Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Technika

Montaż pompy wody w Toyotach Carina i Corolla

Toyota na etapie produkcji samochodów zastosowała trzy różne modele pomp wody. Podczas wymiany należy bezwzględnie zwrócić uwagę na to, czy produkt aftermarketowy pasuje do danego pojazdu. Różnice pomiędzy modelami pomp pokazane są na zdjęciach poniżej. Uwaga! Opis wymiany z pomocą pompy wody SKF VKPC 91416 dotyczy jedynie silników pierwotnie wyposażonych w pompę Aisin i z […]

Wymiana tylnego wahacza Ford Focus I

Podczas wymiany tylnego wahacza można napotkać problemy wynikające z silnej korozji powstającej pomiędzy gumowymi tulejami, a śrubami mocującymi. Bardzo często jedynym sposobem rozdzielenia elementów jest ucięcie śrub. W takim wypadku należy również wymienić śruby i nakrętki. Jednakże, producenci często oferują wahacze bez śrub i nakrętek. SWAG proponuje rozwiązanie pozwalające zaoszczędzić czas i pieniądze. Oferuje obecnie […]

Łożyska SKF dla samochodów marki BMW

Łożysko SKF do samochodów BMW, znajdujące się w zestawie VKBA 3667 nie posiada zewnętrznego uszczelniacza od strony koła. Nie jest on konieczny. Opisywany zestaw jest przeznaczony do pojazdów BMW (E36, E46) serii 3 Coupe/Touring, Z3/Coupe, Z4. Łożysko BMW nr OE: 31 22 6 757 024. Zestaw zawiera elementy montażowe do obowiązkowej wymiany. Łożysko SKF znajdujące  […]

Wymiana paska rozrządu – porady ekspertów ContiTech

ContiTech pokazuje jak uniknąć błędów przy wymianie pasków. Szczegółową instrukcję prezentujemy na przykładzie Volkswagena Golfa 1.6l 16V. Silnik 1.6L 16V był montowany na masową skalę w samochodach grupy Volkswagen AG. Często przy wymianie paska rozrządu można popełnić poważne błędy. Aby mieć pewność, że paski będą wymieniane bezproblemowo, ContiTech Power Transmission Group daje mechanikom szczegółowe wskazówki […]

Skraplacz klimatyzacji – niedoceniany mocarz termiki

Z rozmów z użytkownikami samochodów, ale niestety również z niektórymi mechanikami wynika, że często nie rozumieją jak ważne zadanie w układzie klimatyzacji samochodowej wypełnia skraplacz i jak morderczą pracę ma do wykonania. Krótko dla przypomnienia. Układ klimatyzacji odbiera temperaturę z powietrza przepływającego przez parownik, a dmuchawa wymusza jego wtłoczenie do kabiny pasażerskiej. Aby wytworzyć niską […]

Wymiana zestawu rozrządu SKF wraz z pompą wody

Truizmem byłoby stwierdzenie, że: “mechanik jest tak dobry jak narzędzia, których używa”. W dzisiejszych silnikach do napraw związanych z układem rozrządu niezbędne są specjalistyczne narzędzia, aby po naprawie zapewnić właściwą moc silnika, zużycie paliwa, a przede wszystkim odpowiednią żywotność wszystkich elementów. Przedstawiamy instrukcję wymiany rozrządu, opublikowaną w poradniku firmy SKF – “Pole Position”. Zawarte informacje […]

Uszkodzenia zaworu motylkowego

W samochodach dostawczych Peugeot Boxer, Iveco Daily, Fiat Ducato i Citroen Jumper może dochodzić do uszkodzenia zaworu motylkowego, spowodowanego korozją. Jak postąpić w przypadku zdiagnozowania takiej awarii? Możliwe reklamacje wskazywane przez klientów warsztatu to: tryb awaryjny pracy silnika, nie działający zawór motylkowy. Kod błędu P0638 „Zawór sterujący przepustnicy – przerwany obwód". W wymienionych wyżej pojazdach […]

Regeneracja turbosprężarek – fotorelacja BSL

Firma BSL będąca częścią europejskiej grupy motoryzacyjnej TH Group poszerzyła swoją ofertę o turbosprężarki regenerowane do wszystkich typów silników. Przedstawiciele firmy podzielili się z nami zdjęciami, ilustrującymi proces regeneracji. Regeneracja jest bardzo popularna na naszym rynku, dlatego też oferta turbosprężarek regenerowanych jest wyjątkowo bogata. Decydując się na zakup regenerowanego produktu warto wybrać sprawdzonego dostawcę. Warunkiem […]

Najczęstsze usterki masowych przepływomierzy powietrza (MAF) – porady DENSO

Czujnik MAF mierzy masę powietrza wpływającego do silnika samochodu i przesyła do elektronicznego układu sterującego (ECU) prąd o napięciu odpowiadającym wielkości przepływu. Obecnie najczęściej stosowanym czujnikiem MAF jest typ plug-in hot wire, który znajduje się wewnątrz kanału powietrza dolotowego, między filtrem powietrza a korpusem przepustnicy. Składa się on z opornika grzejnego, opornika pomiarowego temperatury powietrza […]

Najczęstsze usterki pomp paliwa – poradnik DENSO

Zadaniem elektrycznej pompy paliwa jest dostarczenie paliwa pod wysokim ciśnieniem ze zbiornika do silnika, w zależności od szczególnych wymogów zastosowania pojazdu. Paliwo jest tłoczone do wtryskiwaczy, które wtryskują je do cylindrów silnika. Wyróżnia się dwa rodzaje pomp paliwa: pompę liniową oraz pompę znajdującą się wewnątrz zbiornika. Pompa wewnątrzzbiornikowa (umieszczana w zbiorniku paliwa) jest obecnie najczęściej […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.