Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Technika

Dziwne odgłosy po wymianie filtra? – porada MAHLE

Do firmy MAHLE zgłaszali się klienci, którzy po wymianie filtra KL 82 stwierdzali występowanie dziwnego zjawiska: odgłosu buczenia z obszaru wkładu filtra. Eksperci firmy wyjaśniają, co może być przyczyną usterki i jak jej zapobiec. Powodem jest z reguły nadmiar powietrza w układzie, bowiem wtedy – zwłaszcza w przypadku KL 82 – słychać regulator ciśnienia paliwa, […]

Korbowody łamane – wskazówki dotyczące napraw

Korbowody łączą wał korbowy z tłokami i przenoszą na wał korbowy siły nacisku gazów oraz siły masowe. Warunkiem montażu korbowodu do wału korbowego jest podział dużej główki korbowodu. Jedną z form tego podziału jest "łamanie": korbowody łamane wytwarzane są początkowo jako elementy jednoczęściowe. Następnie duża główka korbowodu przełamywana jest celowo na dwie części. Przy montażu […]

Najczęstsze usterki zaworów EGR i czujników EGT

System sterowania silnikiem (EMS) jest elektronicznie sterowanym układem, który używa modułu sterującego (ECU) w celu optymalizacji działania silnika przez cały czas. Różne rodzaje czujników w układzie sterowania silnikiem wykrywają stan działania silnika i przekazują te informacje do modułu ECU silnika, który z kolei steruje różnymi typami siłowników elektrycznych, by silnik działał z optymalnymi parametrami. Eksperci […]

Volkswagen Passat – silnik zgasł podczas jazdy i nie uruchamia się ponownie – porada Texa

Popularną awarię Volkswagena Passata 2.0 TDI 140 KM ([05>10](3C2), kod silnika BKP), zgłosił do infolinii technicznej Call Center TEXA Poland jeden z użytkowników urządzenia TEXA AXONE4. Silnik samochodu zgasł podczas jazdy i nie można go było już ponownie uruchomić. Już w warsztacie, podczas kontroli i diagnostyki sterownika wtrysku pojazdu, odczytane zostały dwa kody usterki: 17448 […]

Przerwy w zapłonie i utrata mocy w Hyundaiu Getz

Jeżeli w Hyundaiu Getz 1.1, wyprodukowanym między 2003 a 2005 rokiem, zostanie zgłoszony problem polegający na braku iskry w silniku oraz utracie mocy, a także świeceniu lampki kontrolnej silnika, możliwą przyczyną jest wybicie koła pasowego wału korbowego. W pamięci błędów układu „silnik” mogą zostać zapisane następujące kody błędów. P0300 „Brak iskry, przerwa w zapłonie”. P0301 […]

Błąd zaworu EGR w Volkswagenie Transporterze T5

Świecąca się kontrolka silnika może oznaczać błąd zaworu EGR. Przedstawiamy diagnostykę “nie wprost” i rozwiązanie tego problemu przez specjalistów firmy Texa na przykładzie Volkswagena Transportera T5 2.0 TDI 4Motion (CAAA). Urządzenia diagnostyczne, po które sięga większość mechaników podczas napraw samochodów, powinny być traktowane przede wszystkim jako narzędzia, a nie gotowy sposób naprawy samochodu. Niestety, nie […]

Utrata biegów skrzyni EGS w Mercedesach

W samochodach Mercedes-Benz klas C, E, S oraz ML zdarzają się usterki automatycznej skrzyni biegów EGS. Problemy objawiają się poprzez utratę biegów i nieprawidłowe przeniesienie momentu obrotowego. Jak zdiagnozować i usunąć tę awarię? Problem dotyczy Mercedesów klasy C (203), E (210) (211), ML (163), S (220). Kierowcy przyjeżdżający do warsztatów, najczęściej opisują problem w następujący […]

Płyn ATF – stosować oryginał czy zamiennik?

Podstawą bezproblemowego użytkowania skrzyni automatycznej jest dobry płyn ATF. Znaczna część użytkowników uważa, że taką pewność daje jedynie stosowanie produktów oryginalnych. Czy jest to słuszna opinia? Za stosowaniem oryginalnych płynów przemawia wiele racjonalnych argumentów. Są one produkowane zgodnie z wymogami danego producenta samochodów i na jego specjalne zamówienie. Przechodzą rygorystyczne testy jakości i bezpieczeństwa. Dlatego […]

Czym jest i jak działa Sensotronic Brake Control (SBC)?

System SBC spełnia funkcje ABS i z tego powodu używa tych samych komponentów do sterowania hamowaniem. Jest jednak o wiele bardziej zaawansowaną konstrukcją. Urządzenie sterujące SBC jest bezpośrednio zainstalowane na urządzeniu elektryczno-hydraulicznym. System SBC można przedstawić za pomocą poniższego schematu logicznego: BAS: system wspomagania hamowania (Brake Assistant System): system znany również, jako BDC – sterowanie […]

Wymiana paska wielorowkowego w Volkswagenach – instrukcje SKF

Przedwczesne uszkodzenia paska wielorowkowego to niestety częsta przypadłość wielu pojazdów. Na szczęście, wymiana nie jest bardzo skomplikowana. Firma SKF przekazała swoje instrukcje na przykładzie popularnego silnika Volkswagena – 1.9 TDI. Problemy nie omijają także sprzęgła koła pasowego alternatora (FAP), którego zły stan jest jedną z głównych przyczyn uszkodzenia napinacza paska multi-V. W celu zminimalizowania niebezpieczeństwa […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.