu: Kia winna naruszenia prawa konkurencji
Wyrok sądu: Kia winna naruszenia prawa konkurencji

Koreański producent samochodów został uznany winnym naruszenia prawa konkurencji w Szwecji. Sprawa może okazać się precedensowa dla całej Unii Europejskiej. Pod koniec 2015 r., szwedzki Sąd Najwyższy uznał, że zapisy zawarte w warunkach gwarancyjnych KIA są niezgodne z prawem.  Wcześniej KIA złożyła wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy w związku z jej odwołaniem od orzeczenia Sądu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 27 lutego 2013, 9:34 0 0

Nie piszcie że ASO odmówiło to KIA MOTORS ODMAWIA napraw gwarancyjnych !!.Boją się sprawy sądowej bo to był by precedens i osłabił by ich pozycję .KIA MOTORS jest od sprzedawania a nie od spełniania SWOICH zobowiązań wobec klienta. Gdzie jest Urząd ochrony konsumenta przecież to nie pierwsza sprawa , a ilu klientów odpuszcza im .Wniosek nie kupowac Kia

Odpowiedz

Anonim, 7 marca 2013, 22:12 0 0

do wszystkich narzekających na KIA polecam fora innych marek i ich problemów - to jest dopiero ciekawa lektura, nie podaję nazw bo nie oto chodzi. Mam KIA Carens i gdybym miał 2 raz kupować auto mój wybór pozostałby identyczny. Auto ma obecnie 5 rok eksploatacji i 0 (zero) problemów, serwis na 5- KIA Malibu, Jak człowiek chciał zaoszczędzić 100 zł to takie ma efekty - czytanie ze zrozumieniem (gwarancji) to szkoła podstawowa, ale jak to zwykle rodacy najpierw szuka oszczędności pozornych a potem płacze (Darek)

Odpowiedz

Anonim, 9 marca 2013, 21:57 0 0

vwjetta.pl - zapraszam do poczytania o moich doświadczeniach z ASO VW

Odpowiedz

Anonim, 22 marca 2013, 20:55 0 0

Panie Wójtowicz – niech Pan nie miesza ludziom w głowach! Przepisy GVO regulują umowy wertykalne! . Gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym (umowa cywilno-prawna) i nikt nikogo nie zmusza do jej podpisania! Najpierw przeczytaj Pan podstawowe definicje zawarte w K.G. zanim będziesz Pan cokolwiek podważał z resztą UOKiK te warunki prześwietlił na wylot i jakoś nie miał do nich zastrzeżeń!
Odnośnie tej konkretnej sprawy – zapytuję czy ktokolwiek z dziennikarzy zainteresował się tym, że ten konkretny użytkownik dostarczył sfałszowane dokumenty dotyczące przeglądu ? Bo jak inaczej nazwać ręcznie wypełniony formularz przeglądowy w 2013 roku z adnotacją, że przegląd był wykonany w pewną niedzielę 2012 roku mimo, że ten warsztat nie świadczy usług w tym bożym dniu!
No tak ale lepiej napisać coś co wywoła emocje i ogólne niezadowolenie – może warto było zapytać KIA i poznać ich stanowisko a nie pisać hosanna na wysokościach! Z resztą to nie pierwszy podobny w swej treści artykuł na tej stronie!

Odpowiedz

Anonim, 20 marca 2016, 8:14 0 0

Ja walczyłem z KIA MOTORS POLSKA 2,5 lat,nie zASO.Próbowali robić ze mnie wariata,ale to ja udowodniłem im.że to oni są .......!!! Walczyłem z parowanymi reflektorami, i wygrałem.Założyli mi nowe. Nie odpuszczajcie !

Odpowiedz