Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Czy warto stosować olej o niższej lepkości na zimę?

Mit czy uzasadniona techniczne konieczność? Według ekspertów koncernu Total, wymiana oleju przed zimą na taki o niższej lepkości jest całkowicie uzasadniona. Olej pod wpływem niskich temperatur „gęstnieje” przez co obniża się jego płynność, wzrasta opór wewnętrzny oraz spada pompowalność. Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych (SAE) określiło normy lepkości oleju, widoczne na każdym opakowaniu oleju silnikowego. Norma SAE […]

Instrukcja wymiany rozrządu w samochodzie Audi A3 1.8T o kodzie silnika ARZ

Audi A3 napędzany silnikiem 1.8T (ARZ) jest bardzo popularnym samochodem. Powodem jego popularności jest połączenie klasycznego hatchback’a zawierającego nowoczesne rozwiązania ze stupięćdziesięciokonnym silnikiem 1.8T, co czyni go niezwykle żwawym przyjacielem na drodze o umiarkowanym apetycie na paliwo. Napęd rozrządu w opisywanym silniku jest realizowany za pomocą paska rozrządu, gdzie podczas jego wymiany mogą powstać istotne […]

Termostat – funkcje, działanie, awarie

Termostat poza pompą i chłodnicą to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia. Jest odpowiedzialny za regulację przepływu i temperatury płynu chłodzącego, tzn. pod wpływem temperatury otwiera się bądź zamyka, wymuszając obieg cieczy w małym lub dużym układzie chłodzenia. W dużym uproszczeniu – termostat to metalowy mieszek, który wypełniony jest cieczami o niskiej temperaturze wrzenia oraz […]

Dwumasowe koła zamachowe a ich zamienniki – opinie ZF

Na rynku części zamiennych można spotkać zamienniki dwumasowego koła zamachowego, oferowane jako zestaw składający się ze standardowego koła jednomasowego i tradycyjnego zestawu sprzęgłowego – z elastyczną tarczą sprzęgłową z tłumikiem drgań skrętnych. Czy takie zamienniki można i warto stosować w nowoczesnych silnikach? Przedstawiamy stanowisko specjalistów firmy ZF. Dwumas czy zamiennik? Geneza problemu. Dlaczego producenci współczesnych […]

Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria

Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę inni, że turbosprężarka bierze olej, jeszcze inni, że turbo „puszcza olej”, można też mówić o wyciekach oleju z turbosprężarki. W codziennej pracy mechanika jest to jedna z najczęstszych przyczyn potencjalnej awarii, z którą zgłaszają się klienci. Aby wyjaśnić zjawisko wycieków oleju, należy najpierw wspomnieć o budowie turbosprężarki, a konkretnie z czego się składa i jak […]

Przedwczesne zużycie sworzni i tulei wahacza w Peugeot i Citroenach – wskazówki febi

Skomplikowana konstrukcja przedniego zawieszenia w samochodach Peugeot 508, 407 oraz Citroën C6, C5 III jest podatna na przedwczesne zużycie. Najczęściej dotyczy to sworzni i tulei wahacza. W przeszłości, gdy dochodziło do uszkodzenia lub zużycia tulei wahacza, jedynym rozwiązaniem była wymiana kompletnego wahacza, ponieważ poszczególne elementy nie były oferowane przez producenta. Dlatego w celu uniknięcia dodatkowych […]

Wąż ciśnieniowy filtra cząstek stałych w samochodach Ford

Firma febi podpowiada jak uporać się z usterką, której sygnałem jest wyświetlający się na desce rozdzielczej symbol „filtr cząstek stałych“ (DPF). W Fordach Mondeo -07, S-Max -06 i Galaxy -06 z silnikiem 2.0 TDCI, filtr cząstek stałych wyposażony jest w wąż ciśnieniowy, który doprowadza spaliny do czujnika różnicy ciśnienia. Zbyt wysoka różnica ciśnienia przed i […]

Co powiedzieć klientowi na temat awarii Dwumasowych Kół Zamachowych?

DKZ to jeden z najbardziej psujących elementów układu napędowego w dieslach. Bardzo często do warsztatu trafiają klienci, którzy winą obarczają producenta części lub zakład mechaniczny. Tymczasem powód często tkwi gdzie indziej, a przyczyną usterki jest sposób jazdy użytkownika samochodu. Poniżej przedstawiamy cztery rzeczy, na które warto zwrócić klientowi warsztatu, gdy ten narzeka na jakość wadliwej […]

Układ elektronicznie sterowanego sprzęgła ZF

Inteligentne sterowanie sprzęgłem wpływa na obniżenie zapotrzebowania pojazdu na energię. Rozwiązanie ZF daje producentom samochodów narzędzie do projektowania bardziej efektywnych pojazdów osobowych z manualnymi skrzyniami biegów. Dzięki systemowi Clutch-by-Wire (CBW), firma ZF wprowadza elektromechaniczny system siłowników, który po raz pierwszy kontroluje układ pedału sprzęgła niezależnie i bez połączenia mechanicznego. Rozwiązanie to wprowadza do skrzyń manualnych […]

Montaż łożyska koła w Renault, Oplu i Nissanie

SKF ma w swojej ofercie zestaw łożyska koła VKBA 3648, przeznaczony do wybranych modeli pojazdów marek Renault, Opel i Nissan. Firma zwraca uwagę na konieczność odpowiedniego montażu czujnika ABS podczas procesu wymiany łożyska. Zestaw VKBA 3648 jest przeznaczony do: Renault: Megane II, Trafic II Bus/Box, EspaceIV, Velsatis 2001-03-01 Nissan: Primastar Bus/Box 2001-03-01 Opel/Vauxhall: Vivaro 2001-08-01 […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.